De HDTV thread [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 12 okt 2007.

?

Wat is jouw game tv ?

  1. Beeldbuis.

    18,7%
  2. LCD , resolutie < 800x600

    1,6%
  3. PC Monitor.

    6,0%
  4. LCD HDready.

    51,9%
  5. LCD FullHD.

    15,8%
  6. Plasma 1024x768

    2,6%
  7. Plasma 1366x768

    3,1%
  8. Projectie tv.

    0 stem(men)
    0,0%
  9. Beamer.

    3,4%
  10. Anders

    0,8%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Super man! :b:
    Denk dat dit hem gaat worden.
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Hier nog een foto die ik had gemaakt net na aanschaf. Had 'm toen beneden aangesloten op Digitale TV van UPC.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2007
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ziet er netjes uit! Heb digitale TV van KPN, dus dat moet wel ok zijn.
    Vind het echt een mooi ding, helemaal voor 566 euro!
     
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Absoluut! Je doet er echt geen miskoop mee! :)
     
  5. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog even over de Panasonic TX-32LX70.
    Het is een geweldige tv. Design zat ik eerst ook over te twijfelen, maar ik vind em nu echt vet mooi. Veel mooier dan een Samsung of Sony enz. (weet ook niet waarom)
    De 100Hz. techniek kan je bij de Panasonic volgens mij niet uitzetten, dit hoeft ook niet omdat het goed werkt!
    Heerlijke tv! :thumbs:
     
  6. yoman

    yoman Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik ben dus vandaag naar de bcc gegaan om mijn xbox aan te sluiten op de samsung le40M87b (Full hdtv 102cm) en ik moet zeggen dat ik weinig tot geen verschil zie met de hdready tv van een vriend van me (samsung le32t52b 81cm).

    Ik had de games assassin's creed en halo 3 daar gespeeld via de component kabel. Maar nu lijkt het me toch sterk dat er zo weinig verschil tussen kan zitten als je de specs vergelijkt met de samsung le32t53b die tevens een stukje ouder is.

    Ik had juist de games assassin's creed en halo 3 meegenomen aangezien die 1080p ondersteunen. Kan het zijn dat ik misschien iets verkeerds heb gedaan?(ik had de xbox ingesteld op 1080p dus dit kan het niet zijn en bij beide tv's stond ik op een afstand van ongeveer 1,5 tot 2 meter). Ik vind het namelijk echt vreemd.

    Ik vind het verschil wel heeeeel erg mager om hier een meerprijs van 400/500 euro voor over te hebben.

    Welke andere full hdtv raden jullie me eventueel aan waar je het verschil tenminste wel duidelijk ziet (en 1080p ondersteunt via de component kabel)?

    alvast bedankt voor de reacties
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Het verschil is ook helemaal niet zo groot dan mensen doen laten vermoeden.
     
  8. yoman

    yoman Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Het schiet me nu wel te binnen dat ik niet weet of de tv op game mode stond of niet, ik weet niet of dit denderend veel uitmaakt.....?
     
  9. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    En daar gaan de meeste mensen de mist in. Op de verpakking van de game staat op welke soorten TV's de game gespeeld kan worden. De verpakking geeft NIET de feitelijke (native) resolutie van het spel weer. Aangezien de 360 tegenwoordig geen problemen heeft met het oprekken (scalen) van elke resolutie dan ook naar 720p of 1080p staat nu ook 1080p op de verpakking.

    De games die je noemde zijn dan ook niet 1080p, Halo3 is stiekem niet eens 720p. Je xbox blaast het beeld echter op naar 1080p, extra detail kan niet zomaar uit het niets verschijnen dus je ziet eigenlijk geen verschil tussen beide tv's.

    Er zijn maar heel, heel weinig games die echt in 1080p zijn, laat staan 720p! Het begint er deze console generatie een beetje op te lijken dat een Full HD 1080p TV een beetje weggegooid geld is wat betreft de games. De consoles lijken er simpelweg niet krachtig genoeg voor.

    Ik bedoel, kijk naar COD4. Men is lovend over de beeldkwaliteit en het is toch niet 1080p, stiekem ook niet 720p .. maar echter 600p ..
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2007
  10. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Maakt niet heel erg veel uit.
     
  11. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds paar dagen LE40N87BD FULLHD jezus wat istie groter dan verwacht (hiervoor had ik LE27S71B) , ik moet verhuizen naar zolder anders zit ik er echt te dicht op (dichter dan 1 m) maar wel echt vet gelukkig 1080P via component!

    mijn foto's :

    [​IMG]
    [​IMG]
    ^^Vergleken met mijn ''oude'' samsung die trouwens ook TE KOOP is^^
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2007
  12. yoman

    yoman Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    @Dionskateboarder

    Ervaar jij wel veel verschil in beeldkwaliteit met je oude tv? De tv die jij nu hebt aangeschaft is in principe hetzelfde als de m87 alleen de contrast ratio is 10000 ipv 15000 toch?
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2007
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het design vond ik zelfs heel belangrijk.
    Vind de LE32R71B nog steeds een juweeltje.

    De geluidskwaliteit van een LCD vind ik helemaal niet belangrijk want alles loopt toch via de HD-Decoder naar mijn Digitale versterker.
     
  14. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Verwacht geen grote wonderen wat betreft een verschil in beeldkwaliteit, de games zijn simpelweg niet 1080p en benutten dus niet de mogelijkheden van een Full HD-TV.

    Als je wel een verschil in beeldkwaliteit ziet dan wordt dit eerder veroorzaakt door de nieuwste beeld-snufjes die je eerder in de duurdere HD-TV's zitten.
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2007
  15. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    wat de fok lul jij nou, de nieuwste games ondersteunen 1080 PPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP, en DAMN ik zie zeker verschil zo groot scherm en nog scherp zelfs van dicht bij, en Game mode !
     
  16. yoman

    yoman Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    @dionskateboarder

    heb jij hem via je je componentkabel aangesloten of je hdmi kabel?
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2007
  17. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    meer HDMI, luxer, nieuwer ? hoeveel heb jij hem gevonden dan bij its wastie 1150 en ik heb hem voor 1000 gekrijgt.
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Fok je zelf niet zo op :):

    Het verschil tussen 720p/1080i en 1080p is door een blinde nog te zien.

    Heb zo'n vermoeden dat Samsung binnenkort weer met nieuwe modellen komt.
    Dit omdat de Samsung FullHD's tegen dumpprijzen de winkels uit vliegen.
     
  19. yoman

    yoman Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry ik had per ongeluk bij tft monitor gekeken |:-, hij was dus toch goedkoper. Maar nu snap ik niet hoe ik het verschil dan niet zo overduidelijk heb kunnen zien :confused: Welke game heb jij erop gespeeld dan?
     
  20. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, de nieuwste games ondersteunen geen 1080P. Het is echter je console die het schalen (scalen) van elke resolutie naar 1080p sinds een tijdje door middel van een firmware update mogelijk maakt, een groot verschil! En ja, dan mag er opeens 1080p op de verpakking staan want feitelijk kan het spel afgespeeld worden op een 1080p TV, dat is het enige wat het zegt: compatibiliteit. Niet meer en niets minder.

    Elk spel kan tegenwoordig door je console afgespeeld worden in 1080p, dat maakt het echter nog geen 1080p spel. Snappie?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina