Zombie Loan was niet zo geweldig. Heeft ook maar een paar afleveringen.
Wat ook een vage "paranormale" anime is Ghost Hound. Jochie heeft op 11 jarige leeftijd een trauma ervaren. Hij en zijn zus waren gekidnapt in een verlaten ziekenhuis onder bij een opgedroogd meer achter een dam. Zijn zus stierf, maar hij leeft nog. Nu is hij bezig met een zoektocht, loopt bij psychiater en beleeft vage avonturen.
Kiba vond ik ook wel een geinige serie. Skullman was beetje wazig en werd pas halverwege de serie duidelijk waar het over ging en toen was het een beetje te laat. Het is een korte serie met een gehaast eind.
Blood+ is ook wel geinig. 2 meiden met speciaal bloed. Ze kunnen niet sterven behalve via aanraken van andermans bloed. Maar datzelfde bloed kan ook monsters scheppen. Om de paar jaar gaan ze weer een paar decennia "slapen" in een cocoon om daarna verder te gaan waar ze gebleven waren. Maar 1 meid vergeet haar geheugen en moet alles opnieuw gaan herinneren. Lekker veel knokken met personage verdieping er bij.
Bamboo Blade is een relatief nieuwe serie. Een school heeft een Kenjo club. De leraar heeft een weddenschap gesloten met een andere school. Ze moeten beiden 5 meiden verzamelen en leren vechten om daarna tegen elkaar te strijden in een vriendschappelijke match.
Dragonaut Resonance is een nieuwe "mecha" soort serie. Maar ook weer niet te. Want ik heb een hekel aan de meeste mecha series. Jongen gaat met gezin voor het eerst naar de maan, maar er komen brokstukken uit de ruimte vallen. Schip naar de klote, iedereen sterft behalve hij. Later wordt bekend dat er een soort "mensen" worden gecreeerd die kunnen transformeren in draken. En zo ontstaan er conflicten, zoektochten, liefdesverhaal, actie en alles.
Rental Magic. Jongen volgt zijn vader op als directeur van Astral. Een magische "club" welk allerlei magische dingen onderzoekt. Wel geinig als tussendoortje.
Ghost in The Shell seizoen 1 en 2 blijven toch me favorieten. Heb zo'n beetje elke serie gezien, behalve die typische meiden series. Das zo verwijfd dat het niet leuk meer is
Als je komedie wilt moet je echt eens Jungle Wa Itsumo Hale Nochi Guu Jungle kijken. Die is tering droog vanaf aflevering 1
Iemand nog aanraders voor de nieuwere series die net begonnen zijn? Zie dat er een nieuwe .hack seizoen komt. Hopelijk niet zo rampzalig als de laatste.
Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2007