Race Driver: GRID

Discussie in 'Algemeen' gestart door Drogba, 30 nov 2007.

  1. Drogba

    Drogba Guest

    Race Driver: GRID

    Informatie:
    De race games van Codemasters zijn altijd wel fantastisch te noemen. Alles ziet er goed uit en de gameplay voelt goed aan. Daarom is het toch alweer eens tijd voor een nieuw deel in de reeks. Race Driver: GRID

    De nieuwe race gevaarte zal voor de PS3 en de xbox360 verschijnen. En waarschijnlijk ook voor de PC. dit is alleen nog niet geheel zeker. Race Driver One kan online gespeeld worden in Europa, Japan en Amerika, en zal dezelfde engine gebruiken als die van Colin McRae: Dirt.

    De game staat gepland ergens in 2008. Natuurlijk kun je hier alvast de eerste screenshots bekijken.

    Uitgever: Codemasters
    Ontwikkelaar: Codemasters
    Genre: Race
    Release: Q2 2008

    Screenshots:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Is dit nou dezelfde game als in deze thread, aangezien de naam iets anders is.

    Moet ik dit trouwens zien als een arcade racer of meer als een PGR race game? Want ik ben wel weer toe aan een echte arcade racer:):
     
  3. Drogba

    Drogba Guest

    Ja dit wordt de ommekeer in de Race Driver serie van Codemasters. Het 'serieuze' stijltje wordt nu omgegooid naar de PGR kant. Ik kijk er echt naar uit, vooral omdat de DiRT engine gebruikt gaat worden, dat belooft al veel goeds.

    Toen de eerste screens van DiRT uitkwamen dacht ook iedereen dat het niet ingame was maar toch zag het er best mooi uit (ondanks de vele bloomeffecten).
     
  4. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    eemm.... jongens dit is de zelfde game als Race Driver One alleen hij heet nu Race driver: GRID. Dus het is beter dan we in die andere verder gaan.

    (mod// probeer geen mod te zijn hoor:p:pwant een mod na doen ownt niet)
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2007
  5. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Mij lijkt het persoonlijk beter om in de thread met de juiste naam verder te gaan. Vrijwel iedereen zal het nu kennen als Race Driver: GRID.

    Ik kijk erg uit naar deze game. De vorige 3 delen vond ik allen erg goed en leuk om te spelen. Erg verslavende serie moet ik zeggen:)
     
  6. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ik weet nog niet of ik er wel zo blij mee moet zijn dat ze stijl omgooien. Toca/DTM reeks lag me weel en PGR reeks een stuk minder.
     
  7. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Eindelijk de racers der racers die zijn intrede op next gen maakt,Code master heeft als geen ander verstand hoe een race game inelkaar moet zitten en dat hebben ze al vaak bewezen.

    En vooral het feit wat ze allemaal al lieten zien op de psx was gewoon superb,niks excusjes en smoezen van damage niet kan op psx,en dat AI niet mogelijk is zij deden het gewoon ff mijn respect daarin.:)

    En over deze ommezwaai,nou ik sta juist te popelen op een PGR soortgelijke racer met de simulatie van de Toca games,en ik kan niet wachten om de game te spelen.
    Ben een grote fan van Forza 2 maar GRID zal ook deze game totaal van de tafel gaan vegen,en Forza 2 is al haast perfectie geworden.

    Enige wat ik me afvraag is hoe het nu in GRID zal staan met de tuning zelf,en hoever kun je gaan met bestickeren.
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Toca op de PSX en PC jaren terug heb ik grijs gespeeld. Geweldig dat schademodel van toen.
     
  9. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    En hetzelfde hiero:)
    Toca was gewoon heer en Meester ook verwegen het feit dat het zijn tijd ver vooruit was,bedoel volledige Cockpits met de bewegingen van de Coureur,de realtime crashes plus dat je met ongeveer 21 wagens op de Baan scheurden zonder ook maar een klein vertraging,okee pop ups daargelaten maar dat was in die tijd normaal:)

    Nee eerlijk hier heb ik lang opgewacht,en ik ben echt benieuwt hoe het allemaal word in zijn geheel.
     
  10. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    ik heb toca 2 op de pc ook verot gespeelt, en dtm racer 2 en 3 op de xbox ook. k hoop dat hij niet té arcade wordt
     
  11. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Geweldige game, alleen het pgr stijltje is minder veel minder.
     
  12. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    vertel me dat dat niet waar is :x

    Als het PGR like wordt zal het dus Forza echt niet van tafel vegen:'-( Nou vernaggelen ze een van mijn favoriete racegames door het arcade te gaan maken =(
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Cockpit-view? Die hebben voor zover ik weet DTM1 en DTM2 nooit gehad. En in 3 zag ie er echt brak uit, zeker vergeleken met PGR4 en GT5. Maja, graphics waren nooit top notch van die games. Gameplay was wel tof, alleen jammer dat de rondetijden van de DTM sneller waren dan de F1 in real life.
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    daar sluit ik me wel bij aan,... ik was altijd een groot fan van de DTM/TOCA series. Ik snap ook niet zo goed waar deze ommekeer voor nodig is, er is naast Forza toch nog wel ruimte voor nog een serieuze racer op de 360.. .zeker eentje met zon grote schare fans als DTM :/ Het mooie van DTM vond ik altijd de enorme verscheidenheid in race klasses, van open wheel scheurijzers tot truckracing , alles zat er wel zon beetje in.
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Al moet ik wel zeggen dat 1 ding hiervan me wel vrolijk maakt, de DiRT engine heeft een fantastich schademodel, iets dat in DTM altijd al een grote rol speelde, dus wat dat betreft zal er misschien niet heel veel veranderen.
     
  16. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Same, ik heb toca ook kapot gespeelt op de PSX toen destijds. Vind het zeer jammer dat ze nu een arcade racer maken.
     
  17. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    dat is waar, ik heb gelezen dat ze het schademodel zo uitgebreid gaan maken, dat je niet alleen deuken ziet en bumpers ziet weg vliegen, maar dat je ook echt de schroefjes en boutjes ziet weg vliegen, en alles blijft ook op de weg liggen.
     
  18. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Vet hoor.
     
  19. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Je hebt volges mij niet goed gelezen,heb er bijgezet met de SIMULATIE van Toca games.
    En als dit maar arcade was dan was ik ook niet zo wild erover.
     
  20. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Je hebt het hier over DTM,maar ik sprak over Toca op de PSX en die hebben dat wel,heb het spel zelfs nog en okee het zag er brak uit misschien maar het ging zich om het feit dat je wel dingen kreeg te zien wat andere racers niet hadden.
    En zelfs de vroegere Need for speed games hebben Incar view,bedoel maar.

    Maar okee stel als deze game een Arcade racer gaat worden zoals hier al word gesproken dan heb ik niks gezegd en zou dat inderdaad een teleurstelling zijn.
    Maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren en daarbij is de game volop in ontwikkeling dus wie weet wat allemaal nog gaat komen.
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2007

Deel Deze Pagina