1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 22 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boatfreak

    boatfreak Guest


    1050*1680 is niet full HD hoor... 1080xbijbehorendeverhouding
    :+
     
  2. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, check mijn reactie onder dat bericht. Ik ben nou van plan om een scherm te kopen met een ingebouwde tv tuner. Alleen zit ik te twijfelen tussen die 2 (de samsung en de LG).

    Ik heb trouwens nog een vraagje; Hoe ver zit er verschil in als ik mijn xbox 360 aansluit via HDMI of via die HD plugjes? Wat is mooier?
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2007
  3. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    Een vraag over VGA-Game. Ik heb een VGA kabel op 1024x768 TFT monitor (4::cool:.

    - Bij PES6 (en andere games) heb ik een beeld met zwarte balken boven en onder (het beeld is dus breed, 16:9)
    - Bij PES2008 heb ik een volledig beeld (dus 4::cool:

    Maar ik wil dat niet, ik wil een 16:9 beeld met zwarte balken boven en onder (reden, ik verlies anders links en rechts beeld, en dat is bij PES2008 aardig frustrerend in 'wide'). Echter er valt niets te sleutelen (in PES2008 of 360 instellingen) ...

    Vraag: dus het ligt aan de game? Iemand anders ervaringen/tips?
     
  4. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Dat heb ik dus ook ja. Naja, niet dat het beeld wegvalt maar ik wil gewoon liever 16:9 op een 4:3 beeld (dus met de zwarte balken erboven/eronder)
     
  5. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    Ik weet vrij zeker dat er bij jou OOK beeld wegvalt. Zet PES2008 is 'wide' en kijk bij de aftrap hoeveel grasbanen je kan zien ... dan uit de game, in 360 instellingen VGA 1024x768 en WIDESCREEN zetten. Het beeld wordt vervormd, alles is smal, maar ga nu ff weer naar PES2008, weer de aftrap en je zal zien dat je MEER grasbanen kan zien (dus een 'wideR' beeld hebt. Conclusie, in VGA 1024x768 NORMAL (op jou 4:3 scherm) MIS je links en rechts een stuk view (die anderen WEL zien, die daar dus voordeel mee hebben)
     
  6. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Naja.. ik heb geen PES2008 :emo: Maar ik wil sowieso een 16:9 beeld inplaats een 4:3, maakt niet uit bij welk spel :p Bij PGR3 had ik wel altijd een 16:9 en bij PGR4 heb ik gedeeltelijk 16:9 (met de race zelf springtie over naar 4::cool:
     
  7. PDClone

    PDClone Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag over het aansluiten van zowel mijn pc als mijn xbox 360 op mijn pc-monitor. Ik wil het zo hebben dat ik kan switchen tussen deze 2 zonder steeds kabels te hoeven verwisselen. Mijn monitor is een samsung 960 BF. Ik heb mijn xbox 360 al succesvol aan kunnen sluiten via een officiele vga kabel van microsoft die ik omzet naar een dvi kabel.

    Echter wil ik dus niet steeds van kabel hoeven te verwisselen. Hiervoor had ik een kastje gekocht (namelijk: http://www.allekabels.nl/na/0/3548/Dvi-Schakelaar.html ). Dit kastje geeft het signaal van mijn pc gewoon goed door, maar wanneer ik mijn xbox 360 ook doorverbind, lijkt hij het signaal niet door te willen geven. Hoe komt dit? Komt dit door het vga-signaal? Of kan het aan mijn kabels liggen (mijn vga naar dvi kabel is geen 29 pins)?

    Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen.
     
  8. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Goede dag,

    Ik heb een Samsung 21,6" beeldscherm met een max. resolutie van 1680 x 1050.

    Wanneer ik de resolutie 1360 x 768 selecteer, krijg ik links van mijn beeld een zwarte balk.

    Wanneer ik 1280 x 1024 selecteer, is de zwarte balk weg maar vind ik het beeld vrij korrelig. (Niet echt strak alles)

    Is het normaal dat ik bij 1360 x 768 balken krijg met mijn 21,6" wide screen beeldscherm?

    Zoja, welke resolutie raden jullie mij dan aan om te selecteren?

    Alvast bedankt!
     
  9. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    heren ik wil eigelijk een breedbeeld TFT kopen. Game nu op een SyncMaster 913N, puik schermpje 0,0 problemen mee, maar nu wil ik toch naar een breedbeeld. Nu is mijn vraag, welke resolutie kan ik het beste aanhouden, of maakt het helemaal niets uit en poept de 360 gewoon de goede reso uit?

    Ik zat zelf te denken aan een:

    Samsung Syncmaster 2232BW
    -of-
    Samsung SyncMaster 223BW

    Weet niet of dit iets is. Of hebben jullie zelf goede tips over schermen. Mag ong 300 euro kosten.

    En nog 1 vraagje extra wat moet een SyncMaster 913N nog opleveren als ik hem zou verkopen?

    Bendankt alvast!


    edit

    zie dat 1920 x 1080. een reso is die je moet hanteren wat nou als je 1680x1050 pixels resolutie als reso heb op een monitor, wat gebeurd er dan, valt er vanalles buiten beeld, wordt het onscherp? Kun je beter een monitor kopen die precies deze reso heeft?
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2007
  10. Niels G

    Niels G Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een 22'' beeldscherm en ik heb ook 1360 x 768 ingesteld en heb geen zwarte balken. Eerst had ik dat wel maar, ik heb het toen voor elkaar gekregen via het menu op mijn beeldscherm de zwarte balken weg te krijgen. Dus misschien zit er in jouw menu van jouw beeldscherm ook die optie zodat de zwarte balken weg gaan. En als dat niet werkt zou ik gewoon 1280 x 1024 selecteren.
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2007
  11. friz

    friz Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    hey, ik heb nog een 3 jaar oude sony monitor
    kwas van plan om die mc xbox vga kabel te halen
    maar wist niet zeker of het wel zou werken op mijn monitor

    dit is mijn monitor dus
    http://www.ciao-shopping.nl/Sony_STYLEPRO_SDM_S71R__335736



    goed genoeg?
    was van plan om het vandaag te kopen
     
  12. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Hey mensen ik game op een pc monitor alleen ik heb een vraagje over het geluid. Mijn geluidsset is namelijk halfstuk dus ik wil een nieuwe. Alleen zit aan die HD AV kabel die in de monitor gaat dus ook een kabeltje voor het geluid. Aan dat kabeltje zitten nu zo'n witte en rode en daarop een grijs ding(vraag me niet hoe die dingen heten:9) en die gaat precies in mijn subwoofer. Perfect geluid. Voor de computer gaat er zo'n zelfde soort kabeltje in.

    Alleen een vriend van mij heeft een geluidsset waar dat kabeltje nergens in past. Dus hoe weet ik nu als ik een nieuwe geluidsset koop of dat kabeltje erin past?

    Heeft iemand misschien voorbeelden? Gewoon een 2.1 setje tot maximaal €50,-. Liefst rond de €30,- ;)
     
  13. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Ikzelf vind de responstijd nogal veel 16ms. Wat is de prijs?

    edit/ ik heb je bericht nog een keer gelezen ik begrijp dat je het scherm al hebt. Ik denk dat het scherm wel draait al kan het beter natuurlijk. Naar mijn weten is zo`n kabel rond de 25 euro. Dan moet je maar even kijken of je het de moeite vind om het uit te proberen.

    Waar game je op het moment op?

    Als het niet past is er altijd wel een "kabeltje" of "blokje" beschikbaar zodat het wel past. Verder staat deze informatie altijd op de doos. Als je het zeker wilt weten moet je het gewoon even aan de verkoper navragen. Of wilde je online bestellen :9
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2007
  14. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Nee, ik kan ook zo naar de winkel gaan. Ik zou wel even wat gaan bekijken.
     
  15. bdv

    bdv Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox 360 audio problemm.

    Hoi,

    Ik zit met het volgende, ik heb een xbox360 \o/ . Een lcd Monitor (SyncMaster 226bw) \o/ en een T7900 surround set \o/ .

    Alleen is het probleem als volgt. Ik heb zo'n speciale kabel aangeschaft zodat je met je xbox op je monitor kan spelen. Daarbij kan je door middel van een rode & witte kabel + splitter (zodat je die rode & witte kabel in 1 hebt) je audio van je xbox laten afspelen via mijn 7.1 set.

    Het geluid komt dan echter vanuit de main box rechts, en de main box links. Ik heb alleen nog 5 andere boxen staan, die dus ongebruikt zijn.

    Ik probeer te bereiken dat al mijn boxen gebruikt worden (mono of stero) in plaats van die 2 alleen maar. Het maakt me niet zoveel uit of het geluid goed afgesteld is, bedoel dat als er links geschoten wordt, je links geluiden hoort etc. etc. Alleen wil ik dat al mijn boxen gebruikt worden, nu is het ook zo zonde.

    Op internet kom ik er niet uit, er staat van alles over spdif en optisch en coax. Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen!

    Alvast bedankt,

    Bdv
     
  16. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je niet naar je xbox dashboard gaan --> system --> console settings --> Audio en dan daar hetgene veranderen?
     
  17. bdv

    bdv Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik 'm verander naar digital stereo / dolby digital 5.1 of dolby digital with WMA pro.. het maakt allemaal niets uit, hij blijft het maar op 2 boxen afspelen.
     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Dat komt omdat die rood/witte kabel een 2 kanaals signaal is. Je zult een Toslink kabel moeten aanschaffen die van je xbox naar je stereo gaat. Met deze kabel werken al je boxen en komt het geluid ook nog eens uit de goede richting, van voor naar achter en van links naar rechts. Maar dan moet je stereo wel een Digital Optic In hebben, anders heeft zo'n kabel aanschaffen geen zin.

    Wat je misschien wel kan doen is je stereo (dus niet je xbox) instellen op Dolby Pro Logic (II). Ik weet niet of hij dit ondersteund, maar dan heb je kans dat er van je 2 kanaals signaal een 5 kanaals wordt gemaakt. Dan kom het geluid alleen niet uit de goede richting.
     
  19. bdv

    bdv Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah oke. Alleen geloof ik dat mijn stereo dat niet heeft, een digital in iets. ik heb nl een redelijk goedkoop setje. Ik had nou iets gehoord / gezocht, en dan kwam ik op dit;

    http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=293

    Is het mogelijk dat ik dan, een digital kabeltje koop, die vanaf mijn xbox naar die converter gaat, waarna ik via die coax kabel (wat geloof ik die rood+links is) het aansluit op m'n stereo set.

    Zomaar een theorie hoor _0/

    Ik weet weinig af van zulk soort dingen, maar ik vond het wel logisch klinken.

    Digital Logic II kan ik helaas niet aanvinken op m'n xbox.
     
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Zolang je met de rood/witte kabel blijft werken zul je altijd een 2 kanaals geluid blijven horen, omzetters of niet.

    Ik zei nog: stel je stereo in, niet je xbox. Je moet dus kijken of je stereo Pro Logic (II) heeft.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina