The Elder scrolls IV: Oblivion [Deel 10]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Woo ben hier al lang niet geweest. Ik heb een vraagje. Ik kan aan de GOTY editie komen voor 35 euro op de Bazaar. Is dit een beetje goedkoop eigenlijk. Ik weet niet echt hoeduur hij in de winkels ligt dus ja.

Ik heb wel weer super veel zin om dit spel weer te spelen zeg. Al behoorlijk lange tijd geleden dat ik die prachtige natuur zag.

Dus wat zeggen jullie 35 euro doen of niet doen? Ik weet verder wel hoe oblivion is natuurlijk heb het al 200 uur gespeeld maar wil gewoon weten of de goty editie met uitbreidingen het geld waard is :) Of ik moet mss ff wachten.

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    In de winkels ligt hij voor't volle pond, dus lijkt mij een ok deal. ;)\

Wachten kan ook geen kwaad, straks het je een originele voor dezelfde prijs. Alleen wat maandjes later.

3. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Alleen shiverings island kost al 30 in de winkel...en bij goty heb je ook de rest erbij...ik zou zeggen wat houdt je tegen?

4. ArjanC

ArjanC Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik me afvraag, ik ken de hele serie niet, is het dan toch een game die ik leuk ga vinden?
    Fable is mijn all-time favorite!

Arjan

5. Fibroidduck

Fibroidduck Feyenoord Till I Die

Leuk Bevonden:
    0
    Deze game is niet echt te vergelijken met Fable maar je moet maar gewoon effe kijken voor een goedkoop exemplaar en ik garandeer je dat je het geweldig gaat vinden :D

6. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    eerlijk gezegd, had ik nog nooit van the elders scrolls gehoord tot de 2 weken voordat oblivion uitkwam, in de hype van de beelden kocht ik het spel,
    en het was ook nog is mijn eerste rpg ooit, behalve dan die pokemon spelletjes van 10 jaar geleden op m'n gameboy color

het is gewoon een apart verhaal, je mist nix als je de vorige 3 niet gespeeld heb,
    heb fable niet gespeeld, maar dit spel wel, als je dit spel nog niet heb gespeeld,
    dan heb je mazzel, want ik vergeet dat gevoel nooit meer toen ik voor het eerst die grote mooie wereld za, helaas ben ik bang dat ik dat gevoel niet meer terug krijg, want opnieuw spelen is natuurlijk niet meer zo verrassend.

in iedergeval, de vorige delen hebben nix ermee temaken,
    er worden alleen in sommige dialogen referenties gegeven naar plaatsen waar je in de vorige delen kon zijn ( dat heb ik eruit begrepen temninste)

7. ArjanC

ArjanC Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, je hebt me overgehaald haha, ik ga hem bestellen.
    Ik heb Fable echt helemaal grijs gespeeld, tis net wat je zegt, dat gevoel dat je midden in die wereld zit en compassie krijgt met de hoofdrolspeler enzo, de muziek erbij en de geluiden overal om je heen..
    The lost chapters kun je ook op de 360 spelen ;)

Arjan

8. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.338
    Ik heb m aan iemand aangeraden die er niks aan vond :confused: hoe kan dat nou weer! In mijn mening nog steeds de sterkste game op de 360

9. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0

:eek: dude

10. ArjanC

ArjanC Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :D

11. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Tja sommigen kunnen niet echt met die enorme vrijheid om en vinden het dan doelloos. Ook is het spel in het begin een beetje overwelmend.

12. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    soms erger ik me eraan als mensen het spel niet zo leuk vinden als ik , dan heb ik echt zo iets van: hoe kan je ditn ou niet leuk vinden?:p

maja, dat overwelmende gevoel vond ik juist hartstikke vet:)
    juist lekker alles ontdekkken

missie voltooid

Laatst bewerkt: 4 dec 2007
  13. Yerewn

Leuk Bevonden:
    9.338
    Ja ik snap het ook niet hoor, maar hij wordt ook maar niet sterker dus hij kan het gewoon niet.

14. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb de GOTY dus gekocht. Echt super moet ik zeggen. Zit er gelijk weer in. Heb nu weer 3 uur gespeeld. Ik ging eerst even naar het nieuwe kasteel toe en die quest gehaald. (Is het normaal dat je geen rank krijgt net zoals de fightersguild ofzo?)

Daarna de Shivering Isles opgezocht. Ik vond het wel een coole opening moet ik zeggen met al die vlinders. Wel jammer dat het zo simpel werd aangegeven. Someone found a special portal. Van mij hadden ze het wel wat spannender mogen maken. Mja dat maakt eigenlijk niets uit. Ben nu net in Shivering Isles ik ben nog niet door die poort. Nu vraag ik me af of het de moeite waard is om die cave en de ruïne binnen de muren te doorzoeken?

En met welke keuze moet ik straks beginnen mania of de ander? Ik hoorde dat er door foute keuzes achievements niet unlocked konden worden ofzo.

15. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maak je niet zo'n zorgen, oblivion gaat toch juist over doen wat je wilt, ga gewoon die cave bezoeken alsj e er zin in heb, anders laat je het toch zitten?

alleen 1 ding: later in de SI, pas veel later, kan je kiezen of je duke van dementia of duke van mania wordt, save daarvoor, want je hebt voor beide een achievement en anders moet je overnieuw beginnen.

16. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Die gozer boven mij heeft gelijk. Ik maakte die fout en moest overnieuw, maar je hoeft gelukkig niet de hele verhaallijn door, slechts de helft ongeveer. Save hem op tijd als je de keuze moet maken en maak anders een nieuwe tijdelijke savegame aan. Ik wens je heel veel plezier, want die wereld is echt te gek. Ik hoop dat de volgende Elder Scrolls net zo vet is als Shivering Isles. ;):)

17. Yerewn

Leuk Bevonden:
    9.338
    of! je begint gewoon opnieuw nooit een straf om een nieuw poppetje beter te maken toch? Mijn 2e karakter is alleen maar sterker toen ik mijn speelstijl wist

18. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Oke ik ben iets verder nu. Ik heb voor Madness gekozen. (en heb savegame bij de poort) Maar ik snap het niet helemaal. Bij de poort moest ik kiezen daarna kom je in de shivering isles terecht waar beide werelden door elkaar lopen. Waarom moest ik nog een keer kiezen dan. Ik heb dus voor de donkere kant gekozen omdat me de lichte kant leuker leek. Maar kom ik later nog aan de lichte kant of blijf ik aan de donkere kant het hele spel? En krijg ik nu geen quests van de lichte kant? En wat is het nut van een kant kiezen?

19. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kijk het zit zo, je hebt 2 poorten, dementia of mania, maar ze leiden beide tot dezelfde wereld, de linker helft van de wereld is mania, en de rechter dementia,

de stad is ook opgedeeld in 2 delen, mania en dementia,
    de 2 poorten leidden gewono tot exact dezelfde wereld,

je moet het gewoon zien als 1 wereld, niet als 2 kanten,
    je kan geen kant kiezen, je zit gewoon in die wereld die is opgesplitst in 2 delen, wat wil je dan kiezen?

dus nogmaals: beide poorten leidde tot 1 en dezelfde wereld

Laatst bewerkt: 7 dec 2007
  20. Chorus

Chorus youtube.com/CH0RUS

Leuk Bevonden:
    2
    Je moet straks wel kiezen of je een Duke Mania of een Duke Dementia rank wilt hebben. Voor beide krijg je een achievement, dus ik zou voor de keuze even saven.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina