Mass Effect [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Cookie, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tha)Sven

Tha)Sven Pillz-E

Leuk Bevonden:
    0
    De game zit waarschijnlijk ook niet VOL met bugs en een slechte AI. Het zijn waarschijnlijk gewoon een aantal framedrops (over bugs heb ik nog niet veel gehoord) en een middelmatige AI van je teamgenoten.

2. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb juist overal gelezen dat je keuzes het verhaal WEL beinvloeden. Ook al kan je niet helemaal pure good of pure evil spelen.

Is trouwens wel realistisch, want in het echt kan je het ook niet ver schoppen als pure evil of pure good. Alles is grijs, en of dat nu licht of donkergrijs is, daar heb je als player invloed op.

Heb net de GT review gezien en holy shit het ziet er zo goed uit. Niet alleen qua gfx, maar ook qua gameplay en verhaal wordt dit echt een game voor mij. Helaas (of gelukkig) heb ik eerst Assassins creed en Call of duty die ik nog moet uitspelen.

3. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb net de GT review gezien en het ziet er naar uit dat je wel wat invloed hebt.. En wat een geweldige game wordt dit. GOTY als je het mij vraagt. Eindelijk weer een geweldig nieuwe Sci-Fi wereld met een geweldig verhaal!! zei ik al dat dit me geweldig leek? ;)

4. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    IGN wijst er alleszins op dat de glitches en de framedrops heel irritant zijn.

Kwa verhaallijnen is IGN nogal tegenstrijdig. Eerst zegt die reviewer dat je keuzes weinig invloed hebben en dan op het einde zegt hij dat de game enorm anders uitdraait naargelang je renegade of paragon bent. Waarschijnlijk zijn er dus een aantal cruciale keuzes maar de meeste andere keuzes geven geen doorslag.

Laatst bewerkt: 19 nov 2007
  5. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Was het precies dezelfde kerel, weet je dat zeker? Aan de andere kant, Sega Rally vond ook ik best goed. Maar een 10 is wel een erg hoog cijfer ja.

Eigenlijk maakt het ook niets uit, het gaat erom wat je in deze review leest. Ik kon zijn redenen voor punten aftrek goed begrijpen. Als je dan nog op een dikke 8 uitkomt (geeft hij ook aan, " An eight, then, but a good one...") dan zijn veel zaken echt wel prima in orde. En wat iemand al zei: het kan niet bij iedere release een 9 of 10 zijn. Sowieso vind ik dit een geweldig jaar voor de 360.

@Tha)Sven: Ik denk dat reviewers over de framerate drops vallen omdat de combat, in tegenstelling tot KotOR welke turn based was, ME real time is. Dat wil zeggen dat je actief bent aan het richten. Als dan de framerate inzakt... tja, dat is klote mikken op z'n zachtst uitgedrukt.

6. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Ook weer verschillende ervaringen met die bladen en sites enzo,maar ik wacht even af totdat meerdere mensen de game hebben hoe zij het vinden.

7. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Precies, daar hecht ik ook meer waarde aan. Meningen van andere, gewone gamers, die spellen kopen als hobby en niet alles wat uitkomt moeten spelen voor hun werk. :emo:
    Maar als iets me leuk lijkt, koop ik het sowieso wel, schijt aan anderen dan. :+

8. godsmack111

godsmack111 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    niks meningen van andere :+...
    Gewoon kopen als het je aanspreekt :+

Je houdt van rpg ofniet... Je eigen gevoel zegt meer dan een mening van iemand anders.. :)

Peace!!!

9. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Reviews en meningen van anderen boeien met niet zo nee.
    Er waren ook heel veel mensen die wat te klagen hadden over AC en dat vind ik ook een topgame.

volgens mij ownt deze game AC wel :x

10. godsmack111

godsmack111 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb niks te klagen over AC... maar ik denk wel dat ik veel meer fun zal hebben met ME dan dat ik nu met AC heb >_<... na verloop van tijd wordt het IMO toch meer van hetzelfde.. maar.. het blijft toch een gruwelijke game :)

11. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Bij mij is het heel simpel,of ik vind een game tof of niet:)

Reviews boeien me ook niet zo,maar aangezien het feit dat we nu de ene topper na de ander gaan krijgen zet het je wel aan denken,en dat was toch vroeger wel even anders dat heel veel games op de gewone x box me niet aanspraken en pas na 2 jaar begonnen de titels te komen.

12. avoidconfusion

avoidconfusion Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    This will be THE game of the year for me, I didn't even bother getting Assassin's Creed yet because I will be way too busy playing Mass Effect anyway.

I just hope some store in the Netherlands will have it maybe before the 23rd...

13. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
    Het hele gebeuren met reviews: het zijn inderdaad gewoon meningen van mensen. Meestal trek ik me niet al te veel aan van anderen hun mening.

Heb me lang geleden ook uitstekend vermaakt met de coop van Jedi power battles en die game werd zwaar afgezeken door iedereen. Zelfs de PU gaf die toen maar een 6 ofzo.

Wat is trouwens het eerste dat jullie gaan doen als je ME hebt? Ik denk dat ik zodra het verhaal het toelaat eerst wat side quests ga doen om wat beefy equipment te kopen en wat exp te krijgen.

14. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Over de invloeden van verschillende keuzes die je gaat maken.. goed of slecht.. het zal niet veel uitmaken op het verhaal lijn zelf en hoe die eindigt.

zie het maar zo.. je speelt de game 1 keer uit en je hebt bepaalde keuzes gemaakt... als je volgende keer gaat spelen, maar dan andere keuzes maakt krijg je dus een andere missie of andere content.
    Er zal dus niet veel aan het verhaal veranderen, of het eind, maar het zorgt voor extra of andere missies dan de vorige keer dan je mass effect speelde.

Even een voorbeeld.. speel je de game als een ruige soldaat, dan zul je spraaktechnisch niet veel kunnen, je kunt mensen niet goed overtuigen en dingen wijsmaken... sommige gesprekken zullen dus stuklopen omdat je te lomp bent.

De volgende keer als je speelt als een andere character.. en je je upgrade je spraak techniek en je charisma, zul je dus verder komen dan als de ruige soldaat, je zult mensen in een gesprek kunnen overtuigen om meer te zeggen, en dat unlocked weer een andere of een extra missie.

Het zal dus de moeite waard zijn om de game meerdere malen te gaan spelen, want in 1 keer zul je NIET alle missies gezien hebben, de 2e keer ook niet zelfs.

15. Grindtegel

Grindtegel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even geknipt uit de teamxbox review:

Depending on how you treat your fellow galactic citizens, you’ll earn points in either your Paragon or Renegade gauges. If you want to be a jerk, you’ll quickly add points to your Renegade gauge, while being a nice guy will do the same for the other one. Unfortunately, the good/evil mechanic really doesn’t come into play at all, which will probably come as a disappointment to anyone who played KotOR or Jade Empire. You might be able to access a few more side missions by leaning one way over the other, but that’s pretty much it. People won’t cower in fear if you’re the baddest man in the universe, and women won’t throw themselves at your feet if you’re Mr. Nice Guy. Basically, the only decision that matters comes at the end of the game, making every decision that came before it feel a bit hollow.

16. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Zal ie bij de Mediamarkt weer 49 euro gaan kosten net zoals Halo 3,COD4 en Assassin's Creed? Want ik heb telkens die games een dag eerder bij een andere shop gehad..maar wel 60 euro. Had ik nou een dag langer gewacht dan had ik ze voor 49 gehad. En als ME morgen er bijvoorbeeld al is bij bepaalde shops...en een dag later bij MM voor 49...wacht ik wel ff een dagje.

17. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
  18. XI Jptje NL XI

XI Jptje NL XI EndLeSs Gaming

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje raar die review van Gamespot.com.Ze geven dit spel een 8.5 en noemen maar 2 minpuntjes:voertuigen niet helemaal geoptimaliseerd en schoonheidsfoutjes!Je zou dan zeggen op z'n minst een 9.Ahja voor mij wordt het de topper voor 2007 :)

19. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb al gekeken bij free record shop, maar helaas nog niets gevonden. Ik hoop hem donderdag toch wel te hebben

20. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Dat is inderdaad best wel vaag maar hun min-punt was dus volgens de site:

Nou daar kan ik best wel mee leven, dat voertuig daar draait de hele game toch niet om.

Ook was ik bij de gamestore en die verwachte hem morghe al :D dus misschien morghe mass effect :cool:.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina