Na de laatste release van een Final Fantasy op de Playstion 2 is dan nu de Playstation 3 aan de beurt met deel 13. Er is nog maar heel weinig over de game bekend. Het enige dat we zeker weten, is dat we er nog een aardige tijd op moeten wachten. Genre: RPG Developer: Square Enix Publisher: Squar Enix Releasedate: eind 2008 / 2009 Screenshots Filmpjes Deels CG, deels ingame [gt]10870[/gt] [gt]15972[/gt]
Soul Calibur en Final Fantasy VII zijn voor mij de beste games ooit. Eind 2008 is dus slechts een 'klein beetje' te ver weg
Hehe, het gaat nog wel even een flinke tijd duren. Maar ik denk dat we hier met een pareltje te maken hebben. Qua graphics in ieder geval wel.
Heb ik in ieder geval nog even de tijd om XII uit te spelen, die heb ik ook al een tijdje niet meer aangeraakt, wel redelijk ver in geraakt.
Ik vind het jammer dat er guns in zitten... Ik ben de laatste tijd flink wat filmpjes aan het kijken van FFX (deel X omdat ik die verreweg het meest heb gespeeld) en damn wat vind ik dat weer tof.. ^^ Eigenlijk zou ik die wel opnieuw willen spelen, alleen om daar weer een bizar hoog lvl in te halen gaat me weer een miljard uur kosten Ik vind dat ze een nieuwe versie van deel X moeten bouwen (), maar dan met minder characters die je moet bespelen.. En het summonen van de Aeons vind ik nog steeds mooi om te zien en dan vooral Bahamut en Anima. Zal er in dit deel weer zoiets terug te vinden zijn? Of is dat allemaal nog niet bekend..?
Op moment heb ik geen PS3, maar deze game zou degene moeten zijn waar ik hem voor haal. Volg de FF serie al sinds den beginne, naast andere master pieces van Square. Toch hoop ik dat deeltje 13 niet het combat-systeem van 12 over neemt. Doe dan TBS zoals voorheen of werk dat combat systeem beter uit. Qua verhaal lijkt het ook steeds minder te worden sinds 9, maar de graphics blijven geweldig.
Wat zat er voor combatsysteem in deel 12 dan? En vond je het verhaal van deel 10 niet goed? Graphics zijn inderdaad super
Het verhaal van FF10 was goed. Mits je deze vergelijkt met andere games. Voor SE standaarden vond ik het minder. Heb er wel van genoten. Verhaal van FF10-2 ging nergens over en FF12 vond ik meer van hunt/gevecht naar het volgende. Qua verhaal vond ik magertjes. Het vecht systeem in 12 was een combinatie van TBS/Real Time. Daarnaast kon je Gambits gebruiken om personages "If...Then...Else"-soort commando's te geven. Dus als iemand -50% health had dat die werd gehealed bijvoorbeeld. Maar als je met een party van 4 tegen 6-8 tegenstanders knokt is het scherm meteen enorm vol met lijntjes en weet ik veel wat. Niet overzichtelijk en stierf daar regelmatig door. Als je met een personage achter de tegenstander stond leek je niet extra backstab-achtige damage te doen. In mijn ogen is daar nog genoeg ruimte voor meer overzichtelijkheid e.d. Mooie was wel dat je de tegenstanders op je scherm zag waardoor je geen random encounters had.
X-2 was inderdaad lomp Ik ook best begrijpen dat die onoverzichtelijkheid irritant wordt.. In plaats van zoveel verschillende zaken zie ik daar liever wat minder van, maar wel met de mogelijkheid om die dan wat meer uit te bouwen. Minder onoverzichtelijkheid, maar nog steeds zat zaken om uit te kiezen. ^^ Kan het misschien niet helemaal goed uitleggen, maar ik bedoel dat je per partymember 1 miljard keuzes had. Maak daar gewoon 30 van en binnen die 30 wat meer mogelijkheden om ze sterker te maken. En ik vind 4 pertymembers in totaal ook zat. In FFX had je er 7 ofzo en ik had echt geen zin om die allemaal te upgraden. Sommigen boeien dan niet zo. Werk degene die je hebt dan beter uit en houd het op 4 oid. Anyway, just my €0,02
Behalve bij FF7 en 10 heb ik het ook niet begrepen waarom er meerdere personages waren. Je hebt zo meer keus om een goede party op te zetten, maar als de standaard opzet van healer/blackmage/fighter/fighter voldoet is de rest al snel overbodig. Bij FF7 in het gevecht tegen Sephiroth had je iedereen nodig, want iedereen ging uiteindelijk een keer de pijp uit. Bij FF10 waren monsters gevoeliger tegen aanvallen van een bepaald type tegenstander, waardoor je ook wat tactischer bezig was. En dan ben je veel tijd kwijt door xp te grinden, waarna je makkelijk door de game liep. Bij 12 vond ik het levelsysteem onlogisch. Zo had je een grid waar je dus iets vrij kocht. Een wapen, en daaronder zaten dan verscheidene zwaarden. Maar aan het vak van zwaard wapens zat iets compleet onlogisch zoals een staf. Huh? Wat mot een krijger met een staf? Vond de verdeling onlogisch gedaan.
Als er een game zou zijn die als system seller zou gelden m.b.t. een PS3 voor mij, dan zou dat deze zijn..
Yup en tegen die tijd zal de prijs van de PS3 ook al aardig gezakt zijn. Voor de rest zie ik nog geen enkele game die me boeit. En degene die het wel doen zijn multi-platform dus ook op de x360 te verkrijgen.
Nog meer zakken ? Ik denk dat de prijs echt niet zoveel meer gaat zakken hoor, zeker met die ingebouwde blu ray drive zie ik hem never nooit lager gaan als 350.
340euro vind ik wel een mooi bedrag eigenlijk. Al die extra poespas waar ik geen zak aan heb heb ik niet om gevraagd. Ik wil gewoon een gameconsole. Niet een multimedia/game systeem. Als ze nu eens verschillende versies op de markt zouden brengen specifiek voor gamen en mensen die al die extra troep willen. Geld niet alleen voor Sony overigens, maar voor steeds meer apparatuur wat zogenaamd alles moet kunnen. 40gb variant staat op moment voor 370 te koop. Alleen jammer dat het er uit gehaald gaat worden. Alleen de 60 blijft dan over of niet? Om nog maar te zwijgen over de shit dat het niet BC is voor me ps2
De 60 GB variant gaat er juist helemaal uit. Deze is/was juist BC met de meeste PS2 games. De 40 GB variant is dit niet.
Wat echt ideaal zou zijn dat deel X en X-2 samen werden gevoegd ,opgevoerd qua graphics en uit werd gegeven op de X360..
ik ga van binnen een beetje dood dat deze niet op de 360 komt. Van de week FFXII gekocht voor PS2 (damn wat lelijk op een HD TV, lijkt wel zand op mijn scherm. Niet dat ik verwend ben, maar final fantasy X zag er gewoon veel mooier uit.) Maar oh wat een vette gameplay en verhaal. jammer dat hij ps3 exclusive is