De HDTV thread [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 12 okt 2007.

?

Wat is jouw game tv ?

  1. Beeldbuis.

    18,7%
  2. LCD , resolutie < 800x600

    1,6%
  3. PC Monitor.

    6,0%
  4. LCD HDready.

    51,9%
  5. LCD FullHD.

    15,8%
  6. Plasma 1024x768

    2,6%
  7. Plasma 1366x768

    3,1%
  8. Projectie tv.

    0 stem(men)
    0,0%
  9. Beamer.

    3,4%
  10. Anders

    0,8%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
  2. Sake1989

    Sake1989 Relax

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    33
    Dat is waar, maar ik game/ kijk films/ computer er alleen op. Tv kijken doe ik beneden wel op een oude beeldbuis.
     
  3. DonSniffer

    DonSniffer Active Member

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er een manier om te zien of je je xbox goed hebt ingesteld om HD beeld weer te geven?
     
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dashboard --> Settings --> Display
     
  5. DonSniffer

    DonSniffer Active Member

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt :thumbs: Er staat 720p widescreen, dan is het goed toch? :D
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Jazeker.
     
  7. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    jup
     
  8. DonSniffer

    DonSniffer Active Member

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi, bedankt allebei voor het snelle antwoord :D
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De decoder mag dan wel het digitale signaal uit de kabel halen , maar de output naar de LCD/Plasma is nog steeds Analoog (SCART).

    Wil je van Digitale kabel-tv genieten dan is er maar één oplossing en dat is de Samsung DCB-H360R ( HD-decoder ).
    Deze upscaled het beeld perfect naar 720p of 1080i

    Wacht nog steeds op een HD-decoder met ingebouwde hardeschijf.
     
  10. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb een vraag betreffende Digitale Televisie. Beneden in de huiskamer hebben wij UPC Digital TV. Nu kreeg ik vandaag een brief van de KPN, dat alle TNT medewerkers exclusieve aanbiedingen krijgen bij KPN. Nu kan ik Digitenne nemen, voor €7,- per maand.

    Nu komt mijn vraag, is het mogelijk om beneden Digitale TV van UPC te hebben en boven op mijn HDTV Digitenne?
     
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    tuurlijk, digitenne gaat sowieso niet via de kabel (is een "tenne", antenne ding dus ;)).
    En als het wel via de kabel zou gaan kan het nog steeds.

    Maar hoor niet al te goede verhalen over de kwaliteit van het beeld.

    Oh en digitenne is altijd 6,95 per maand :9

    http://www.kpn.com/tv/digitenne.htm
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2007
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Het is ook nog niet verkrijgbaar hier, zag ik op de KPN site. Ik zal nog wel 's kijken! :)
     
  13. mgwlee

    mgwlee Active Member

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan ook een 2e box van upc digitaal nemen alleen moet je dan wel UPC Royaal hebben.
     
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik zie het inderdaad. Ik wil eigenlijk de HD Mediabox maar die kost €9,- per maand + €69,- installatiekosten. De andere Mediaboxen hebben geen installatiekosten. Ik pak dan denk ik de DVR Mediabox. Kan ik lekker opnemen! :)

    Maar waar zie jij dat je UPC Royaal moet hebben?
     
  15. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik blijf met Casema met het probleem van opnemen zitten.

    Neem ik geen HD ontvanger (maar SD inclusief PVR), dan kan ik wel opnemen. Maar dus niet in HD kijken. Ook niet via HDMI. 2 minpunten.

    Neem ik wel een HD ontvanger, dan heeft hij sowieso geen pvr mogelijkheden. En moet er dus nog een extra apparaat bijkomen voor opnemen. Niet ideaal.

    Daarnaast kan ik de ingebouwde DVB-C ontvanger van mijn tv gebruiken, met als voordeel (schijnbaar) erg scherpe tv ontvangst en alles via 1 afstandbediening handelen. Maar als nadeel dat er weer een externe recorder bij moet.

    Oplossing: Een Technisat HD sateliet ontvanger met PVR functie wegens ingebouwde 160 of 500 GB HDD. En met HDMI aansluiting en schijnbaar heel goede SD upscaling en HD weergave. Ik denk dat het dan toch maar weer via de schotel kijken wordt..
     
  16. forsho

    forsho Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Hej mensen, weet één van jullie het welke muurbeugel voor de 40s81b goed is? Voor maximaal 100euro, liefst draaibaar, hoeft niet perse.

    greetz
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De Kijkshop of Onderdelenhuizen verkopen die dingen ook.
    Kijk wel eventjes naar de afstand van de gaten achterin de LCD want er zijn héél véél verschillende beugels tekoop.
     
  18. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Helaas kan tegenwoordig het beeld via de schotel niet meer tippen aan dat van goede digitale tv via de kabel.

    http://www.tvsatellite.nl/?action=nieuws&id=238
    http://www.satplaza.com/wordpres/?p=1586

    Het forum van sat4all is wat dit betreft ook een aanrader. HD via de satelliet staat trouwens nog in de kinderschoenen. Ik verwacht de eerste kabel-HD-recorders eerder dan dat Canal Digitaal met een fatsoenlijk HD pakket komt.
     
  19. Sake1989

    Sake1989 Relax

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik heb bij m'n 32R81B last van een soort rode ruis over het hele scherm, vooral bij films. Ik kijk dvd's/hdwmv bestanden via m'n pc (vga), maar als ik stream via de xbox360 (component) heb ik erook last van. Enig idee waar het aan kan liggen??
     
  20. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Thanks, ik wist dat digitale kabel tv ondertussen gemiddeld genomen beter is geworden. Maar hoor ook alweer signalen dat Canal Digitaal toch de bitrate weer hoger gaat maken. Ik hang voorlopig mijn oude schotel en zet mijn 'oude' reciever weer even neer (een topfiel met ingebouwde hdd), om te kijken hoe dat bevalt. Die heeft alleen een scart-uitgang. Als dat al prima is, kan het hoogstens beter worden met die andere ontvanger ;)

    Ik was altijd erg te spreken over sateliet ontvangst. Prijs is ook gunstig. Nadeel blijft HD. Helemaal nu ik het aankomende EK toch zeker in HD wil zien. Al dan niet via BBC, wat dan weer wel mogelijk is via de schotel. Hehe, zoals je ziet ben ik er nog niet uit :)

    Waar blijven die HD-recorders voor de kabelaars eigenlijk?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina