De HDTV thread [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 12 okt 2007.

?

Wat is jouw game tv ?

  1. Beeldbuis.

    18,7%
  2. LCD , resolutie < 800x600

    1,6%
  3. PC Monitor.

    6,0%
  4. LCD HDready.

    51,9%
  5. LCD FullHD.

    15,8%
  6. Plasma 1024x768

    2,6%
  7. Plasma 1366x768

    3,1%
  8. Projectie tv.

    0 stem(men)
    0,0%
  9. Beamer.

    3,4%
  10. Anders

    0,8%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Geweldige TV :thumbs:
    Kwam bij Consumentenbond ook als beste uit de bus!
     
  2. diazull

    diazull game junkie

    Berichten:
    335
    Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand wat de betekenis is van de 3 opties onder hdtv.
    daar staat standard, intermediat en expanded.
    ik zie geen verschil tussen de 3. staat wel bij dat je tv het meot ondersteunen???
    ik ben aangesloten via hdmi.
     
  3. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik had eerst mijn 360 via HDMI op expanded gezet. Alles was ineens aardig aliased (via upscaling naar 1080p, zowel games als DVD´s). Daarna terug op standard gezet en het zag er weer zeer scherp uit!

    Weet iemand waar die opties precies voor dienen? Het uitrekken van je beeld, of met kleurinstellingen of iets?
     
  4. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Ah kan gebeuren man, graden en hoeken zijn altijd lastig omdat je goed moet kijken vanuit welk "oogpunt" je moet meten.

    BTW: voor de mensen die over HD-Ready en Full-HD twijfelen wil ik graag een paar opmerkingen maken.

    Houd er rekening mee dat als je bv. een 42 inch tv koopt die Full HD is, dat je dan NIET verder van het scherm mag afzitten als 2 meter 60, wat redelijk dichtbij is. Het menselijk oog kan namelijk het verschil niet meer opmerken als je er verder vanaf gaat zitten. Ook is het zo dat de HD TV standaard voor uitzendingen in Europa is gezet op 720p en 1080i. Er komt dus in de nabije toekomst geen een tv uitzending in Nederland die 1080p is.

    Het enigste waarvoor je Full-HD zou aanschaffen is als
    -Je heel dicht op je tv zit
    -Je een xbox 360 met HDMI hebt
    -Je een PS3 hebt
    -Als je 1080p signalen kijkt via Blu-Ray/HDDVD/Media Center.

    Het geld wel zo dat als je een 50inch scherm hebt dat je dan weer iets verder van je tv af mag gaan zitten, maar wie zit dr nu binnen 3 meter afstand van zo'n scherm? Ik zou zeggen, houd er rekening mee en neem een HD-Ready TV die heel goed een 1080p signaal kan downscalen naar 720p. Bespaart je geld en voor je hersenen is de kwaliteit precies hetzelfde.
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2007
  5. DaveM

    DaveM Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet hoe het met jouw is maar ik koop niet eens in de 3 jaar een nieuwe tv hoor.
    Ik zou mensen toch een Full-HD aanraden omdat het toch de toekomst is..... Maar het zal voor de meeste toch een geldkwestie zijn.
     
  6. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    En dan totaal geen extra nut ervan hebben omdat het menselijk oog het verschil gewoon niet kan zien? Je gaat toch ook geen 500 euro extra uitgeven aan boxxen die precies hetzelfde zijn als de goedkope variant maar dan tot 60 duizend herz kunnen?
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben het in dit geval met WIXX eens. Je ziet het nauwelijks. Denk ook meer dat de toekomst ligt in OLED en Laser-tv's. Die vooral voor kleurechtheid gaan. Resolutie gaat van ondergeschikt belang worden verwacht ik.
     
  8. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Omdat materiaal op 1080p gaat worden uitgestuurd en als je TV dat niet ondersteund moet het worden gedownscaled en zodoende krijg je detail-verlies. Het is trouwens ook maar de vraag of het daadwerkelijk zo is wat jij zegt, dat je het verschil niet ziet, ik denk zelf van wel namelijk.

    Vind het ook een beetje rare vergelijking met die speaker, sowieso is er een merkbaar verschil als een speaker tot 60khz gaat dan als hij, bijvoorbeeld 30khz haalt. Het klopt dat je die frequenties niet hoort maar het heeft wel invloed op de luister ervaring.

    Zo lees je hier ook de positieve ervaring van een 1080p scherm.
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2007
  9. Kevin91

    Kevin91 Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0

    hmm nou vind ik in het boekje van mm een aanbieding van de LG26lc51 voor €488,-

    Is dit wat? hij lijkt veel op de lc41 alleen hij heeft wel een laag contrast ratio : 800:1
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De inkijkhoek wordt mede bepaald door de kwaliteit van een panel (LCD scherm).
    Als ik kijk naar bijvoorbeeld mijn LE32R71B met AUO-MVA en een LE32S81B met CMO , hoewel beide LCD's een inkijkhoek van 178graden hebben , is het beeld van de AUO-MVA vele malen beter.

    Samsnung maakt gebruik van 3 verschillende merken panels Samsung , AUO en CMO.
     
  11. diazull

    diazull game junkie

    Berichten:
    335
    Leuk Bevonden:
    0
    Reference Level or Black Level:
    If you're using the Xbox 360 Component HD AV Cable, the Xbox 360 VGA HD AV Cable, or the Xbox 360 HDMI Cable, then screen format options include Reference Level. The default setting, Standard, delivers the normal range of white and black levels that your TV or monitor supports. Select Intermediate to increase the level of white and black in the video output. Select Expanded to maximize black level. Reference level is sometimes used to make a picture sharper, and you can experiment with what format suits your viewing pleasure
     
  12. Gregg

    Gregg Active Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb interesse in de plasma hd-tv van Philips type 42 PFP 5332, reeds te verkrijgen vanaf 800 euro.

    Heeft deze tv een component ingang om mijn Xbox360 op aan te sluiten?

    Zijn er eventueel alternatieve plasma's van deze grootte (42) en prijsklasse aan te raden?
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2007
  13. Sake1989

    Sake1989 Relax

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    33
    van panasonic de 42pv70 als ik het goed heb
     
  14. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    De spellen van de xbox 360 worden BIJNA allemaal gerenderd op 720p of lager.
    1080p betekent dus dat de xbox dit moet upscalen naar 1080p. Het kwaliteit verlies waarover jij spreekt bij de xbox valt wel mee.

    Je denkt van wel dat je het verschil ziet tussen een Full HD en HD Ready op een 42 inch op een afstand van 4 meter? Dat zou betekenen dat je de beste ogen van de wereld hebt omdat het menselijk oog het gewoon niet aankan.

    http://en.wikipedia.org/wiki/1080p#Ability_of_the_eye_to_see_1080p

    dr zijn meer artikelen erover te vinden, maar dit is een kleintje.
     
  15. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zag in het MM foldertje de LG 32 LC51 LCD TV staan voor 577 euro. Nou ben ik eigenlijk wel opzoek naar een niet al te dure en goede HD TV. Ik heb verder totaal geen verstand van TV's. Ik wil wel iets goeds hebben waar ik met mijn normale premium xbox zo mooi mogelijk op kan gamen. Verder wil ik natuurlijk dat je er gewoon normaal TV op kan kijken. Is deze TV een goede keus voor mij? Ik wil niet te veel geld uitgeven aan een TV. Ik dacht dat deze best goedkoop was maar dat weet ik dus niet zeker. Welke Redelijk goedkope maar ook qualitatieve HD TV kunnen jullie mij aanraden? Of is deze wel iets?

    Ik hoop op een zinvol antwoord.

    Edit hier nog even wat info over de TV:

    Code:
    82Ccm breedbeeld LCD TV, HD ready, resolutie 1366 x 768, XD engine voor nog mooier beeld, 2x 10 watt stereo, 2 scart aansluitingen, 2 HDMI aansluitingen, component & PC aansluiting, 1080P input, inc tafelstandaard en afstandbediening. bxhxd: 806x610x82mm.
    
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2007
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De tv is vanmiddag laat afgeleverd. :) Vanavond alles aangesloten en afgesteld, echt een geweldige beeldkwaliteit!
     
  17. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Foto's!!

    (En wat was je er uiteindelijk voor kwijt?)
     
  18. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is inderdaad een aardige TV die je daar hebt. Ik heb de specs nog even opgezocht en dat ziet er ook allemaal heel erg goed uit.
    Goede kijkhoek, contrast en helderheid. Ik zie hier alleen wel dat het audio vermogen 14 Watt is ipv 10 ?
     
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    In de winkel heb ik 15% korting gekregen, en ik heb een koper voor het PS3 pakket á €300,-. Dus uiteindelijk heeft het mij €1900 gekost. Foto's komen morgenavond. :)

    Volgens de handleiding 11 Watt hehe 8)
     
  20. Kevin91

    Kevin91 Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0

    En de LG 26LC51 dan? deze was ook in de aanbieding bij MM voor 488,-

    Specs

    Zou iemand mij kunnen vertellen of dit een goede koop is ? gebruik hem ook voornamelijk voor de 360 en natuurlijk moet ik er gewoon mooi analooge tv op kunnen kijken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina