Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Biba, 9 nov 2007.

?

De best console van 2007 is (en waarom):

  1. Xbox 360

    164 stem(men)
    78,1%
  2. Playstation 3

    30 stem(men)
    14,3%
  3. Wii

    16 stem(men)
    7,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Hoezo...? Heb je er geen games bij ;)

    Edit: Voor mij staat Halo nog steeds op één.
    COD4 is ook erg goed maar ik kan mezelf er niet toe dwingen om online te gaan in tegenstelling tot Halo... Multiplayer in Halo vind ik wat "gezelliger".... (ik kan er geen ander woord voor vinden :) )

    Ook heb ik Mass Effect sinds twee weken, totaal geen game voor mij zo'n RPG met shooter elementen maar ik heb er vanaf het eerste moment wel een heel goed gevoel bij! Ik zal er denk ik heeeeel lang over doen om deze uit te spelen (als ik dat al doe....).
    Ik probeer zoveel mogelijk met iedereen te kletsen etc. om zo de achtergronden mee te krijgen van het verhaal en ik ontdek dat ik ook iedereen echt uitlaat praten :) Meeslepende titel dus.

    Voorlopig geen nieuwe games in mn collectie, als casual hardcore gamer ben ik hier wel content mee.
    Sowieso binnenkort nog Bioshock uitspelen en Forza in de kerstvakantie weer eens online gaan uitdiepen.
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2007
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.598
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Identiteitscrisis? :+
     
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Leuk om te horen! Welke games heb je en wat is tag? :)
     
  4. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Haha, nee hoor. Maar gisteren waren er een paar vrienden op visitie en ik was natuurlijk weer op Live met Halo bezig en ze vonden mij toch een redelijke "hardcore" gamer. In tegenstelling tot heel veel mensen hier en kijkende naar mn gamerscore ben ik dat juist totaal niet.
    Ik game graag (altijd op het één na moeilijkste nivo, behalve Mass Effect) en ik lees heel graag over alle alle games en de ontwikkelingen in de console "war".

    Ik vond de term dus wel op mij van toepassing ;)
     
  5. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    De stilte van de ps3 is enorm... ook qua games en demo's

    Gisteren zou burnout 5 komen maar die staat er niet op!(gelukkig heb ik ook een xbox ) maar ik wilde even vergelijken!

    Dusvoorlopig staat de xbox 360 bij nog wel op nr 1 ondanks zijn iets meer makende herrie!
    En nog een punt waar de xbox beter in scoort is de up schaling, het ziet er allemal strak yuit in 1080P en dat kan ik van de ps3 nu nog niet zeggen!
     
  6. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Drakes fortune erbij gekocht.....toen was ik blut (voor een 360 van je niet veel)

    Tag is voorlopig PsychedelicFreak........

    Heb je nog een leuke MP aanrader?
     
  7. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Die cijfers zien er goed uit voor de Wii en 360. En dan moet de december maand nog beginnen (TOP maand natuurlijk).

    De PS 3 verkocht halverwege november 2006 (release) krap 200.000 stuks voor 599 dollar. Nu dus twee keer zoveel met een console van 400 met veel meer games in een volledige maand.... Weinig "echte" groei dus.

    Edit: voor de duidelijkheid, dit zijn de cijfers van vorig jaar zelfde periode.

    Hardware, by Platform

    Nintendo DS -- 918K
    PS2 -- 664K
    GBA -- 641K
    Xbox 360 -- 511K
    Wii -- 476K
    PS3 -- 197K

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2007
  8. Vriendloos

    Vriendloos Guest

    De Playstation 3 verveelt echt heel snel, tenminste dat heb ik erbij. Ik heb dan ook nog een Elite en daar speel ik veel liever op, oké spellen zoals Rfom heb ik veel gespeeld, maar dat was bij de launch, en ik voel me ook aardig genaaid door Sony door hem nu voor 500 met 2 spellen/controllers te verkopen. In mijn conclusie is dus de Xbox 360 beter (ik spreek namens de Elite)
     
  9. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Beter is een breed begrip natuurlijk ;) Ik geloof namelijk wel dat de hardware van Sony "beter" is (hoewel ik nog nooit gezeik met mn launch console heb gehad).

    De cijfers geven wel aan dat MS vanaf dag één de juiste weg is ingeslagen door de gamers games te beloven en voor iedere doelgroep ook de juiste kwaliteits titels...
    Sony heeft nu ook kwaliteits titels maar die verkopen bijna niet... (ik snap ook niet waarom maar de cijfers laten het zien.)

    De Wii verkoopt ook gigantische aantallen maar dan zie je ook weer dat de games per console niet zo hoog zijn als dat mogelijk zou zijn...
     
  10. Vriendloos

    Vriendloos Guest

    Hmmmm, maar ik denk dat je meer plezier hebt aan een premium pack met wat spellen, dan met een Playstation 3. Enige reden waarom ik hem kocht omdat hij 'exclusive' was, hij was 600 euro zonder maar iets erbij. Dan zeiden mensen nog 'wow' als je hem hebt, en nou ligt hij bijna in de budget bak xD
     
  11. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan dat dan?
    Alle multiplatform games komen ook voor de ps3 uit?
     
  12. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    tja, verklaar dan maar eens waarom alle multiplatform games beter verkopen op de 360 dan op de PS 3....? Misschien omdat Live een beter platform bied voor de multiplayer games....?
    Misschien omdat de meeste multiconsole games beter lopen op de 360....?

    (niet om te flamen maar dit zijn wel zaken die je vaak leest en hoort van mensen.) En de verkoopcijfers laten het ook zien natuurlijk ;)
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.598
    Leuk Bevonden:
    8.701
    En omdat de 360 een grotere afzetmarkt is? ;)
     
  14. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    November 2006:
    PS2: 664K
    360: 511K
    PS3: 197K

    November 2002:
    PS2: 1300K
    XBOX: 470K
    Gamecube: 440K

    Ik vind het erg vreemd dat de PS3 eigenaren de nieuwste exclusieve AAA titels links laten liggen. Is het de marketing? Spreken deze games de doelgroep niet aan?

    Deze cijfers tonen des te meer aan dat het ontwikkelen van originele en exclusieve games voor de PS3 een risicovolle onderneming is. Als exclusieve PS3 developer zou ik nu onderhand wel lichtelijk in paniek raken.
     
  15. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Deze uitspraak is wel erg makkelijk door de bocht. Probeer je iets meer in de cijfers te verdiepen...
    Vorig jaar verkocht de 360 ook meer dan de PS 3 dat nu doet (beiden dus 1 jaar op de markt).
    Vorig jaar verkocht de 360 ook meer games dan de PS 3 nu doet in deze periode.

    Of denken we nu dat de 360 meer verkoopt omdat de afzetmarkt groter is?? Heeft MS dan dus toch de juiste beslissing genomen met de keuze om geen HD DVD in de console te stoppen....? En de beslissing om hem voor een mooie prijs te koop te zetten...??
    De feiten (cijfers) liegen niet. De slogan van MrX is dus de juiste :thumbs:


    Zoals altijd sluit ik me bij deze uitspraken van Dennis helemaal aan.
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2007
  16. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik ben zeker geinteresseerd om later een PS3 te kopen, de enige reden waarom ik dat nu nog niet doe is eigenlijk gewoon omdat de sterke exclusives nog op zich laten wachten (voor mij althans). En mede omdat 3 van de 4 kennissen met beide consoles eigenlijk hetzelfde aanhalen als Vriendloos.

    Tot nu toe zijn U: Drake's Fortune, Eye of Judgement, FF XIII, eventueel MGS en Resistance: FoM titels die me overhalen om hem uiteindelijk toch (sneller) te gaan halen. Aangezien er (nog?) amper kwaliteitsverschil te zien is tussen de multiplatform games op beide consoles beinvloeden die dus ook mijn keuze niet. Van wat ik ervan heb gezien en gespeeld is Sony's alternatief op xbox live op dit moment ook nog niet echt veel soeps, dat betekent dat ook (non-exclusive) multiplayer titels de overstap voor mij het nog niet waard maken.

    Betere hardware is allemaal goed en wel, maar ik wil daar ook wel in de praktijk iets van kunnen zien natuurlijk. Ik ben er lang van overtuigd geweest om hem voor de launch te pre-orderen, maar het zijn uiteindelijk de release games die dat plan hebben verijdeld. Dat is ook eigen mening natuurlijk, maar ik werd absoluut niet warm (genoeg) van Motorstorm, F1 en Resistance.

    Meer dan waarschijnlijk overhaalt Blu-ray en de (grotere) interactiviteit van de PS3 me toch zelfs nog sneller dan de exclusives zoals FF XIII, KillZone 2, MGS, White knight chron, etc om hem te kopen, maar persoonlijk was/ben ik wat teleurgesteld in de overtuigingskracht van deze zogenaamde krachtpatser.
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    MP aanraders:

    -Warhawk (heel erg tof, downloadable voor 30 euro, beste online game die ik heb gespeeld)
    -Resistance Fall of Man (40 man online!!)
    -Call of Duty 4 (mocht je die nog niet hebben)
    -MotorStorm
    -Calling all Cars (rond de 8 a 10 euro downloadable)
    -Tekken 5 (ik dacht 10 euro downloadable, 5 euro voor online mode)

    Dat zijn de games die ik online speel.

    Maar je hebt je 360 dus verkocht als ik het goed begrijp?
    Voeg me even toe: Apollo_Creed
     
  18. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja 360 is weg.
    Ik was de herrie en de ROD zat. Laatste games (H3, AC, ME)die ik
    had gekocht vielen mij ook zwaar tegen.
    En Sony's exclusives trekken mij toch meer. Kan niet wachten op Litle Big Planet.

    Ga zo ff kijken hoe ik je toevoeg.
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.598
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Ratchet & Clank toch niet echt bekend in Azie? Of een sneer terug naar Insomniac Games? ;)

    en de review is al een tijdje oud (game komt hier echter pas in februari :mad:):

    Medal Of Honor: Heroes 2 de eerste goede third party shooter op de Wii? Lijkt er wel op. Ook nog eens 32 man online _O_

    Ik ga hem zeker aanschaffen om de third parties met dit soort titels te steunen. Iedereen met een Wii zou dat moeten doen.

    +

    Wat info over Mario Kart Wii
     
  20. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net de demo gedownd van R&C..........tring dat ziet er goed uit zeg.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina