Assassin's Creed [deel 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 16 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toxito

toxito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Farmir

Dat icoontjes is gewoon om aan te geven dat dat het einde van de game is. Het is de kandelaar waar de ''Piece of eden'' inzit. De zogenaamde appel van Adam en Eva.

Laatst bewerkt: 26 nov 2007
  2. Madoperator

Madoperator Rape

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat het de heilige graal was 8)

3. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Erg bedankt voor de spoiler tags jongens, toppertje!!

4. toxito

toxito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Reddevil NL

Dach niet dat dat spoilerwaardig was, als ik er iets mee heb verraden dan sorry. Zal het alsnog eventjes in spoilers zetten!

excuses

5. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Jah nja skett ;)

Waar ik meer van baal is dat ik nu 99/100 vlaggen in Kingdom heb ! Argh dat is ZO ergerlijk!
    Kga nu alle in Damascus nog zoeken, daarna de game uitspelen.. Hierna kijk ik dan wel even of ik hem nog een keer uitspeel/rush en dan alle Kingdom vlaggen opnieuw pak.

6. praetorian

praetorian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja het zou mijn feestje ook verpesten als er iemand op men feestje kwam en zen eigen keel doorsneed.

anyway, ja ik heb exact hetzelfde probleem. ik moet nog een vlag en ik heb die overige 99 zonder de guide gehaald dus die guide is op het moment ook redelijk nutteloos voor me. de meeste liggen gewoon op de standaard locaties ( achter schuurtjes enzo). maar zijn er ook vlaggen die op echt onmogelijke plekken liggen, die je zeer waarschijnlijk vergeet? bijvoorbeeld die ene in de vallei naar damascus waar er een in een struik verstopt zit op een klein eilandje in een vijver die alleen te bereiken is als je over een paar paaltjes springt

7. BloodCrawler

BloodCrawler Forum Terrorist

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb AC al uitgespeeld, maar was er nog een nieuw wapen dat ik kreeg? Ik kan alleen maar in vroegere Memorys, dus zonder nieuw wapen...is er een manier om verder te spelen vanaf het einde, of alleen van de andere memorys??

8. ijskonijn

ijskonijn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit vraag ik me nu wel nog steeds af, nog geen duidelijk antwoord gevonden:
    Als je het spel hebt uitgespeeld en niet alle vlaggen, kun je dan wel gewoon oude memoryblocks loaden en alsnog de missende vlaggen collecten totdat je ze allemaal hebt (dus worden vlaggen die je na het uitspelen collect nog opgeteld bij de anderen)?
    Of MOET je perse opnieuw beginnen?

denk dat ik sowieso genaaid ben want volgens mij heb ik 1 conversatie met lucy gemist hahaha (eerste conversatie ging over hoe ze daar terecht was gekomen, is dit de eerste of heb ik er al 1 gemist)?

Laatst bewerkt: 26 nov 2007
  9. Rezne

Rezne Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of ik je helemaal begrijp, maar volgens mij zit 't zo: ik kan alle memory blocks laden. Achter de memory blocks staan nog een aantal andere 'gegevens' zoals het aantal Templars dat je afgemaakt hebt en het aantal vlaggen dat je hebt.
    Als ik vervolgens memoryblock 6 laad doe ik geloof ik wel de missie opnieuw, maar behoud ik wel het aantal vlaggen dat ik al gevonden heb. Dus volgens mij kun je gewoon na het uitspelen memory 6 laden, de missies laten voor wat ze zijn en verder gaan met vlaggen zoeken. Als je het voor de achievements doet: de achievement the eagle and the apple heb je dan al.
    Als ik tijd heb wil ik 't wel es checken of je daadwerkelijk de verzamelde vlaggen behoud.

10. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo!

Heb de game na een flink aantal uurtjes eindelijk uitgespeeld. Moet nog wat "vlaggen verzamel" achievements, maar dat is het verder wel.

Uiteindelijke Mening/Cijfer: 7,5 - 8

Absoluut ook echt niet meer en dat hebben ze dan louter aan de graphics te danken.

De eerste 3-4 uur is het springen, klimmen en vechten supervet, maar daarna gaat het wel heel rap bergafwaarts...
    Weer 10 viewpoints beklimmen, weer 10 citizen's redden, weer 20 vlaggetjes binnen 3 minuten pakken, weer 4 guards killen voor je assassin buddies, weer pickpocketen voor info, weer eavesdroppen voor info...
    En dat alles ZONDER enige vorm van afwisseling.

Na de 6e assassination ben ik ook gestopt om een andere game te spelen, want het is ronduit boring!

Bovendien is de game BELACHELIJK makkelijk! Dat vechten slaat helemaal nergens op. Het vecht heerlijk, maar te makkelijk.
    Het feit dat ik binnen 3 minuten 15 man om kan leggen zonder zelf ook maar 1x geraakt te worden, zegt wel genoeg dacht ik zo.

De Assassinations zelf zijn ook te eentonig, gewoon het gastje opzoeken, je duikt midden in het gevecht, hakt iedereen neer en je loopt rustig terug naar de guild.

Geen spanning en geen genoegdoening als je iemand omgelegd hebt, dat hebben we bij Hitman wel vele malen beter gezien.

Ook bijzonder spijtig is dat de game zo lineair is. De volgorde waarin je dingen moet doen is altijd hetzelfde.

Dan is er ook nog het feit, dat je eigenlijk helemaal geen moer kan doen in de game.
    Bewegen (Klimmen, springen, rennen, paardrijden, vlaggenverzamelen = klimmen, reach high points = klimmen)
    Vechten
    Info Verzamelen (afluisteren en pickpocketen)
    zijn LETTERLIJK alle activiteiten die je kan doen. 3 Dingen!
    Meer niet!

Dat is echt TE weinig voor een game van deze tijd en ook de reden waarom de sleur er al heel snel in zit bij deze game.

Had er wat vrijwillige conversaties met inwoners ingestopt, wat ECHTE side-quests "wil je een pakketje bij die en die afleveren?" waar je geld voor krijgt, waar je es nieuwe spullen ofzo voor kan kopen, andere vormen zwaarden, andere type messen, weet ik veel.

Samengevat:
    De game is echt HEEL goed in wat het doet. Het punt is alleen dat het bijzonder weinig doet. De verveling is daardoor, bij mij in ieder geval, erg snel en hard ingeslaan. Voor mij zelfs in die mate dat het de goede kwaliteiten van game begint te overschaduwen. Zonder de graphics, was de game echt nergens. Geen slecht spel, maar verre van geniaal of legendarisch. Het is een degelijk spel, meer niet.

11. Fr3nzy

Fr3nzy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    iemand ook problemen gehad met glitches?
    ik kon hierdoor namelijk nauwelijks langs het laatste gedeelte van memoryblock 6 komen.
    ik viel steeds door de grond en dan was ik dood.
    als ik dan vervolgens weer levend was had ik ineens een kloon van mezelf naast me staan die vervolgens ook mijn bewegingen nadeed.
    eerst dacht ik dat dit onderdeel van het verhaal was en dat ie gewoon wat problemen met zn geheugen ofzo had maar het werd op een gegeven moment onmogelijk om verder te spelen omdat de camera steeds wisselde van positie.
    na zo'n 10 pogingen lukte het met eindelijk om die kale gast robert de sable te verslaan en gelukkig had ik daarna geen problemen meer.

12. Farmir

Farmir VIP User

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt inderdaad gelijk dat het wel een beetje intonig wordt maar wat kan je in een shooter? Shieten, lopen?? Wat meer?? en de volgorde kan je zelf bepalen :)

13. Madoperator

Madoperator Rape

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een compleet verkeerde vergelijking, een shooter koop je omdat het een shooter is. Een RPG koop je omdat je vrijheid hebt, ik weet niet echt tot welk genre AC behoort maar hij hoort uitgebreid en niet lineair te zijn.

14. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Ben er ook wel klaar mee nu eerlijk gezegd, deze week nog ff alle mensen redden in Acre en Jeruzalem en dan zie ik wel verder.

15. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    Zit niet te zeiken dat alles hetzelfde is, want het is gewoon zo vet uitgewerkt dat je datzelfde wel een miljoen keer wil doen:)!

16. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    heb je ze alle 9 gehad dan ?

17. baszs

baszs Active Member

Leuk Bevonden:
    6

Er zit een heel groot verschil tussen de gamers die de game spelen..

er zijn veel casual gamers die gewoon lekker hun gang willen gaan en iedereen vermoorden en en veel sidemissies doen of juist niet en etc om het zo maar even makkelijk samentevatten.

en je hebt gamers die graag het verhaal willen weten en letten op detail en en gewoon zo nauwkeurig een assationation doen!

Nou hier komt dus mijn conclusie..

De casual gamers die vinden deze game waarschijnlijk snel eentonig en vinden de sciencefiction draai aan het verhaal zonde van de game en doen niet graag moeite om vlaggetjes te vinden en steken de bedelaren of de mensen in nood liever zelf neer..

Deze game scoort wat mij betreft een 10 voor de mensen die graag het hele verhaal willen weten.. niet alleen het verhaal van altair maar vooral ook die van de sciencefictionkant van deze game. Die dus terwijl ze altair spelen en de moorden doen niet kunnen wachten om nieuwe gesprekken te voeren met de wetenschappers om zo de reden van de timeline te achterhalen..
    voor die gamers blijft namelijk de spanning erin.. en voor de casual gamers waarschijnlijk niet..

18. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Ja, ben overnieuw begonnen en ben nu al weer bij de 7e.

19. FiDoDiDo007

FiDoDiDo007 Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Ik ben het met je eens basz, ik wil namelijk weten hoe het nou precies zit met die timeline enzo. Nu 6 assasinations gehad en wil het rustig aan doen, maar ik wil het verhaal zeker ontrafelen! Ik vind AC dan ook een hoog cijfer waard.

20. Mitch rules

Mitch rules ODX.com FC

Leuk Bevonden:
    0
    Wat zit iederen met die vlaggen? Ik zit nu ofzo in Memory blok 4 maar ik kan naar elke stad en daar gewoon van die vlaggets pakken zonder ook maar terug naar block 1 ofzo. Die vlaggetjes hebben toch niks met de tijd te maken? Kan iemand mij dit misschien even goed uitleggen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina