Zo!
Heb de game na een flink aantal uurtjes eindelijk uitgespeeld. Moet nog wat "vlaggen verzamel" achievements, maar dat is het verder wel.
Uiteindelijke Mening/Cijfer: 7,5 - 8
Absoluut ook echt niet meer en dat hebben ze dan louter aan de graphics te danken.
De eerste 3-4 uur is het springen, klimmen en vechten supervet, maar daarna gaat het wel heel rap bergafwaarts...
Weer 10 viewpoints beklimmen, weer 10 citizen's redden, weer 20 vlaggetjes binnen 3 minuten pakken, weer 4 guards killen voor je assassin buddies, weer pickpocketen voor info, weer eavesdroppen voor info...
En dat alles ZONDER enige vorm van afwisseling.
Na de 6e assassination ben ik ook gestopt om een andere game te spelen, want het is ronduit boring!
Bovendien is de game BELACHELIJK makkelijk! Dat vechten slaat helemaal nergens op. Het vecht heerlijk, maar te makkelijk.
Het feit dat ik binnen 3 minuten 15 man om kan leggen zonder zelf ook maar 1x geraakt te worden, zegt wel genoeg dacht ik zo.
De Assassinations zelf zijn ook te eentonig, gewoon het gastje opzoeken, je duikt midden in het gevecht, hakt iedereen neer en je loopt rustig terug naar de guild.
Geen spanning en geen genoegdoening als je iemand omgelegd hebt, dat hebben we bij Hitman wel vele malen beter gezien.
Ook bijzonder spijtig is dat de game zo lineair is. De volgorde waarin je dingen moet doen is altijd hetzelfde.
Dan is er ook nog het feit, dat je eigenlijk helemaal geen moer kan doen in de game.
Bewegen (Klimmen, springen, rennen, paardrijden, vlaggenverzamelen = klimmen, reach high points = klimmen)
Vechten
Info Verzamelen (afluisteren en pickpocketen)
zijn LETTERLIJK alle activiteiten die je kan doen. 3 Dingen!
Meer niet!
Dat is echt TE weinig voor een game van deze tijd en ook de reden waarom de sleur er al heel snel in zit bij deze game.
Had er wat vrijwillige conversaties met inwoners ingestopt, wat ECHTE side-quests "wil je een pakketje bij die en die afleveren?" waar je geld voor krijgt, waar je es nieuwe spullen ofzo voor kan kopen, andere vormen zwaarden, andere type messen, weet ik veel.
Samengevat:
De game is echt HEEL goed in wat het doet. Het punt is alleen dat het bijzonder weinig doet. De verveling is daardoor, bij mij in ieder geval, erg snel en hard ingeslaan. Voor mij zelfs in die mate dat het de goede kwaliteiten van game begint te overschaduwen. Zonder de graphics, was de game echt nergens. Geen slecht spel, maar verre van geniaal of legendarisch. Het is een degelijk spel, meer niet.
Klik om te vergroten...