Het Grote "Ik wil games/accessoires/hardware uit het buitenland bestellen" Topic

Discussie in 'Algemeen' gestart door Magneto 360, 6 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Op het moment zit ik in Taiwan voor studie. In de winkels hier heb ik gezien dat games hier zo'n 20 euro goedkoper zijn dan in Nederland. Nou weet ik dat ik via play-asia kan zien of games regio vrij zijn. Als ik deze in mijn koffer mee terug neem naar Nederland bestaat er dan een kans dat ik invoerrechten moet betalen? Ook is hardware hier een stuk goedkoper, kan ik bijv. een controller hier kopen die werkt op me 360 in NL? Verder ga ik in januari nog naar Maleisïe / Singapore iemand enige ervaring in deze landen waar de games het goedkoopste zijn? Alvast bedankt.
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Mass Effect is binnen van Play-Asia! \o/
    Vorige week woensdag verzonden (29ste) en vandaag binnen! :cool:
     
  3. Maluku-Ak

    Maluku-Ak Active Member

    Berichten:
    905
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik kan er dus wel van uit gaan dat mijn call of duty 4 (verzonden 23 november) in hande is van de geliefde douane? Hoe lang houdt de douane die dingen meestal voordat ze ze weer door sturen?
     
  4. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een game in je koffer meeneemt, kunnen ze je nog moeilijk importheffingen laten betalen lijkt mij. Je tas wordt door de douane ook niet voor dat soort spullen onderzocht. Als je kleren in het buitenland hebt gekocht kunnen ze je er ook nog moeilijk btw over laten betalen hier in NL.
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Hoeft niet hoor. Grave had destijds bij PGR4 het spel ook na een week binnen, ik na 2 weken. En ik had ook geen boete.
     
  6. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    der stond een code op, en de naam van de tnt pakket post chauffeur
     
  7. Pjotrski

    Pjotrski Army of One

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Gister een briefje in de bus dat de TNT langs was geweest en het vandaag weer probeert. Zal wel Mass Effect zijn (van 20 nov) en zal wel moeten betalen, anders had hij hem wel in de brivenbus gedaan.
     
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dan moeten ze eigenlijk altijd de afzender er bijschrijven.
     
  9. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je spullen in het buitenland koopt dien je dat aan te geven bij de douane als je terug komt in nederland , doe je dat niet en ze pakken je dan heb je een probleem , het is namelijk volgens de wet smokkelen.

    Verder zullen ze vragen gaan stellen als ze een controller in je koffer aan treffen en geen xbox (logisch) , als je 1 of 2 spellen mee neemt zullen ze niet zo moeilijk doen denk ik maar als het er 10 zijn dan ga je toch betalen.

    Indien je niet wilt betalen zullen ze de spullen in beslag nemen.

    Voor kleding en dergelijk geld helemaal strenge regels , blijkt het nep spul te zijn ben je het sowieso kwijt.
     
  10. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Gamehubs:

    AC komt vandaag binnen denk ik, hij is vanacht in apeldoor aangekomen. En nu weer in transit.

    //edit Hij is binnen! Niks hoeven betalen. Cover in het engels en sealed.

    Moet hij vaker doen. express envelope lol kost hem toch maar €20 8)

    En wat staat her op de documenten:

    Original Microsoft Games: Unit price $5,00, Tax: 0, total price: $5,- 8)
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2007
  11. rawkus

    rawkus OMFG!

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    1
    Als die postbode vandaag langs komt en je bent niet thuis...komen ze dan pas weer maandag om het poststuk (waar ik invoerrechten op moet betalen) aan te bieden of komen ze dan gewoon weer op zaterdag?
     
  12. Pjotrski

    Pjotrski Army of One

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Na 2e keer moet je het ophalen bij het postkantoor.

    Op mijn 2e briefje stond trouwens niks aangevinkt, maar zal hem wel moeten ophalen denk ik.
    Luie postbode.
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2007
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Staat op het briefje. Ze hebben 2 soorten briefjes. Op het ene briefje staat dat ze het de volgende dag nog een keer aanbieden. En op het andere briefje staat dat je het op moet halen. Dus even goed kijken op het formulier wat er moet gebeuren.
     
  14. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    als je meot betalen komen ze maandag weer, stond op da briefje
     
  15. Mystic2010

    Mystic2010 Active Member

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb het ook ontvangen. 1 minuut nadat ik wakker was geworden 8).

    Prachtig die Invoice, $5.00 :)
     
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik was net onder de douche vandaan, storm de zoldertrap op, aankleden, storm 2 trappen naar beneden en gelukkig stond hij er nog 8)
     
  17. Clappermander

    Clappermander R6V2

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe komen jullie aan die invoice , zodat je kan zien waar je pakketje is? met PA
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dat krijg je niet bij Play-Asia, tenminste niet als je de goedkoopste verzending pakt. Bij de verzending kun je kiezen welke je wilt, bij de duurdere staat Tracking bij. Dan kun je zien waar hij is gebleven.

    Hun hebben 'm besteld bij Gamehubs en die doet dat standaard.
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Weet iemand exact hoe de hoogte van de douanekosten wordt bepaald die je evt aan de deur moet betalen?
     
  20. Optimus

    Optimus Optimus

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    8
    Niet exact nee, maar het is zo'n 19% van de waarde van het pakje,dus niet wat jij ervoor betaald hebt.(als ik het goed heb).

    Potverdorie, mijn AC is nog niet binnen.
    En ik woon nog wel in Amsterdam. kan ik hem nog wel vandaag verwachten?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina