Eternal Sonata (Trusty Bell: Chopin's Dream)

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ms. Smith, 1 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Dat kan ik begrijpen als je van lekker exploren houdt. Het is heel lineair. Persoonlijk vind ik dat wel een keer lekker, want ik houd niet zo van zoeken. Maar ik vind het vechten zo lekker werken dat ik tot nu toe geen problemen heb dat de monsters steeds op dezelfde plaats staan. Het laden van die gevechten duren heel kort. Je kan snel de actie in. Bij Enchanted Arms en Blue Dragon duurt het gevecht laden te lang. Dat gaat me na een tijdje tegen staan. Vooral als je zo afgrijselijk veel moet vechten. Bij Eternal Sonata gaat het een stuk sneller. Plus dat je veel actiever betrokken wordt bij de gevechten. Nu ben je constant knoppen aan het indrukken. Bij andere RPG's kies je uit een menu en moet je vervolgens weer gaan wachten totdat die characters hun actie hebben gedaan. Met Eternal Sonata druk je en de actie zie je meteen op je scherm.

    Die stukjes met Polka en Chopin vond ik van de eerste seconde al interessant. Die stukjes van Allegretto en Beat zijn een stukje minder. Ik vind trouwens al die tussenfilmpjes erg leuk. Dan leg ik lekker mijn controller opzij en ga ik lekker kijken. Dat zie ik altijd als een beloning voor het spelen. En in dit spel zijn die filmpjes lekker lang. Ook vind ik het leuk dat ze meer uitleggen over het leven van Chopin. Wel een beetje statisch door middel van foto's, maar ik vind het best interessant.
     
  2. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Het gaat hem het niet om het exploren. Het is meer dat het spel heel weinig om het lijf heeft. Het is echt bijna 100% battles doen (die wel aardig zijn, maar op den duur saai worden) en kijken naar een verhaal. Het verhaal leek me leuk, maar het wordt me toch wel erg kinderlijk en moralistisch gebracht. Vaak vind ik de filmpjes veel te langdradig zonder dat het interessant of spannend wordt.

    De stukjes met foto's rond chopin vind ik vaak een stuk leuker, maarja, dat is niet echt een game ofzo...
     
  3. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Dat vind ik van alle RPG's. Dus vechten en kijken naar een verhaal. Daarom behoort RPG niet tot mijn favoriete genres. Ik vind het al snel saai door al het vechten. Je moet wel veel vechten om te kunnen levelen. En als dat niet goed uitgewerkt is, dan heb ik al helemaal geen interesse in een RPG. Straks met Lost Oddesey krijg je ook weer van die saaie "op-je-beurt-wachten" battles. Die laat ik dan ook lekker links leggen. Tot nu toe vind ik de battles in Eternal Sonata leuk. Maar misschien veranderd mijn mening nog, ben nog lang niet klaar ;)
     
  4. Ferror

    Ferror resU deretsigeR

    Berichten:
    457
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de op-je-beurt-wacht gevechten van bijv. Blue Dragon toch leuker dan die in Eternal Sonata. Dit is een kwestie van naar de vijand lopen, op A rammen tot je tijd bijna op is, en dan op Y om je speciale attack uit te voeren.
     
  5. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Van de week Eternal Sonata nog even gauw uitgespeeld, had geen zin om dit ook nog te moeten (uit)spelen naast de andere toppers van deze maand. Ben met ongeveer 30 uur op de klok geƫindigd. Het was een toffe rit, het vechten was leuk en ging lekker snel....en als ik geen zin had om te vechten dan vocht ik niet (in dat opzicht zijn non-random encounters wel fijner). Grafisch zeker weten de mooiste RPG die ik heb gespeeld, de sfeer druipt gewoon echt van sommige locaties af. Briljante muziek, leuke characters (maar zoals in bijna iedere RPG blinken er een paar echt uit), de tussenfilmpjes vond ik ook leuk om te kijken en het einde is prachtig (veel symboliek). Heb denk ik bij lange na niet alles gevonden, ook geen behoefte aan gehad eigenlijk (Score Pieces verzamelen vond ik ronduit saai), en ik denk dat een tweede playthrough er niet gauw in zal zitten. Het is een mooi sprookje, maar wel eentje waar je op een gegeven moment gewoon klaar mee bent :)

    Nog even een spoiler, alleen lezen als je de game zelf ook al uitgespeeld hebt :

    Waarom verbaasde het mij niet zo erg dat Chopin zelf de eindbaas van het spel is ? :eek:
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2007
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Tis maar goed dat je de Encore moeilijkheidsgraad niet hebt gespeeld. ;)

    Vandaag eindelijk op Encore uitgespeeld, 1000/1000 punten whoepie!

    Te lastig voor casual gaming, maar wel leuker dan de normale moeilijkheidsgraad. Ik moest nu zelfs items in sommige gevechten gebruiken (vooral bij bosses). Heb stiekum toch best veel angel trumpets (resurrect) gebruikt. Ik heb er bijna 20 uur over gedaan, met oplossing deze keer. Erg vet waren de super wapens voor Polka en Allegretto die blijkbaar alleen in Encore modus te krijgen zijn. Allegretto krijgt 100% critical hit en active time erbij en Polka krijgt een parasol die haar geneest en iedereen extra experience geeft na gevechten. Beide wapens hebben een gigantische aanvals waarde.

    Ik blijf positief over dit spel en vooral het laatste chapter waar de groep zich in een alternatieve dimensie bevindt vind ik echt super. Erg mooie muziek ook. Laten we hopen dat er ooit nog een ES 2 uitkomt en dat men het dan een stukje uitgebreider maakt. Dit blijft toch wel JRPG met de mooiste graphics op dit moment, zelfs de aankomende Lost Oddesey blijft achter... tenminste, als ik de previews moet geloven dat LO grafisch ontzettend moet tegenvallen.
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2007
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Heb dit spel ook nu. Moet er nog aan beginnen, maar heb even een vraag. Ik wil niet door het spel heen rushen, maar wil wel in 1 keer alles halen aan quests, sidequests endergelijke.

    Is dit haalbaar zonder walkthrough? Een enchanted arms was vrij lineair daar was het goed te doen, maar in sommige spellen zijn er echt items en quests die zo vergezocht zijn of zo moeliijk zijn om zelf te vinden zonder walkthrough.

    Hoe is dat bij Eternal Sonata?
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Je kunt sowieso niet 1000/1000 halen tijdens de eerste playthrough, want er zijn een aantal EZI items + songs + quests pas beschikbaar in de Encore (hard) difficulty modus.

    Wat je wel kunt halen is vrij goed te doen; volgens mij kun je rond de 400 punten de eerste keer binnen halen. Ik vond het matchen van die liederen best frustrerend op een gegeven moment (je moet de juiste tune uitzoeken en daarmee win je dan een cadeau). Ik heb daar op een gegeven moment wel een guide voor gebruikt. Aan de andere kant is het vinden van de juiste combinaties goed te doen als je een beetje muzikaal bent aangelegd denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2007
  9. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ben begonnen en eerste indruk is goed. Mooie sfeer en verhaal lijkt veel belovend.

    Enig minpunt vind ik dat je zo weinig kan ik een battle. Je kan alleen op A rammen en op Y. En je kan maar 2 special attacks.

    Ik neem aan dat je later meer attacks krijg, maar kun je ook meer dan 2 attacks meenemen dan?

    En vind het voor mijn gevoel "cheap" dat ik oneindig special attacks kan doen. Wordt het spel later wel taktischer en uitdagendeR?
     
  10. Ashavan

    Ashavan Guest

    Heb deze game van Zifnap overgenomen en er een uurtje of 2 mee gespeeld. Zit met Alegretto en Beat in een bos nadat ze hun stad hebben verlaten. Speelt lekker weg ondanks dat ik geen fan ben van "real-time" gevechten. Het is niet echt "real-time" aangezien je wel op je buurt moet wachten eer je kan doen wat je wil binnen een tijdslimiet. Maar toch...

    Vechten heeft wel meer diepgang dan de meeste RPG's met dat licht/donker aspect. Monsters die transformeren afhankelijk waar ze staan en zo ook je specials.

    In het gevecht tegen dat zwijn met Chopin en die ene doos Polka had ik ze op het randje gezet van licht/donker. Zo kon ik snel een shield casten of healen mocht het nodig zijn door even in het licht te staan om vervolgens in de schaduw te stappen voor damage. Voor de rest constant met Chopin normale aanval doen en echoes opbouwen terwijl Polka van een afstandje special attack deed met haar shaduw magie en vanwege de echoes meer damage deed. Naderhand schakelde het terug naar Alegretto/Beat en werd het Echoes geval pas uitgelegd rofl.

    Komt in ieder geval wat meer taktiek bij kijken dan de meeste RPG's. Zeker sinds het vechten moeilijker wordt elke keer als je party een lvl omhoog gaat. Maar goed, de meeste gevechten is gewoon specials doen en 1-attack-kills. Alleen de bosses hebben taktiek nodig.

    Ik speel overigens met de japanse stemmen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 dec 2007
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Als je alleen maar specials uitvoert doe je uiteindelijk veel minder damage in een ronde. Dat merk je later in het spel, wanneer het opbouwen van echo's veel belangrijker wordt. Uiteindelijk kun je zelfs specials van verschillende characters aan elkaar "stringen", mits je minstens 24 tot 32 echo's hebt opgebouwd.
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2007
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    klinkt leuk met die echo's en strings.

    Moet gewoon even doorspelen denk ik.

    Final fantasy 7, 1 van de grootse RPG's topper allertijden begint ook met alleen attack en magic command waar maar 1 spreuk zit.
     
  13. Ashavan

    Ashavan Guest

    Die echoe's en het gebruik van schaduw/licht heb je in vroege boss-battles al nodig. In Agogo Village was ik blij dat er echoes waren, want zo kon ik 10.000dmg doen met Alegretto. Dan schiet het wel lekker op. Na Agogo is er op die vlakte alleen maar licht zo wat. Dan kan Chopin geen Pui Grave gebruiken en wordt het maar een healertje en Alegretto de master damage dealer met zijn special ;)

    Viola vind ik helemaal niks. Ze is wel sterk, maar eer dat je gericht heb met die pijl en boog is haar beurt al voorbij. Dus voorlopig die Beat maar voor Long Range houden. Die gast bouwt ook lekker veel Echoes op zodat Chopin en Alegretto kunnen raggen met hun specials :D

    Je kan maar 2 specials tegelijk hebben. Maar je leert er gaandeweg meer die je in het menu kunt kiezen om te gebruiken.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 dec 2007
  14. Ferror

    Ferror resU deretsigeR

    Berichten:
    457
    Leuk Bevonden:
    0
    4.
     
  15. Ashavan

    Ashavan Guest

    Komt zeker later dan. Op het moment zit ik pas in het eerste Fort net nadat je Viola heb verkregen.
     
  16. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik las inderdaad in het boekje dat je er 2 kan zetten per licht/donker. Dan moet je Y lang of kort inhouden.

    Ben benieuwd. ook leuk om te horen dat er meer dan 4 characters zijn aangezien ze in de manual er maar 4 noemen.
     
  17. Ashavan

    Ashavan Guest

    Als het goed is komt er nog een 6e bij aangezien er nog 1 blokje leeg is in het menu scherm.

    In Ritardando als je het strand oploopt kom je bij een grot uit. Als je hem doorloopt kom je creepy schrijfsels op een muur tegen. Vervolgens wilde ik aan de andere zijde uit de grot, maar werd tegen gehouden. Moest eerst naar fort huppeldepup gaan. Kan je later nog door die grot lopen? Wil namelijk wel, zover het mogelijk is, alles verkennen en doen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 dec 2007
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Viola doet de meeste gewone damage van allemaal. Als je het richten goed onder de knie hebt, kun je 4 tot 6 schoten per ronde hun doel laten raken. Als Viola dan ver genoeg van de tegenstander af staat doet ze gigantische damage. Viola is wel ontzettend slecht in het opbouwen van echo's (tenminste, als je haar van lange afstand gebruikt).
     
  19. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Even een vraag. ( ben nog maar in mirror forest hoor)

    Wat kun je met die foto's van Beat? Wordt dat nog uigelegd in een tutorial?

    Zag dat ik ze kan verkopen, maar is dat slim, of moet ik ze ergens anders voor bewaren? En kan ik oneindig foto's maken of moet ik filmrolletjes kopen?
     
  20. Ferror

    Ferror resU deretsigeR

    Berichten:
    457
    Leuk Bevonden:
    0
    Verkopen, als ze goed zijn krijg je er veel geld voor.


    Vraag:
    Als ik een item bij iemand equip, kan ik die dan ook weer weghalen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina