Ik speel liever offline dan online. Online nog geen enkele match gehad. En offline is enorm brak. Je moet per se een laag geklasseerd team pakken anders is de lol er snel af. Pak je een Man.U/Chelsea/Real Madrid/AC Milan etc dan loop je dwars door de tegenstanders heen puur op snelheid van je aanvallers. Aangezien je nu vanuit vele onmogelijke posities de bal nog in het doel kan leggen is het meestal wel raak.
ML is geen zak aan. Ja in het begin als je 4win-5gelijk en 11 verloren hebt. Maar na de eerste negotiate kun je al meteen spelers als Marcelo (SB), Cervantes (CM), Duffy(DMF), Bos(CWP), Vonlanthem(CF) aantrekken. Ik speelde toen met Bayern Munchen en gebruikte de opstelling van het Spaans elftal. In de tweede helft van het seizoen heb je opeens 15wins-5gelijk-12verloren of iets in die geest en eindig je net in de top 8. De negotiate fase die er na komt trek je weer 4-5 spelers aan en het volgende seizoen loop je al over bijna iedereen heen. Na mate je spelers beter worden en sneller stelt het helemaal geen zak voor. Hoe vaak ik al niet met Marcelo de bal van de keeper kreeg en het hele veld overstormde om te scoren is ook niet leuk meer.
Waar ik ook kotsmisselijk van wordt is dat er zo ontiegelijk vaak een eigen doelpunt gemaakt wordt. Gelukkig meestal door de tegenstander en maar een enkele keer door een verdediger van mijzelf die ik opdracht gaf NIET naar de bal toe te gaan.
Er wordt met kaarten gestrooid die er niet horen te zijn. Gelukkig krijgt de tegenstander vaak een strafschop tegen na een schwalbe in de 16m.
Scoren stelt ook niks voor. Je loopt via de flanken naar binnen, haalt uit, 9 van de 10x gaat ie er in. Het is te arcade op die manier. Dan denk je dat er een extra verdediging op de vleugel komt vanwege teamvision...forget it. Als het er per ongeluk is dan kap je ze beiden uit en loop je alsnog naar binnen met nog meer ruimte om te schieten.
Pes6 is wat dat betreft beter gedaan. Pes08 is een fikse stap terug.
Laatst bewerkt door een moderator: 10 dec 2007