enquete: Fifa 08 - Pro Evolution Soccer 2008

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 6 sep 2007.

?

Welke voetbalgame wordt het voor jou?

1. FIFA '08

22,0%
  2. PES 2008

55,9%
  3. Allebei!

7,5%
  4. Geen.

14,5%
  1. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Dat valt ook wel mee, spelers lopen echt niet rond als kippen. Ze lopen zich ook vaak goed vrij, dekken jou rug enzovoort.

2. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Nagenoeg geen tactische mogelijkheden ?

Dus een buitenspelval openen, backs over middenvelders heen laten komen etc. dat zie jij niet als tactische mogelijkheden ?

3. Avilla

Avilla Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom zeg ik "nagenoeg";). Maar dat zit er al jaren in. Kun je bv beslissen welke spelers mee in de aanval gaan bij stilstaande fases?

Bij Fifa 08 is het meerdere malen gebeurd dat wanneer ik naar het doel wil schieten de 2de spits in de weg loopt. Er zijn genoeg andere voorbeelden, maar daarop doel ik als ik zeg dat ze niet spelen als een ploeg, maar als 11 individuen.

Laatst bewerkt: 5 nov 2007
  4. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Gisteren trouwens voor het eerst echt de invloed van Teamvision gemerkt. Ik merkte dat er veel ruimte was op de flanken, dus ik ging van 4-4-2, naar 4-3-3 toe. Ik speelde een aantal keer via de flanken, maar op een gegeven moment had ik mandekking gekregen en kon ik dus niet meer zo eenvoudig via de flank spelen.

De A.I. zorgde hier dus zelf voor. Toch wel vet!

5. IceDwight

IceDwight Registererered User

Leuk Bevonden:
    0
    vooralsnog weinig gemerkt van die teamvision..

ik val eigelijk altijd via de vleugels aan maar komt er eigelijk altijd doorheen.
    ach misschien komt het traag op gang.

6. breakcore

breakcore ----

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had de intentie om een voetbalgame aan te schaffen. Daarbij de overweging tussen fifa of pes. Maar door het aanbod van andere genres ben ik er niet aan te gekomen.

7. gotcha

gotcha Monkey Business

Leuk Bevonden:
    0
    wil weer een voetbal game kopen maar ben er nog niet achter welke want :

Pes serie is beter in gameplay maar 2008 versie heeft veel frame drops 8)
    FIFA serie is beter in graphics

dus ik zit min of meer te twijfelen tussen Pes 2008 en Pes 6 en heel misschien fifa

wat raden jullie aan:

- PES 2008
    - PES 6
    - FIFA 08

8. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Fifa 08. PES 6 en Fifa 08 valt zowiezo niet te vergelijken. Lees dit topic even door (paar blz's terug) en je kunt vast wel een keuze maken. :)

9. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    fifa 08, de enige nextgen voetbalgame die er momenteel is. Prachtige graphics, realistische gameplay en vrijwel alle licenties die je maar kunt bedenken. Pro Evo is dit jaar één grote grap.

10. thepunisher

thepunisher Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Dat is jouw mening. Ik heb ze allebei gespeeld en de gameplay en spelersanimaties van PES 2008 zijn stukker beter dan bij Fifa.
    Wil je een footie met goede graphics, alle licenties( niet dat je wat aan de 3e divisie van Engeland hebt magoed ) en een redelijke gameplay ( die nog steeds niet tegen PES op kan ) dan zit je bij Fifa wel goed.

11. ValsSpeler

ValsSpeler Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet dit als ex die-hard pesfan beamen. Ik ben dit jaar na zeven jaren pes overgestapt op FIFA en speel het vrijwel elke dag. Volgens mij hebben veel mensen niet door hoe goed dit spel eigenlijk wel niet is. Het is aanvankelijk moeilijk om een goede pot neer te zetten maar hoe meer je je er in verdiept hoe beter en realistischer het wordt. Dit is de soort gameplay waarvan ik hoopte dat Konami hem ooit zou bieden.

Ik heb op dit moment Ratchet en Clank, COD4, Bioschock, Heavenly Sword en straks komen A Creed en Uncharted daar sowieso nog bij. En misschien Unreal Tournament. Maar ik speel Fifa verreweg het vaakst en dat zal nog wel een tijdje zo blijven. Net zoals ik vroeger het hele jaar door pes kon spelen (al werd dat op het laatst wel minder).

12. gotcha

gotcha Monkey Business

Leuk Bevonden:
    0
    ok dat is dus duidelijk :9 want heb ook de reviews is even opgezocht en in de meeste gevallen krijg fifa ook een half punt/heel punt hoger als pes en soms wel gelijk

13. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    ik ben ook overgestapt op fifa;)

14. ruudbosch

ruudbosch Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    zeker pes! viva kan qua gameplay niet aan pes tippen

15. ValsSpeler

ValsSpeler Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor. Ik heb het net weer even gespeeld en de gameplay van Fifa is veel beter ;-)

Okee je kunt eigenlijk niet echt zeggen welke gameplay 'beter' is want dat heeft ook te maken met smaak. Maar laat ik zeggen dat fifa er niet alleen veel beter uitziet (met name animaties!) maar ook gewoon veel en veel realistischer is. Raar maar waar.

16. guybrush

guybrush Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb van FIFA alleen de demo gespeeld, maar PES 08 heb ik na twee uurtjes spelen gelijk weer terug naar de winkel gebracht.

De game is nagenoeg precies hetzelfde als Pes 6, en die game liep al een beetje achter de feiten aan.

Fifa dus, omdat zei tenminste proberen te vernieuwen. (wow, dat klinkt raar)

17. Ferror

Ferror resU deretsigeR

Leuk Bevonden:
    0
    Geen. Fifa speel ik alleen op de PC omdat ik het zonde vind om 60 euro te betalen voor een spel dat mijn lijst met played-games vervuilt.

18. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Is het misschien tijd om deze thread te updaten naar PES en Fifa '09? De eerste geruchten van beide druipen nu binnen, en ik denk dat er wel een redelijk oorlogje gaat komen ^^

Ik ga volgend jaar voor Fifa '09. Sinds Fifa 2005 heb ik geen Fifa spellen meer gespeeld, maar heb ik PES 4, 5, 6 en 2008 gespeeld. Nu echter UEFA Euro 2008 naar mijn mening al zoveel beter is dan PES 2008, heb ik die gekocht, en besloten volgend seizoen een seizoen Fifa te gaan spelen. PES moet zich echt gaan bewijzen wil ik ooit nog teruggaan!

19. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Fifa 08 is the big winner!:D

20. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Huh? PES toch? Of zie ik het nou verkeerd.

Deel Deze Pagina