Mass Effect [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Cookie, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    net maar boek besteld bij bol.com, van mass effect.
    raden jullie het me aan om dit boek te lezen voordat ik het spel speel? want ik verwacht het spel maandag namelijk al en weet niet of ik het kan volhouden om nog niet tegaan spelen:p
     
  2. Liquid2ubstanc3

    Liquid2ubstanc3 Active Member

    Berichten:
    569
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet het natuurlijk zelf weten, maar je weet al redelijk snel aan het begin van de game hoe het boek eindigt. Je kunt het dus beter andersom lezen en zo ben je beter voorbereid op de game.
     
  3. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind 'm steeds vetter worden. :D

    Ik zocht troost bij Mass Effect nadat ik ben genaait door Call of Duty 3 van de member "Choc" over te kopen voor 16,50. Hij zei dat er een paar "lichte" krassen opzitten, blijkt echter dat de hele disc onder zit. Hij herkent de hele game niet. Kut kneus, doodknuppelen.

    Anyway, toen ging ik maar weer aan de haal met Mass Effect. Zo'n vet verhaal.
     
  4. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een beetje het idee dat je beter van het verhala van de game kan genieten als je het boek gelezen heb, en aangezien het verhaal bij mij heel belangrijk is in een game ga ik het toch wel lezen voordat ik het ga spelen, wil natuurlijk niet weten hoe het afloopt voordat ik eraan begin:p
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2007
  5. badname

    badname Active Member

    Berichten:
    389
    Leuk Bevonden:
    0
    HA! check me out!
    [​IMG]

    M'n lievelings armor ;)
     
  6. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    weuw zit je op de maan ofso? xD


    heb nu net Noveria uitgespeeld, (verder nog helemaal niks gedaan, behalve de dingen die zich ervoor afspeelden.) Matriarch Benezia is nu dood enzo. nu zit ik op de 7 uur al en vraag me af of ik nou ongeveer op de helft zit?

    komt er nog een vervolg op de oh zo fantastische Mass Effect?

    echt een super gaaf spel iig.
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2007
  7. Farkaed 0172

    Farkaed 0172 Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dat een light armor zojah zeg please hoe die heet:D
     
  8. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    HOeveel verschillende armors zijn er eigelijk in deze game???
     
  9. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
  10. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.034
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Hee, heb totaal geen zin meer om de game verder te spelen. Dunno why :{
     
  11. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe, ja ik heb mass effect ook tijd terug voor het laatst aangeraakt :+ Maar ik weet nog wel dat ik toen bij zon maan was dat je in zon mijn moest gaan en dan van die rare insecten af moest maken, ik ben echt zo dood door die beesten met hun poison!! En na paar keer proberen ben ik ook overgestapt naar COD4. Maar heeft iemand een idee wat het beste tegen hun kunt gebruiken? Hoor het graag want de game is wel vet...
     
  12. Liquid2ubstanc3

    Liquid2ubstanc3 Active Member

    Berichten:
    569
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer, ik geniet er nog volop van. Ik ben nu lvl 53 en speel het verhaal nu voor de 2e keer.
     
  13. Jeroentje NL

    Jeroentje NL Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0

    Ja, je kan op de maan landen in het local system ben ff vergeten hoe hij heet, maar hij ligt iig heel dicht bij de aarde :)

    En over je spoiler:
    Nee, je bent nog niet op de helft ;) je moet nog een aantal andere planeten doen en natuurlijk die sidequests :)

    En oja, ik had ergens gelezen dat Mass Effect een triologie word ja. Had ik ook wel een beetje verwacht met zo'n einde.. :x
    (Ja, ik ben snel ontevreden met einde's =D ik vond die van Halo 3 ook al kut)
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.214
    Leuk Bevonden:
    4.747
    Zoals die gast ergens in deze topic zei zit je nog niet op de helft. Sterker nog, je zit nog maar op een kwart ongeveer. ;):9 Ik heb de verhaallijn uitgespeeld en beloof je één van de mooiste game momenten uit de geschiedenis. ;):)
     
  15. badname

    badname Active Member

    Berichten:
    389
    Leuk Bevonden:
    0
    tis een heavy armor die ik regelijk in het begin heb gevonden op feros volgensmij.
    Maar ik heb net nadat ikd ie foto plaatste een sterkere rode light amor gevonden die ik nu gebruik lol.

    Ik heb na 16 uur spelen ook veel minder 'trek' in mass effect :/

    ik mis echt een multiplayer of co op die het boeiend houd.


    Oh btw als ikd ie achivement van lvl 50 bereiken wil halen, moet ik dan de main quest nog niet doen? ik weet nu niet wat voor optie je krijgt als je hem heb uitgespeeld of je dna kand oorgaan met sidequest of dat je metene opnieuw moe tbeginnen met nieuwe of oude char? want ik zou graag een nieuwe character willen maken dan, maar dan ben ik natuurlijk weer verder verwijderd van lvl 50 behalen. Hoe zit dit?
     
  16. Ashavan

    Ashavan Guest

    Als je de main quest heb gedaan kun je geen side quests meer doen. Dus doe eerst alle side quests.

    Ben met de tweede playthrough alle planeten/side quests gedaan tot en met Noveria. Daarna gestopt. Nieuw personage gemaakt om daar een nieuwe game mee te spelen als goody 2 shoes. Speel hem nu in een andere volgorde om te kijken wat er anders is.

    Normaal wordt nadat je spectre wordt gevraagd naar c-sec officier Harkin te gaan en dan kom je daar ook Wrex voor het eerst tegen. Nu gebruikte in een andere optie via een Volen shadowbroker hulpje. Wrex praat ook anders tegen je aangezien je hem niet eerder tegen bent gekomen en Harkin kun je zo omzeilen. Twee verschillende wegen, maar de uitkomst is en blijft hetzelfde.

    Met dit "goede" personage heb ik nu eerst t'soni gered alvorens ik aan Noveria begin. Eens kijken of de asari archeoloog iets tegen haar ma gaat zeggen. Maak er een all-female party van. Zelf als soldier female, asari biotic en die quarian tech Tali.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 dec 2007
  17. Liquid2ubstanc3

    Liquid2ubstanc3 Active Member

    Berichten:
    569
    Leuk Bevonden:
    0
    Het maakt niet uit wat je doet om lvl 50 te halen, je kunt immers als je de game uitgespeeld hebt met hetzelfde character overnieuw beginnen. Je bereikt dus altijd een keer lvl 50 en later nog eens lvl 60. Maar het is wel zo dat je lvl 50 in de eerste playtrough kan behalen, hiervoor moet je echter wel zowat alle sidequests gedaan hebben.

    btw, multiplayer en co op lijkt me geen goede aanvulling aan deze game, vooral vanwege de vele gesprekken die je moet voeren. Ik zie ook niet wat het zoveel leuker zou maken. Als je multiplayer en co op wil moet je games kopen als Halo 3.
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2007
  18. wesleyyy

    wesleyyy Active Member

    Berichten:
    392
    Leuk Bevonden:
    0
    Raden jullie mij dit spel echt aan?

    Rpgs heb ik niet veel gespeeld alleen kingdomhearts 1 en 2 die vond ik geweldig.
    En oblivion heb ik gespeeld.
     
  19. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Ben momenteel aan het knokken tegen de geth in de armstrong cluster. Heb Tali al gered en Feros uitgespeeld maar ik vroeg me af of Novaria ook alleen oorlog is of meer als de citadel?

    Vind de planeten (de main questen) tot nu toe namelijk minder dan in Kotor.

    Daarnaast hadden ze de andere planeten ook iets cooler kunne maken. Ze stelle weinig voor. Hoe moelijk was het geweest om wat koloniën te maken waar huisjes stonden met wat kleine questen?

    Laatste vraag. Wanneer krijg je het Spectre uniform enz?
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Volgens mij is het ontzettend gemakkelijk level 50 te halen tijdens de eerste playthrough. Mijn character is nu level 25 na 13 uur spelen.

    Zo had ik de Citadel nog niet verlaten en was ik al bijna level 10. Alle quests daar doen en je komt al een heel eind (met bijna geen combat).

    Tip om veel experience binnen te halen:

    Als je in de Mako rijdt krijg je maar 50% exp. voor elke kill. Wat ik daarom alijd doe is de grotere tegenstanders (torens, destroyers en maws) voor 90% verwonden met de mako, daarna uitstappen en met een laatste paar schoten 100% van de exp. binnen halen. Voor een maw is dat 600 experience! :thumbs:

    Dat scheelt echt. Ben gisteren als een gek nog van level 22 naar level 25 gestegen toen ik een flink stuk met de mako moest afleggen.

    EDIT: Trouwens, slechte framerate? Ja. Rijdt maar eens rond op zo'n ijsplaneet in het eerste stelsel. Flinke ijsstorm, level 1 hazard. De framerate ligt duidelijk onder de 30, eerder rond de 15 fps als je het mij vraagt. Het spel draait dan echt niet meer lekker vloeiend.
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina