Oplichter aan het licht brengen, hoe?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Steviewonder26, 9 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steviewonder26

Steviewonder26 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij was hier vroeger altijd een lijst met wie je een goeie deal hebt gehad, volgens mij is die er nu niet meer, hoe kan ik andere nu voor een *&#&)*%!!! waarschuwen

het probleem is dat iemand iets heeft opgestuurd, zegt die, en de post kwijtgeraakt of zo, maar nu wel weer opnieuw aanbied

kan ik hier iets mee om andere te waarschuwen

2. Vriendloos

Vriendloos Guest

Nuclear Goat, die ken ik!

Van een ander forum dan, ik heb hem ook in mijn vriendenlijst staan. Welk spel was het, dan kan ik het voor je vragen.

Laatst bewerkt door een moderator: 9 dec 2007
  3. CVDV

CVDV Scandinavian Shit

Leuk Bevonden:
    0
    Doe aangifte. Pas ook 2 maal gedaan. Was 2 maal opgelicht. Kreeg pas een brief van de politie dat ze een persoon op het spoor hebben.

4. Steviewonder26

Leuk Bevonden:
    0
    weet precies wie het is heb adres en alles, maar vind het niet de moeite om hem op te gaan zoeken of zo, moet weer busje huren, vrienden bellen knuppels zoeken en zo ;)
    maar wil voornamelijk anderen waarschuwen

5. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Zoiets is natuurlijk enorm vervelend, maar zulk black/white list systeem hanteert XBW niet vanwege de fraude gevoeligheid ervan dacht ik.

Nu hoe spijtig ook, ruilfora berusten nog altijd op een zekere goedwil. Je zou kunnen proberen meer informatie over hem te krijgen, je zou er van opkijken hoeveel info je soms van iemand vindt op google als hij diezelfde nick meer gebruikt. Als hij echter van slechte wil is zal hij je waarschijnlijk waar dan ook negeren of bij zijn verhaal blijven, maar het is het proberen waart.

Edit"
    'Alle gekheid op een stokje', maar ik zou echt wel overwegen om bij hem langs te gaan dan als dat adres klopt tenminste. Als hij dat spel echt opnieuw aanbiedt ruikt dat op zn minst verdacht. Wie weet is hij zelfs nog minderjarig en woont hij nog bij zijn ouders, ook al is het wel misschien wat teveel moeite een bezoekje zal zeker meer indruk maken dan een mail.

Laatst bewerkt: 9 dec 2007
  6. Vriendloos

Vriendloos Guest

Woont hij toevallig in Boxmeer?

En om welk spel ging het?

7. Steviewonder26

Leuk Bevonden:
    0
    amped 3 en woont in boxmeer ja

8. Vriendloos

Vriendloos Guest

Zijn username is in elk geval Acrillic, en op Xbox live heet hij Nuclear Goat

9. Steviewonder26

Leuk Bevonden:
    0
    mail, diverse ander topics van hem en via xboxlive, nou als dat niet aan zou moeten komen dan weet ik het ook niet meer, maar ja is dus gewoon bewust aan het oplichten

@ Vriendloos, reageert gewoon nergens op dus heeft helaas geen nut, wel bedankt voor je moeite, en je meeedenken:thumbs:

10. Unrealer

Unrealer Private 2nd Class.

Leuk Bevonden:
    0
    Neer knuppelen die gast!

Als iemand mij naait zou ik sowieso bij die gene langs gaan, zijn vaak van die 14/15 jarige nerdjes die geen geld hebben dus goed gesprek met de ouders via de telefoon werkt ook!

11. Vriendloos

Vriendloos Guest

Ik kan het hem wel vragen, maar ik denk toch dat hij zegt dat hij Amped heeft verkocht aan iemand. Tenminste, maargoed je bereikt er ook niet zoveel mee.

12. Steviewonder26

Leuk Bevonden:
    0
    @ Vriendloos:ken jij hem dan?

13. Vriendloos

Vriendloos Guest

Niet persoonlijk, maar wel van een andere site waarvan hij een community beheerder is van: Project Gotham Racing, daarnaast zit hij zoals ik al zei, in mijn vriendenlijst van Live.

14. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Ik laat mesnen altijd eerst geld overmaken voordat ik het opstuur.

15. Unrealer

Leuk Bevonden:
    0

Linkje

Om maar even te helpen, wat ik haat die oplichters niets geen privacy van heel laten!!

16. Steviewonder26

Leuk Bevonden:
    0
    Kunnen we niet een "bemiddel"crew op stellen,als er een mod wil beslissen of het terecht is of niet.

heb in dit geval zijn mailtjes nog met smoesjes van de post en zo en nu zijn nieuwe aanbieding staat hier op xbw, dus bewijs genoeg

dat als het dan terecht is, iedereen die wil en kan helpen een mailtje stuurt met de vraag om alsnog zijn "fout"te herstellen en als er dan genoeg mailen wordt die vanzelf wel gek en dan:

1) stuurt het alsnog op

2) komt niet meer op xbw

hoe dan ook ik ben met 1 van de 2 dan tevreden

ik zou zelf i.i.g gek worden als ik steeds gemaild wordt of nog leuker via live berichten sturen zodat die niet meer fatsoenlijk een spel kan spelen

17. Ariano

Ariano Guest

18. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    De Rijdende ''XBW'' Rechter.

19. Unrealer

Leuk Bevonden:
    0

Opbellen die gast je hebt zijn gegevens toch? En via zijn ouders er voor zorgen dat hij zijn Xbox 360 nooit meer mag gebruiken!

20. Steviewonder26

Leuk Bevonden:
    0
    heb 'm al verschillende malen gevraagd waar het spel blijft, krijg geen reactie.
    ik heb soms ook mensen een mailtje gestuurd om hem te waarschuwen maar kan niet iedereen steeds waarschuwen.
    ik waarschuw liever in 1 X iedereen,als dat zou kunnen

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina