Mass Effect [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Cookie, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Voor jou en de andere mensen die "huiverig" tegenover RPGs staan: dont worry. Zelfs de die hard rpgers moeten toch bij iedere game weer opnieuw leren welke skill wat doet en wat je het beste kan trainen. De game legt het goed uit en als je je een klein beetje verdiept en niet het IQ van een schildpad hebt komt het helemaal goed.

Het is een ontzettend vette, meeslepende en actievolle game. Ik denk dat dit de beste titel voor de 360 so far is (althans voor mij).

2. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    SO TRUE_O_ vooral door die manier van praten en de filmachtige manier waaro het in elkaar steekt. Je leert die personages allemaal kennen , hun gevoelens , de relaties onderling, interresses. in 1 woord geweldig !

3. Liquid2ubstanc3

Liquid2ubstanc3 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is dan jou mening :thumbs: Maar is het nu wel gelukt dan?

4. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Zolang je als niet-RPGer ermee rekening houdt dat je niet de hele tijd met de vinger aan de trekker zit, maar ook relatief veel moet lezen en praten (vooral dialogen). Als je dat niet erg vindt (en de dialogen in dit spel zijn goed uitgewerkt) en je doet het rustig aan, dan komt het helemaal goed.

5. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Het belangrijkste wat je nodig hebt voor deze game is geduld. Ga er gewoon even lekker voor zitten en speel het begin op je gemak, dan komt het helemaal goed.

6. Maver21

Maver21 *PS4-BOX-one*

Leuk Bevonden:
    20
    na de game te hebben uitgespeeld ben ik dus overnieuw begonnen en verder gegaan met me bestaande character. Zit nu op level47 en ben nu alle sidequests aan het doen. Ik heb daar nu al 22 van gedaan en ben nog niet eens op Feros en Noveria geweest voor de eerste echte missie. Damn wat is het toch een huge spel als je ook de sidequests gaat doen}:]}:]

7. wesleyyy

wesleyyy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het niet meer mensen.

Ik twijfel zo tussen assassins creed en mass effect dat ik er gek van wordt.

het zijn allebei mooie spellen maar ik wil ze niet allebei halen omdat ik call of duty 4 ook veel online speel.

8. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het een geniale game

Maar ik vind het ook wel een enorme KotoR kopie hor! Heel de look and feel is bijna hetzelfde. Ik verwacht ieder moment een lichtzwaard :)

Het is eigenlijk heel stom, want er valt best veel aan te merken op de game omdat het eigenlijk op alle vlakken tekort schiet. Ik geef wat voorbeelden:
    - Graphics zijn qua characters wel heel goed, alleen is de rest af en toe wel heel erg kaal, vooral de "random" planeten vind ik toch wel wat aan de lelijke kant
    - Diversiteit is ook niet altijd van toepassing, wederom de planeten die gewoon altijd hetzelfde zijn, alleen is de kleur soms anders. Laboratoria of gebouwen op die planeten zijn ook compleet identiek, zelfs qua kleur. Dat vind ik toch wel bijzonder jammer, dat kan echt beter
    - Bewegingsvrijheid is wel aanwezig, maar de manier van voortbewegen stoort soms best wel. Zeker de liften kunnen wel vervelend zijn, de gesprekken tussen teamleden onderling zijn wel leuk. Maar als er geen gesprek is, sta je dus gewoon 2 minuten naar stilstaande poppetjes te kijken :{ De manier van bewegen vind ik ook niet optimaal, je karakter loopt een beetje rond alsof hij in z'n broek heeft gescheten en toch vind ik het jammer dat bijvoorbeeld bij het traplopen de voeten niet op de treden terecht komen maar ergens tussen de treden in (dat is mierenneuk maar toch :9). Het rondlopen zelf vind ik ook niet optimaal, ik mis ook gewoon een springfunctie, ga ik meteen door naar het vechten
    - Gevechtsysteem, toen ik ermee begon dacht ik echt van "wat is deze?" Nu ik het wat meer gespeeld heb voel ik me er helemaal in thuis, alleen merk ik wel de tekortkomingen van het geheel. Alleen het is eigenlijk een matige 3rd person shooter, ze komen er alleen mee weg omdat het een RPG is. Het mikken is niet echt soepel, het coversysteem werkt, maar is ook niet altijd optimaal, het lijkt op een Gears of War systeem, maar over een muurtje heen springen gaat dan weer niet. Het went, maar optimaal is anders.

Ja zo kan ik verder nog wel even doorgaan, het is grotendeels gemierenneuk. Hoewel sommige elementen me wel echt storen.

Maar de kracht in Mass Effect zit hem erin, dat je dat allemaal niet boeit. Het doet me niks dat die foutjes erin zitten, omdat de game verder zo ongelofelijk vet is. Je wordt door de game getrokken door het verhaal en zelfs de side-quests zijn gewoon erg leuk en interessant om te doen.

Nou en als je een game, die toch wel de nodige 'fouten' of 'matige elementen' bevat, afleverd, maar die gewoon doet vergeten doordat de rest zo bijzonder goed is.

Dan heb je een geniale game gemaakt :)

Mass Effect FTW! \o/

9. king provider

king provider Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat klopt top game ma met flaws!! Zo is het ook irritant dat die wel es unreadeble disq geeft terwijl de cd glanzend mooi is. Wat is trouwens het maximale level dat je kan halen?

10. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    iedergeval 60 dat is een achievement.

11. XI Jptje NL XI

XI Jptje NL XI EndLeSs Gaming

Leuk Bevonden:
    0
    Zo gisteren uitgespeeld :p.Ben zeer onder de indruk.Laat deeltje 2 maar komen.Nog level 60 halen,en wat achievments voor de fun :).

12. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik heb de game nog lang niet uitgespeeld en ik speel hem minstens 3 keer uit dus dat duurt voor mij nog wel een tijdje :D.

Ik heb btw vet gave armor voor Wrex *), Warlord V , vind het er vet gaaf uitzien.

13. MARK-X

MARK-X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mass Effect is echt een gruwelijk goed spel. Dat je met je ruimteschip langs allerlei sterrenstelsels kunt, en ook nog kunt landen op verschillende planeten, en daar rondscheuren met de Mako. Is echt te VET!

Heb nu eigenlijk de mainquest links laten liggen, en ben nu alleen maar sidequests aan het doen.

En daarover heb ik een vraagje.

In één van de sidequests in the Citadel moet je de Keepers scannen. Nu heb ik er 20 van de 21 gescand. Maar kom niet aan de laatste.
    Er staat één Keeper naast een informatiezuil, Avina. Alleen deze kan ik slechts examinen, en niet scannen.

Hopelijk kan iemand mij helpen met deze quest.

14. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.860
    Linker Trigger is LT toch ? Als ik dat indruk gebeurt er niks, er staat dat ie nog niet getrained is. Kan het zijn om dat ik een Vanquard ben ?

15. Rick

Rick Extreme gamer

Leuk Bevonden:
    0

Hoeveel uur heb je de over gedaan om hem uit te spelen.

16. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Mass Effect besteld bij Play-Asia! :cool:

17. Ashavan

Ashavan Guest

De armor van Wrex vind ik niet zo bijzonder. Ziet er leuk uit, maar de armor die ikvoor hem had gekocht is qua stats beter.

De Keepers vind ik ook lastig. Heb er 19 van de 21. Toen ik ging zoeken liep ik heel Citadel af en kwam toen 2 mensen tegen die over een baby aan het zeuren waren. Moest die baby in de buik geopereerd worden of er na.

Wel geinig dat het goed/kwaad toch redelijk naar voren komt. Als je handelingen doet krijg je paragorn of renegade punten. Heb je daar genoeg van komen er extra opties vrij in gesprekken die met blauw/rood worden aangeduid. In het begin waren er nog veel grijs :mad:

Nu Kaidan en Garrus lvl 28 zijn maakt niemand meer kans tegen ons 3. Ze zijn al dood voor we binnen zijn hehe. Dus ben die Benezia Peak 15 gaan doen en die lag ook zo aan mijn voeten. Haar dochter is ook al bevrijd. Ben zelf een Soldier-Shock Trooper. Kaidan doet Throw en alles. Garrus en Ik knallen alles kapot met onze piercing bullets die dwars door armor en shields gaan.

Werk op het moment systematisch elk stelsel af. Zit nu in Rho en ga over 1 stelsel naar Ferros en dan de troep verder daarachter. Zit nu op circa 17 uur met alle side quests etc er bij. Gaat lekker :D

Laatst bewerkt door een moderator: 28 nov 2007
  18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Play-Asia heeft 'm verzonden! :D

19. Liquid2ubstanc3

Liquid2ubstanc3 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zou best kunnen, ik heb nooit een class gebruikt zonder sniperskill, kan dit niet bevestigen.

20. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.860
    Zo kan ik ook niet zoomen met mijn assault rifle, kan alleen zoomen met Shotgun en Pistool.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina