Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Biba, 9 nov 2007.

?

De best console van 2007 is (en waarom):

  1. Xbox 360

    164 stem(men)
    78,1%
  2. Playstation 3

    30 stem(men)
    14,3%
  3. Wii

    16 stem(men)
    7,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Met Mario Party, Galaxy, Zelda en dan ook nog eens Smash Bros ben je bijna verplicht een Wii te halen.
    Na me HD TV komt er toch ook echt wel een Wii naaste me xbak, of als ie weer's kapot gaat natuurlijk, dan haal ik'm dezelfde dag nog.
     
  2. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, zeker met de mensen die het vragen aan de ouders. Je staat daar voor die console rekken als ouder en ziet als leep 2 bekenden eruit springen. Playstation (door gigantische marketing) en Nintendo van de oude game boys van hun kinderen, die ervoor gezorgd hebben dat ze hun met rust lieten. Dan kijken ze naar de prijzen enja, dan is de keuze al snel gemaakt :).
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2007
  3. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar blijven toch die aankondigingen van al die nieuwe exclusieve titels vraag ik mij af? Ik heb al in tijden geen spectaculair nieuws gezien. Het lijkt erop dat we in de nabije toekomst steeds meer multi-platform titels gaan zien.

    Het lijkt erop alsof men steeds banger begint te worden om deze route te bewandelen, een multi-platform release is uit financieel oogpunt veel slimmer. Kijk naar het denderende succes van titels als COD4 en Assassin's Creed.

    Ik bedoel, zie bijvoorbeeld laatste cijfers van EA. $218 miljoen omzet met de 360 en maar een schammele $17 miljoen met de PS3. En kijk dan naar Ratchet & Clank, een exclusieve AA titel voor de PS3 die het in Amerika & Europa wel erg slecht doet, stond in de UK (!) maar 1 week in de top 40 bijvoorbeeld.

    En dan zie ik recente berichten dat de 360 in, in ieder geval Amerika 54% van alle software verkopen voor zijn rekening nam, de 360 bezitter blijft idioot veel games kopen. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat de PS3 het veruit met het minste marktaandeel van alle consoles moet doen. De $279 kostende 360 Arcade lijkt ook als een speer te gaan.

    Al met al moet je momenteel toch compleet gek zijn om vrijwillig als studio/developer exclusieve titels te gaan ontwikkelen voor de PS3?

    http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=31092
    Ik wens ze veel succes ...
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Tja was te verwachten toch? De kosten voor een spel rijzen compleet de pan uit. Het intro-filmpje van mgs moet al net zoveel kosten als een totaal ds-spel. Klinkt misschien stoer, maar een dergelijke game is financieel gezien natuurlijk een enorm risico en risico's wil je nu eenmaal spreiden.

    De Wii kent trouwens wel een hele aparte nieuwe mogelijkheid. Lees hier over de intro van de wii-j

    http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/37604826

    edit:

    hier een youtubefilmpje, moet er wel bij zeggen dat ik hem zelf nog niet heb gezien (zit op dit moment op mijn beperkte umts)

    [yt]46DOpVNhNn8[/yt]
     
  5. Nyazzin

    Nyazzin SCF Ultras

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat DJWiij ziet er vet uit :) misschien next-gen dj-en? :)
     
  6. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Verschillende games vergeleken tussen de 360 en PS 3 door Eurogamer.
    Eurogamer artikel

    * Call of Duty 4`
    * NBA Live 08
    * Need for Speed ProStreet
    * WWE Smackdown vs Raw 2008
    * The Simpsons Game
    * Conan
    * Assassin's Creed
    Inderdaad dus weinig reden om voor een PS 3 te kiezen als je multiplatform wil gamen...
     
  7. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt helemaal. Over The Orange Box lees ik ook wisselende previews ..

    En alhoewel de 360 en PS3 versies van COD4 visual nagenoeg aan elkaar gelijk zijn (wat nou 1080p ?!?!) is er toch een duidelijk verschil ..

    Dat vind ik raar met een HDD als standaard. Nou ja raar, het is geen geheim dat de 2x Blu Ray disc in de PS3 geen snelheidsmonster is.
     
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Precies. Ik vind de Wii vooral een leuke console om erbij te hebben. Ik vind de Nintendo games te tof om niet te spelen, zelfde geld voor de Sony games. Een Nintendo en Sony console koop ik vaak blind omdat er gewoon een aantal games zijn die ik echt wil spelen.

    Nieuwe cijfertjes uit Japan:

     
  9. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Gamesindustry.biz

    Goede site \o/

    Microsoft sells 310,000 consoles in Thanksgiving week

    360 software on track to outsell PS3, Wii titles combined


    During the week after the Thanksgiving holiday, Microsoft sold 310,000 Xbox 360 consoles in the US.
    That's nearly the same number of units it sold during the entire month of October, when 366,000 Xbox 360 consoles were purchased.
    According to a CNBC article, Microsoft's system outsold the PlayStation 3 during the week after "Black Friday" by a margin of 2 to 1.
    Nintendo still came out on top, however, with 350,000 Wii consoles sold.
    Even so, Microsoft reports that its software is on track to outsell the PS3 and Wii software combined. According to NPD data, Xbox 360 software represented 54 per cent of total software sales for October, with 30 per cent for the Wii and 16 per cent for the PS3.
    UPDATE: An SCEA spokesperson disputed Microsoft's assertion that the Xbox 360 had outsold the PS3 2 to 1, but stated that it was company policy not to disclose specific sales until NPD data is officially released.

    Ben eigenlijk het meest benieuwd naar de cijfers in Europa, dit zal toch het continent worden waar de echte strijd geleverd zal worden.
     
  10. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Nog wat cijfertjes uit Japan:

     
  11. emporio

    emporio Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een xbox360 en een ps3 ik ben met allebei net zo blij al moet ik toegeven dat ik me ps3 op dit moment nog meer gebruik om blu-rays te kijken dan om te gamen
     
  12. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja inderdaad, omdat Europa toch het meest "Objectieve" continent is, aangezien Microsoft uit de VS komt en Sony en Nintendo uit Japan.
     
  13. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    Het begint er dus op te lijken dat de ps3 gaat verkopen? In japan weliswaar maar toch...
     
  14. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Grappig dat je dezelfde signature hebt, die ik heb gemaakt. ;)

    Maargoed, nogal logisch dat de PS3 beter verkoopt momenteel. Het is ten eerste in het geboorteland van Sony, en ten tweede heeft volgens mij iedereen in Japan al zo'n witte kast genaamd Wiiiii, en willen ze niks met 360 te maken hebben (wat natuurlijk ook niet aansluit op hun gamestijl met die rare spelletjes van hun). In de VS is het weer andersom, hoewel de Wii het daar ook goed doet maar de PS3 weer een stuk minder dan de 360.
     
  15. RdG

    RdG lettss gooo

    Berichten:
    306
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik lees dat de PS3 ook Online kan zonder te betalen maar,is de Online functie bij de Ps3 wel goed???

    Bij de 360 moet je 60 euro ongeveer betalen voor een jaar maar,dan kan je wel veel dingen doen.
     
  16. t-ayfun

    t-ayfun Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is evengoed, het enige wat je niet kan is een privatechat beginne en berichten sturen tijdens het gamen. Je kan dus wel berichten sturen als je in het menu zit.
     
  17. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    :eek: Sorry ik zal hem meteen verwijderen, ik dacht dat je hem van een site af hebt gehaald, nogmaals sorry.
     
  18. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ghehe maakt niet uit man, je mag hem van mij best gebruiken hoor :)
     
  19. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik zet er zo wel even een zelfgemaakte sig neer.;)
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.598
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Dat is ook lekker makkelijk te verklaren als de developers 9/10 keer pure bagger uitbrengen. Dan stop je als consument ook op een gegeven moment met die troep kopen.

    Als ze goede games gaan ontwikkelen zul je zien dat de attach-rate met grote aantallen omhoog zal gaan.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina