Tomb Raider Anniversary

Discussie in 'Algemeen' gestart door Kapitein Iglo, 18 jun 2007.

1. Kapitein Iglo

Kapitein Iglo Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Beide geloof ik.

In het water springen, naar je toe lokken en dan er op vast locken en schieten, ook al staat het lock rondje op grijs, gewoon doorschieten op den duur is de lock weg en de krokodil ook :)

2. egelhunter

egelhunter It's all in the game

Leuk Bevonden:
    49
    ik heb tomb raider 3,4 en the angeld of darkness en tomb raider:Legend allemaal gespeeld. Is het de moeite waard om deze te kopen? Heb deel 1 dus nooit gespeeld. Vond legend wel echt heel erg goed.

3. Beawulf Agate

Beawulf Agate aka Mad Murdock

Leuk Bevonden:
    1

Ik heb zelf Tomb Raider 2,3,4,Chronicles en Legend gespeeld. Voor mij is Deel 1 in feite gewoon een nieuwe Tomb Raider met nieuwe uitdagingen. De besturing is hetzelfde als Legend met een paar extra mogelijkheden. Er is meer puzzel en minder schieten. Graphics zijn geweldig.
    Gewoon kopen, 40 met bonus dvd(die overigens ook errug leuk is met docu's) of downloaden. Ik heb gekozen voor de koop van de disc ivm met de bonus dvd.

4. Corneel

Corneel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens, alleen als je een constante framerate belangrijk vindt dan is het belangrijk om te weten dat de framerate meer dan eens enorm inzakt. Verder is het echt een enorme aanrader.

Welke docu's staan er dan op de disc? Ik heb er even naar gekeken, maar ik zag alleen maar trailers van de oude Tomb Raiders. Heb ik wat gemist?

5. Beawulf Agate

Leuk Bevonden:
    1
    Echte documentaires met commentaar bedoel ik niet, het gaat vooral om trailers van oude tomb raiders, grote documentatie van afbeeldingen van Lara, landschappen, en vijanden, een leuk intro filmpje hoe het toen was en nu en een de soundtracks van TombRaider 1 en Legend.

6. Corneel

Corneel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ahh oke, dan heb ik toch niets gemist :cool:.

7. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    tis vette game inderdaad.
    is jammer dat de 360 niet de zelfde bonus dvd heeft als de pc/ps2 want daar had je nog een 45 minuten durende docu over lara ,.
    die was wel tof maar die hebben ze hier weg gelaten;)

8. egelhunter

Leuk Bevonden:
    49
    heb het spel nu ook. Toch wel weer erg vet spel.

9. Beawulf Agate

Leuk Bevonden:
    1
    Absoluut, zeker als je nooit het eerste deel hebt gespeeld. Ik weet niet of ik voorstander zou zijn als ze (misschien wegens succes, maar dan welke?) van Tomb Raider Anniversary elk deel zullen oppimpen. Misschien een level uit de bekende delen als bonus level toevoegen in de nieuwe Tomb Raider...

10. egelhunter

Leuk Bevonden:
    49
    van mij mogen ze tomb raider 2 ook wel oppimpen en opnieuw uitbrengen.

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    van mij mogen ze wel iets nieuws verzinnen:) kijk naar Drake's Fortune , dat is een echte next-gen invulling van het oude avonturengenre (niet dat de game zo innovatief is ; alles is een beetje gejat van PoP, Gow en Tomb Raider. Maar technisch valt er niks op aan te merken) . Niet dat ik Anniversary een slechte game vond,... ik vind het alleen vreemd om na Legend , de game die tomb raider toch wel weer een beetje op de kaart heeft gezet na een reeks zeer matige sequels (met als laatse en slechtste voorbeeld AoD) remakes van de ouwe games te gaan maken:/ zijn de ideeen op ofzo? maak voor mijn part Lara in space of Lara en de tijdmachine , gooi er desnoods zulke cliches tegenaan maar in godsnaam doe iets nieuws met deze mooie franchise :d

12. egelhunter

Leuk Bevonden:
    49
    zeker niet mee eens. Geen Lara in space, geen lara in tijdmachine. Ze moeten deze franchise laten zoals het is. Gewoon een echt avontuur zoals Legend, er zijn nog omgevingen genoeg die nog niet gebruikt zijn.

13. Beawulf Agate

Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, genoeg omgevingen en periodes van de geschiedenis waar heerlijke puzzels en opdrachten kunnen worden uitgevoerd. Belangrijkste is wel dat ze niet de kant op gaan AoD.

14. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    helemaal mee eens,..
    niks veranderen aan de reeks:9

15. Kapitein Iglo

Leuk Bevonden:
    0
    Het blijft ook voorlopig bij alleen deze remake (was speciaal gemaakt omdat Lara 10 jaar bestaat. hij was wel erg succesvol onder de fans dus misschien heeft Crystal Dynamics/Eidos nu de smaak te pakken). Ik vind juist dat ze met Anniversary juist de goede kant zijn opgegaan en dat hoewel Legend een leuke eerste poging was juist Anniversary de franchise een stukje hoger tilt. Tomb Raider gaat vooral om in je eentje een hele oude beschaving te ontdekken, hun technology (valstrikken) te overleven en uiteindelijk met de buit er vandoor te gaan. Alhoewel dat in Legend ook gebeurt in hoofdlijnen heb je altijd de mercs die achter je aan zitten en zip en alister die aan je hoofd zeuren. Er is niet veel meer over van dat gevoel van eenzame ontdekkingsreis die juist zo goed overkwamen in de oude delen.

Maar goed, de ideeën zijn nog niet op want ze zijn volop bezig met een opvolger voor Legend, getiteld Underworld en zal waarschijnlijk verder gaan waar Legend ophield. Het hoofdthema van de game zal het einde van de Mayaanse kalender zijn en de portals naar de underworld (avalon??) die dan open zullen gaan. Ik hoop wel dat wat ze geleerd hebben bij anniversary hier weer toepassen, dus back to basic, geen zip en alister meer. Geen mercs meer maar jij, de oude ruines, wilde dieren en af en toe eens een monster/lopend standbeeld (tomb raider 3 :cool:)

Overigens heb ik gelezen dat we de eerste media van Tomb Raider Underworld begin 2008 kunnen verwachten.

16. egelhunter

Leuk Bevonden:
    49
    ze mogen van mij tussendoor ook wel een tomb raider 3 film uitbrengen. Vond de eerste 2 delen zo slecht nog niet. Angelina Jolie is gewoon lekker als lara

17. Kapitein Iglo

Leuk Bevonden:
    0
    Deel 1 van de films was juist erg goed! 2 misschien iets minder qua verhaal maar verder prima film.

Ze zijn in gesprek over een derde film nu de tomb raider games weer aardig over de toonbank gaan (deel 3 werd afgeblazen omdat volgens de filmmaatschappij de game (angel of darkness) zo slecht was/verkocht en dat daardoor deel 2 van de films onder leed).

18. egelhunter

Leuk Bevonden:
    49
    angel of darkness was ook heel erg slecht. Al had ik me toch vermaakt. Maar als ze net zo'n topper uitbrengen als legend of anniversary tegelijkertijd met de film, dan komt dat wel goed.

19. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    de achievements voor deze game? zijn die maar 250 punten? en komen deze bij de oude tombraider in de lijst te staan?

20. Kapitein Iglo

Leuk Bevonden:
    0
    Retail (de disc): aparte 1000 punten voor een eigen game.

De downloads: 250 punten die bij legend worden opgeteld.

Zie mijn gamercard :)

Deel Deze Pagina