[XOne] Virtua Fighter 5

Discussie in 'Games' gestart door Perfect Mark, 26 apr 2006.

1. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Dat is dan ook nogal raar. Er zitten vast mensen bij die het afzeiken, maar het stiekem toch leuk vinden. De physics in DOA Volleyball 2 waren ontzettend overdreven, maar in DOA 4 zijn ze realistisch (voor zover het kan). Belangrijker is de gameplay, die staat als een huis. Vandaag weer een zooi potjes online gedaan met DOA. Ik haal daar een stuk meer plezier uit dan in Virtua Fighter. Ik ben wel enthousiast over het customizen, maar dat heb ik al eerder gezien in Soul Caliber 3. Het is gewoon leuk om met je zelf ontworpen personage online te vechten. Met Virtua Fighter zetten ze alvast een stap in de goede richting. Je kan geen eigen personage maken, maar wel de beschikbare characters customizen zodat ze veel van uiterlijk kunnen veranderen. Ik zie dat ook graag bij een eventueel volgend deel bij DOA.

2. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    Als je er meer plezier uit haalt, cool. Maar de engine kan niet tippen aan die van VF. En kwa realisme al helemaal niet. Ik weet VF heeft ook launchers en dergelijke maar echt niet op het bizarre niveau van DOA.

Als je ook kijkt naar tourney niveau is ook duidelijk dat DOA niet zo populair is onder in de fighting game scene.

3. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Ja exact plezier in een game is wat je moet hebben,maar om nog even terug te komen op de vrouwelijkheid in games bedoelde ik het uit het oogpunt waarvoor je het maakt.

Bedoel ik vind het zeker als man leuk om wapperende rokjes te zien,neem een voorbeeld aand de vechtsters uit de Mortal kombat stal waar er enkele tussen zitten waar ook de cupmaat volledig in beeld komt.

Maar het ding is wel dat ze in Balans worden gehouden en dezelfde sinisterheid of stoere look uitstralen als de mannelijke vechters en daar gaat het om.

Misschien was het bij team Tecmo in DOA voor de developers ook een apart streven geweest en dat het misschien op humor is gebaseert maar dit een beetje verkeert uitpakte,maarja in Japan kunnen dit soort dingen eenmaal makkelijker getolereert worden en dat amerikanen en europese gamers daar meer een probleem van maken.

Laatst bewerkt: 20 nov 2007
  4. Rookie[NL]

Rookie[NL] Oldtimer VF5 victim

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf VF1, VF2 en VF5 en heb VF3 en VF4 niet maar wel gespeeld.
    Verder heb ik DOA, DOAPP (System 11), DOA3 en DOAU. DOA2 (Naomi/Dreamcast), DOA2 hardcore (PS2) en DOA4 heb ik bij een vriend van me gespeeld. Ik moet zeggen dat ik VF5 behoorlijk vaak aan het spelen ben, het spel blijft mijn nieuwsgierigheid opwekken zoals ik dat ook bij de andere VF's had. Dat had ik ook bij DOA maar in wat mindere mate met het vervolg van de serie. Dat de ladies sexy zijn is mooi meegenomen. DOAU vond ik erg leuk vanwege het prima uitgewerkte lobby systeem. Je kon tevens zien hoe de anderen speelden wat ik erg interessant vond/vind.
    Nou ik ga nu maar weer eens met (Gothic) Eileen aan de gang en binnenkort ook met Aoi. En ja, ik speel hoofdzakelijk met de vrouwelijke characters. Dat heb ik overgehouden aan SF2. Toen moest ik gewoon Chun Li kiezen omdat ze toen de enige vrouwelijke karakter was en dat zag ik toen als een soort underdog. Dat verklaart tevens mijn gamertag...
    Kareem, ben je er straks weer klaar voor? \o/

5. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Virtua Fighter is veel realistischer en moeilijker. Dus volgend jaar met de World Cyber Games moeten ze zeker kiezen voor Virtua Fighter en niet voor DOA. Op professioneel niveau is Virtua Fighter beter, want de counters in DOA zie ik meer als cheaten. Ik maak er graag gebruik van, maar als je serieus met het spel bezig bent gaat zoiets wel irriteren. Met Virtua Fighter win je niet zomaar, dat merkte ik wel online. Maar met Virtua Fighter 5 is het wel jammer dat je geen toernooitjes kunt organiseren online omdat er geen lobby systeem in zit. Met DOA Ultimate heb ik aan een aantal online toernooien meegedaan. Erg leuk dankzij het lobby systeem. Dus dan is Virtua Fighter een stapje terug qua online opties. Misschien ben ik gek, maar ik vind het ontzettend relax om in een lobby met 6 man te zitten en dan kijken hoe de rest vecht. Zo leer je ook een hoop. Maar goed, misschien dat dit verbeterd kan worden voor Virtua Fighter 6 in de toekomst

6. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    Een lobby zou leuk zijn maar spectators kan gewoon niet. Het veroorzaakt onvermijdelijk lag. Een lobby zou alleen kunnen als het slecht een hub is en het echte gevecht via een aparte connectie werkt compleet gescheiden van de mensne in de lobby.

VF is framegevoelig en klein aantal frames lag merk je gewoon.

In VF kijk je bijvoorbeeld heel sterk naar hoeveel frames advatange/disadvantage je hebt nadat je move connect of geblockt wordt, en aan de hand van dat bepaal je volgende move.
    Dan zijn er nog evades die op het goede moment (een bepaalde framewindow) moeten worden ingevoerd anders is het een failed evade en heb je verschrikkelijk veel disadvantage.
    Recovery, om direct op te staan nadat je valt druk je tegelijk P+K+G exact op het moment dat je character de grond raakt. Met ookmaar een paar frames lag lukt dit al niet meer.
    Hitchecken, checken of je eerste P of K geslaagd is zodat ej weet of je verder moet gaan of moet gaan verdedigen, ook heel frame gevoelig.
    Sabakis, specifieke soorten attacs die specifieke attacks van de tegenstander opeten zeg maar moeten ook binnen een bepaalde framewindow ingevoerd worden.

Daarnaast zijn sommige moves framegevoelog inzichzelf. Als er bijvoorbeeld staat 'on hit' in de commandlist. dat betekend dat je het moet invoeren precies als je vorige move de tegenstander raakt.

Een lobby systeem met spectators is heel gezellig maar ik vind het zeker niet een achteruitgang of iets wat verbeterd moet worden want het is weggelaten met als reden 'gameplay.'

7. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Valt wel mee, er is gewoon een vast groepje in NL die boven de andere uitsteken. Maar VF5 is wel gruwelijk :9 vind het niet dat je het met DoA kan vergelijken het is een totaal andere game enige overeenkomst is het genre.

8. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    heb het niet echt over NL maar gewoon globaal. ben het wel met je eens dat het niet vergelijkbaar is. maarja DOA werd genoemd dus ja :p

9. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Oh ok :9

10. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    wie is jouw char pine? we moeten eens een keer een paar matches spelen dan, wist niet eens dat jij ook VF deed.

maar heeft niemand wat te zeggen over deze bloedmooie arcade stick, ik ben verliefd lol. Ga dus een vergelijkbaar iets laten maken door een builder op shoryuken.com

11. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Ik speel nu CoD4, maar af en toe wel VF5. Ik speelde met Brad maar ik moet nog ff alle chars checken, ik vind Wolf ook wel vet :9

12. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    net een hele lange sessie gehad met een vriend uit de UK. We zeggen zo 'laatste match' dus ok. Het wordt 4-4. In de laatste ronde ontsnap ik 3 throws op ene rij (en hij heeft Wolf, 1 throw kan 70pt damage doen) en ik versla m.

Ik ging helemaal uit mn dak en hij kon t niet geloven. hahaha ik hou van dit spel.

13. Rookie[NL]

Rookie[NL] Oldtimer VF5 victim

Leuk Bevonden:
    0
    Goed man! Maareh, gepost om 2:01 uur?? Jemig, dan lig ik al 2 uur te slapen ^_^.
    Kep wel een uurtje DOJO met Aoi gedaan en daarna nog eens 2 uurtjes quest. M'n vingers lagen zowat in de knoop door die throw moves van haar, die móet ik gewoon onder de knie krijgen }:]
    Straks om 20:00 uur ga ik weer met haar aan de bak. Aoi is pas m'n vierde character die ik uitvogel dus ik heb nog wat uurtjes te gaan :D

14. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    haha ja we speelden iets van 2 uur.

15. TStooker NL

TStooker NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    mensen, wie speelt er met een arcade stick en waar hebben jullie die gekocht. Ik zag wel bij dimplus een hori maar das een doa 4 stick en ik wil die zwarte vf5 stick maar kan hem nergens vinden. Kan iemand me helpen:confused:

16. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    Ik, ik speel met de Hori Ex2. http://www.play-asia.com/paOS-13-71-dd-49-en-70-28xg.html
    gekocht bij www.foregames.nl. Was de duurste prijs die ik had gezien maar het was de laatste winkl die m nog had. als t goed is krijgen ze ook wel weer nieuwe. (je kan m ook halen bij play-asia)

En die zwarte VF5 stick? bedoel je de VSHG/Virtua Stick High Grade http://www.play-asia.com/paOS-13-71-zl-49-en-70-1rjw.html

Die is voor de PS3. Ik ken wel iemand in Amerika die hem kan modden voor de 360 maar voor dat geld kan je net zo goed een custom stick laten maken.

Laatst bewerkt: 23 nov 2007
  17. TStooker NL

Leuk Bevonden:
    2
    Ow das jammer, ik meen ergens gelezen te hebben dat ie ook voor de 360 uit zou komen.

edit kijk maar http://www.play-asia.com/paOS-13-71-dd-49-en-70-2b13.html

Maar vette stick heb je man, speelt beter he denk ik? Vooral met evades en movement kun je volgens mij veel snelheidswinst boeken

Laatst bewerkt: 23 nov 2007
  18. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    dat is dezelfde stick als de mijne maar dan de japanse uitgave. Het merk is Hori en die zwarte is van Sega zelf.

maar idd, het speelt zeker beter. Niet alleen evades en dergelijke maar ook commands. Probeer maar eens alle moves van akira uit te voeren op een controller lol.

Ik ga wel investeren in een custom stick. Ga iemand van shoryuken.com het laten maken. Ik wil er graag eentje zoals de stick die ik op de vorige pagina heb gepost. Met sanwa stick en koppen, dat merk wordt ook gebruikt in japanse arcades.

19. TStooker NL

Leuk Bevonden:
    2
    Nou dan hou ik me aanbevolen voor je huidige stick ok?

20. johnnybt

johnnybt Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina