[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 4 - Korte vragen/Connectie problemen?

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 30 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    meer info zou handig zijn :) zie de starpost
     
  2. krala123

    krala123 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik heb gister me x box 360 gekocht en ik wou dus het internet aan zetten heb die cabel vanaf me me xbox naar me computer aangesloten ik heb een speedtouch modem die ook aan me computer verbonden is maar ik weet dus niet zeker of ik een router moet kopen want alstie connect de xbox dan staat er wel dat hij de verbinding pakt ( hij zegt bij connection wired ) maar na die stap gaat hij de ip adderes zoeken maar dan staat er opeens fault hoe moet ik ervoor zorgen dat hij me ip adderes wel vind en verder gaat met de test communication ?? danku danku
     
  3. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Zoals Fardo reeds vroeg kan je misschien het hulp-formulier, te vinden op de eerste pagina van deze thread, invullen en hier posten zodat we je beter kunnen helpen?
     
  4. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik heb een probleem met xbox live op mijn 360. Ik kan met sommige mensen wel verbinden en andere niet. Dit ligt aan mijn NAT instellingen. Als ik nml een xbox live verbindings test doe krijg ik NAT status moderate in plaats van open.

    Ik heb hierover xblix live support gebeld en een aantal poorten open gezet. Ze zeiden ook dat ik UPNP moest aanvinken bij mijn router instellingen en dat ik daar orange voor moest bellen.

    Dus ik bel orange en leg alles uit. Zegt die man dat hij mij niet kan helpen. Hij vroeg het nog aan zijn collega maar die wist het ook niet.

    Nu kwam ik er achter dat orange dus helemaal geen UPNP instellingen heeft in de livebox omdat dit niet wordt ondersteund.

    Hoe kan ik toch NAT op open krijgen? Ik heb de poorten
    UDP 88
    UDP 3074
    TCP 3074
    al geopend.
     
  5. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Als je router geen UPnP ondersteunt zal je inderdaad die poorten moeten forwarden. Ik neem aan dat je je router hebt herstart en het juiste interne xbox IP hebt? Normaal zou het anders zo moeten werken. Indien niet, probeer dan anders eerst eens je xbox in router DMZ te zetten en kijk op je NAT verandert in open.
     
  6. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    hoe zet ik mijn xbox in router DMZ? En wat is het juiste xbox ip adres? Ik ga via 192. de rest op mijn pc naar router instellingen. Is dat verkeerd?
     
  7. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Misschien is de gemakkelijkste manier om je xbox's IP te achterhalen nog gewoon de xbox live test uit te voeren op je dashboard, daar (ik denk bij 'edit settings') zie je zeker het IP adres dat je xbox toegedeeld is gekregen. Hier moet je de poorten naar forwarden. Had je dit niet gedaan dan is zou nu je een open NAT moeten hebben.

    Mocht je toch de poorten juist hebben geforward, dan moet je eens even kijken of het probleem zichzelf oplost door je xbox in router DMZ te plaaten (DeMilitarized Zone). De xbox wordt dan eigenlijk virtueel buiten de routeromgeving geplaatst en zou geen poort/NAT problemen meer moeten ondervinden. Dit is echter niet de beste oplossing, maar in elk geval is dan al duidelijk dat het probleem zich bij de routerinstellingen zelf bevindt.
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    de orange livebox heeft upnp
     
  9. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Zal eens kijkennaar jouw oplossing morgen Dial.

    En Fardo hoe kom ik bij die instellingen van UPNP?
     
  10. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Als je inderdaad die orange livebox hebt die Fardo aanhaalt moet je gewoon UPnP aanvinken op je router instelling pagina. (als je dit vindt mag je DMZ en portfwd gewoon vergeten) Normaal gezien zou je met UPnP enabled geen NAT problemen meer mogen ondervinden.
     
  11. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
  12. leeton

    leeton Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    xbox live uit VS

    Ik ben even nieuwsgierig als ik dit bestel of het ook werkt.
    Of is het net zo als met spellen. DAt xbox live ook per continent beveiligd is.
    http://www.gamestop.com/product.asp?product_id=790006

    Binnekort gaat er een kennis naar amerika en vraag ik gewoon of er een paar kan mee nemen.
     
  13. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Als je router toch geen UPnP blijkt te ondersteunen zal je alsnog m.b.v. portforwarding (of DMZ) moeten proberen. (zie hierboven)

    Ik dacht eigenlijk van wel, met gamerpoints is het een ander verhaal dat is land registratie-afhankelijk. Maar i.v.m. die Gold subscription cards was er hier een paar dagen geleden nog discussie over.
     
  14. daanoss

    daanoss Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraag:

    Hoe sterk is de draadloze ontvanger van Xbox?
    Ik heb op mijn pc :

    Compact wireless-g usb adapter
    Model no.: WUSB54GC
    Ondersteuning: 802.11b & 802.11g

    Is dit vergelijkbaar?
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  16. Mozilla

    Mozilla Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had ergens gelezen dat XBL niet automatisch update als je de laaste keer een Prepaid card hebt gebruikt(Heb ik ook gedaan)
    Toch heb ik ineens weer XBL tot 8 dec 2008 terwijl ik dat helemaal niet wil.

    Help!
     
  17. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Moest je dan niet de hele tijd pre-paid kaarten kopen? In elk geval zal je aan deze verlenging weinig kunnen doen waarschijnlijk, om je CC-subscriptie af te zeggen zal je customer support moeten bellen.
     
  18. Hydroholic

    Hydroholic * HaRdCoRe 4 LiFe *

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0

    Het is gelukt je hebt mij geholpen en daar ben ik je dankbaar voor_O__O__O_
     
  19. daanoss

    daanoss Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0



    Thanks ;)
     
  20. NtrMission

    NtrMission LF.Xx.

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn Xbox is aangesloten op mijn internet, maar vanwege een Silver Accounte game ik niet online. Stel dat je je Xbox wel connectie heeft om vooral de gamerscore bij te werken en achievements direct op internet te zetten, hoeveel mb of kb wordt hiervoor afgenomen als je een uurtje speelt?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina