Assassin's Creed [deel 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 16 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    EDIT : Never mind
     
  2. Arrahant

    Arrahant Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben afgelopen weekend tot en met missie 7 gekomen. En ik ben inmiddels heel wat minder enthausiast over de game dan ik in eerste instantie was. De review in Power Unlimited valt me ook zó tegen; Jan noemt de slechte zaken niet eens in het kort! AC is zeker geen slechte game, de presentatie en de graphics zijn onwerkelijk goed (evenals animaties en besturing), maar qua inhoud valt het mij zo enorm tegen. Vandaar onderstaande kritische noot van mij; ik ben benieuwd naar reacties van jullie!

    Het spel begint zo sterk; maar na de 1e missie kom je erachter dat er de rest van het spel vrijwel niets meer wordt toegevoegd qua gameplay. Ik weet niet of er in de laatste 2 missies nog iets spectaculairs of nieuws erbij komt, maar de eerste 7 missies zijn in ieder geval allemaal precies hetzelfde. Of je nou een fort moet binnendringen of iemand midden op een druk marktplein moet omleggen; het komt op precies hetzelfde neer en het kost eigenlijk totaal geen extra moeite omdat je gemakkelijk overal op en in kunt komen. Ook de voorbereiding (ik vind het niet eens waard om deze korte handelingen side missies te noemen) komt in iedere missie op precies hetzelfde neer. Het was veel realistischer geweest als je voor informatie ook echt iets had moeten doen. Bijvoorbeeld ongezien een gebouw binnendringen voor documentatie en ongezien wegkomen; en dat als dit ongezien wegkomen failed de uiteindelijke kill moeilijker wordt omdat je target weet dat iemand bepaalde informatie heeft geprobeerd te stelen. Of nog beter: dat de situatie rondom de assassination ineens heel anders is omdat jij je voorbereiding niet 'assassin waardig' hebt doorlopen. Als dit de voorbereidings/side missies waren dan had ik ze met plezier een voor een afgewerkt. Met andere woorden: als de side missies ook daadwerkelijk unieke stukjes gameplay opleverden.

    En de assassinations zelf: je legt wat boogschutters om die hoog staan te patrouilleren zodat je beter dichtbij kunt komen. Vervolgens is het makkelijk om van achteren op iemand af te rennen, assassin's blade door de achterkant van zijn nek te halen, en om weg te rennen. Dit voelt overigens goed aan en het wordt enorm goed in beeld gebracht, maar het is steeds exact hetzelfde.
    En in eerste instantie vond ik het ontsnappen nog goed gedaan, maar inmiddels niet meer. In de meeste gevallen kun je het eerste de beste dak opklimmen, een hoek omschieten en in wat dekking springen en er wordt niet meer naar je gezocht. Wat wel leuk is - na een kill - wanneer je levensbalk rood is, dan is iedereen erg alert en naar je aan het zoeken en ben je niet meer overal veilig. Als je er vervolgens voor kiest om zelf de stad uit te komen ipv. een teleport kan dit zeker uitdagend zijn.
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2007
  3. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Hebben jullie dit ook?

    Edit:
    @praetorian: Ben je dan echt ALLES weer kwijt? Heb jij New game gedaan, of kon je ook gewoon een memory block loaden fzo?
    Want anders laad ik gewoon die 1e en 2e.. Daarna speel ik mooi weer verder vanaf de 4e..
    Die 1e en 2e moet ik namelijk nog met Lucy praten...
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2007
  4. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb nergens last van, ziet er mooi uit :thumbs:

    Net de kill op William the montferret (oid :+) gedaan en die was echt gaaf. Eerst al die guards op de daken en muren sneaky killen, echt zo van mesje werpen naar de ene, snel sprinten naar de andere die die doorsteken met je spies, snel verstoppen wachten tot de volgende guard binnen komt en die de muur af flikkeren. Heerlijk.
     
  5. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    hoe kan je de assassination laden? als ik dat ga doen, kom ik altijd op het moment dat de Assassination al gedaan is, en dat je weer terug in Masyaf bent.
     
  6. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Ik ben gisteren overnieuw begonnen omdat ik die Lucy achievement wil behalen. Gelukkig was ik nog niet zo ver. Een vraagje over die glitch achievement, tijdens het spelen krijg ik soms ook glitches in beeld (tijdens een achtervolging enzo). Moet ik dan ook wat doen? Of slaat de achievement alleen op de glitches tijdens de filmpjes?
     
  7. praetorian

    praetorian Active Member

    Berichten:
    648
    Leuk Bevonden:
    0
    goed ik heb een oplossing voor men eigen probleem. die filmpjes kan je opnieuw doen door het memory block te herladen maar voor het lucy probleem moest ik inderdaad new game doen omdat de dingen buiten de animus zich niet opnieuw afspelen. als je een memory block voor de 2e keer doet kan je gewoon willekeurig een nieuwe kiezen maar de conversaties die je mogelijk zou kunnen hebben met lucy en dergelijke gaan niet opnieuw plaats vinden (spreek me vooral tegen als ik het fout heb btw).

    hoe dan ook aangezien ik in een relatief jonge fase van het spel zat besloot ik dat het verstandiger was nu maar opnieuw te beginnen en het verlies van een aantal vlaggen te accepteren dan later het hele spel voor die achievement eventueel opnieuw te moeten doen.

    ja ik ben van tijd tot tijd een achievement whore..
     
  8. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Netjes, bedankt! :thumbs:
     
  9. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen tijdens filmpjes.
     
  10. Borix

    Borix Active Member

    Berichten:
    1.770
    Leuk Bevonden:
    1
    kan niet, als je een assasination opnieuw wilt doen moet je weer eerst naar het burea en 3 clue's halen

    nee, zoals praetorian al zegt kan dit niet omdat dit buiten de animus is. je kunt alles in de animus opnieuw spelen en later inhalen. alleen dit kan niet in de ''real world''

    klopt, de gliches kun je later nog inhalen. ik speelde na het uitspelen van de game een memory block over en klikte toen bij een glich die ik eerder niet had geklikt. kennelijk bracht dat me precies op 85% omdat ik op dat moment de achievement kreeg.
     
  11. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Kan iemand mij ook nog vertellen wat deze achievement betekend?

    Disciple of the Creed
    Assassinate all your targets with a full DNA bar.

    Ik assassinate al mijn doelen pas als ik alle sidemissies en onderzoeken heb gedaan. Vervolgens zorg ik ervoor dat ik geen leven verlies tijdens de act. Is dit goed?

    @Tweak, bedankt voor de info!
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2007
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Einde van de game kan je die achievment behalen.
     
  13. jsh

    jsh sweet lemon drops

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    0
    je hoeft alleen alle info te verzamelen je levens balk is je synchroom meter en niet DNAbar dus ja je deed het goed met een beetje extra;)
     
  14. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Ben nu onderweg naar Acre, ben benieuwd.
     
  15. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    heb hem ook maar besteld ^^,
     
  16. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Graag gedaan.

    Zoals al 10x eerder gepost en net gezegd, met DNA bar wordt bedoeld die DNA-balk van investigations, citizens, etc.

    Dus zolang je alle investigations/citizens/viewpoints DNA-dingetjes haalt, is 't goed. Je mag btw leven verliezen. :)
     
  17. JawedJust

    JawedJust Active Member

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap die achievement van 'see 85% of all memory glitches' nog niet helemaal. Moet je dan gewoon bij elk filmpje op knoppen drukken zodat je het filmpje van een andere kant ziet, of is dit alleen op bepaalde momenten.. Wat zijn uberhaupt memoryglitches
     
  18. Borix

    Borix Active Member

    Berichten:
    1.770
    Leuk Bevonden:
    1
    gewoon elke keer klikken, en dat 85% van alle mogelijke keren doen. That's it!
     
  19. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Wat een belachelijke achievement is dat-_-
     
  20. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Heb hem net besteld voor 34,43 op play asia. Wel een mooi bedragje :D

    Maarre het lijkt wel of er iets mis is met deze game, zoveel worden er in 1 keer aangeboden op de xbazar of heb ik het mis?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina