Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Kan ik me goed voorstellen. Welke versterker ga je aan je JK acoustics hangen, en waarom heb je voor deze combinatie gekozen?

    MVG Marc Visser
     
  2. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Mijn zwager heeft thuis JK Accoustics en ik ben onder de indruk van het geluid. Zo zuiver, helder en ruimtelijk! Onwaarschijnlijk. Hij heeft er een Yamaha versterker aanhangen. Een prima combinatie blijkt. Voor welke versterker ik ga? Ik weet niet welke versterker erbij past. Gewoon een cd met muziek van oa Sander Kleinenberg, John Coltrane, Opgezwolle en U2 meenemen en bepalen welke versterker bij de boxen past.

    Persoonlijk vind ik de boxen belangrijker dan de versterker. Mensen redeneren echter andersom. Eerst een versterker en dan kijken welke boxen je eraan hangt. Ik weet welke boxen ik neem, nu nog kijken met welke versterker dit alles tot zijn recht gaat komen.
     
  3. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Jah andersom is makkelijker. Het geluid wordt toch grotendeels bepaald door de speaker. Of de speaker helemaal tot zijn recht komt hangt van de versterking af. Misschien komt er zaterdag een cd speler in me set up. Een wat oudere Philips. Geen topkwaliteit maar me opa gebruikt hem niet meer. En aangezien het loopwerk van de 360 echt rot is, is dit een heel relaxte oplossing.
     
  4. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Het lampje van mijn Z-5450 gaat steeds aan en uit, iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
     
  5. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Disco fever :+
     
  6. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Whoepdiedoepdoe. Welles waar geen Dolby Digital upgrade, maar ik heb een standalone CD speler in mijn set up. Ach het is niet top notch, maar het doet wat het moet doen en ow god was is dat heerlijk zeg, cd's luisteren zonder de stofzuiger op de achtergrond(H). Maar goed, tis een Philips CD713 voor de geintresseerden die ik van me opa mee mocht nemen aangezien hij deze niet meer gebruikt. De speler is zo goed als nieuw ook, omdat me opa hem nouwelijks gebruikt heeft. Ben aardig in me nopjes.
     
  7. Asharith

    Asharith Active Member

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had ergens gelezen dat de eerste versie van de playstation Superbe kwaliteit geeft als cd speler ;)..
     
  8. | B0SS |

    | B0SS | Go!

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    yo! Ik heb een z-5400 en plotseling doen mijn front speakers (left en right) het niet zo goed. Ze zijn namelijk ineens veel minder luid dan de overige speakers. Weet iemand misschien hoe dit komt en heeft iemand een oplossing hiervoor? Thnx
     
  9. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je niet de front een lager volume gegeven?
     
  10. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    weet neit of dit bij de z5400 ook zo is maar bij de z5500 kun je surround harder en zachter zetten,
     
  11. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is nu de goedkoopste compleete audio set met optische bullshit ? :D
     
  12. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    volgens mij de logitech z5400
     
  13. | B0SS |

    | B0SS | Go!

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah hier heb ik al mee gespeeld maar geen verschil. Zowel via optisch kabel van de 360 als de kabel die vanuit mijn pc binnen komt zijn de front speakers duidelijk minder hard. Echt bizar :confused:

    Jah is volgens mij diegene waar ik nu een klein probleempje mee heb: de Logitech z-5400. Verder wel een hele goede set hoor ;)
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2007
  14. Shizzel

    Shizzel Guest

    Waarschijnlijk ga ik voor de Logitech Z-5500, is gewoon veel beter te leveren en heb toch genoeg geld. Een raar probleempje is wel dat de Z-5500 maar 1 optical-in heeft? De Z-5400 heeft er namelijk 2, en dat komt me veel beter uit.
     
  15. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan koop je toch gewoon zo'n switch? Is bij de conrad te koop voor 25 euro dacht ik.
     
  16. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Iemand die mij misschien een beetje advies kan geven? Wil namelijk een eindversterker aan mijn Marantz gaan koppelen. Ik heb de keuze uit de 2x Rotel RB-976 en de Ceratec Penta die nu op HTForum staan.

    Specs:
    Rotel -
    [​IMG]

    De Ceratec Penta -

    [​IMG]

    De Ceratec is honderd euro goedkoper en krijg ik twee MIT interlinks bij.

    Wordt gebruikt met B&W 600 serie, voornamelijk muziek maar ook veel film.
     
  17. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Aangezien ik de Ceratec Penta zelf niet ken kan ik ze niet echt vergelijken. Maar als je specs en commentaar vergelijkt blijkt dat het prijs-kwaliteit een goed product is. Toch zou ik persoonlijk voor de Rotel RB976 gaan. De reviews zijn allemaal heel positief en ik ken ook iemand die hem heeft en er zeer tevreden over is.
    Hij zorgt volgens mij voor een meer 'high end' theater setup en behoort dan ook nog altijd tot een licht hogere klasse dan de Ceratec Penta. Met dat model heb je wel vast en zeker waar voor je geld.
     
  18. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Jupjup... Het is erg lastig. Even de twee quotes van HTForum:

    en

     
  19. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de Penta er gru-we-lijk uitzien :D

    Maarre, vind je dat je te weinig power/contole hebt nu met de Marantz? Je hebt ook wel pre-outs op je Marantz neem ik aan? :)
     
  20. bdv

    bdv Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey homies,

    Ik zit met het volgende. Ik heb een Xbox 360, en een Creative Inspiron T9700 (7.1 speakers) . Echter heeft mn set geen digital out, dus kan ik maar 2 van de 7 boxen gebruiken via coaxiaal.

    Wanneer ik dan een decoder als DDTS-100 aanschaf, die overigens nergens te koop zijn :mad: kan ik dan wel met 5.1 dan wel 7.1 films en games spelen op mn xbox?

    Zoja, waar kan ik zo'n decoder halen, weet iemand dat?

    Alvast bedankt!!
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina