Een lobby zou leuk zijn maar spectators kan gewoon niet. Het veroorzaakt onvermijdelijk lag. Een lobby zou alleen kunnen als het slecht een hub is en het echte gevecht via een aparte connectie werkt compleet gescheiden van de mensne in de lobby.
VF is framegevoelig en klein aantal frames lag merk je gewoon.
In VF kijk je bijvoorbeeld heel sterk naar hoeveel frames advatange/disadvantage je hebt nadat je move connect of geblockt wordt, en aan de hand van dat bepaal je volgende move.
Dan zijn er nog evades die op het goede moment (een bepaalde framewindow) moeten worden ingevoerd anders is het een failed evade en heb je verschrikkelijk veel disadvantage.
Recovery, om direct op te staan nadat je valt druk je tegelijk P+K+G exact op het moment dat je character de grond raakt. Met ookmaar een paar frames lag lukt dit al niet meer.
Hitchecken, checken of je eerste P of K geslaagd is zodat ej weet of je verder moet gaan of moet gaan verdedigen, ook heel frame gevoelig.
Sabakis, specifieke soorten attacs die specifieke attacks van de tegenstander opeten zeg maar moeten ook binnen een bepaalde framewindow ingevoerd worden.
Daarnaast zijn sommige moves framegevoelog inzichzelf. Als er bijvoorbeeld staat 'on hit' in de commandlist. dat betekend dat je het moet invoeren precies als je vorige move de tegenstander raakt.
Een lobby systeem met spectators is heel gezellig maar ik vind het zeker niet een achteruitgang of iets wat verbeterd moet worden want het is weggelaten met als reden 'gameplay.'
Laatst bewerkt: 20 nov 2007