[Vragen] Media Delen (WMV, Foto's, Muziek) met WMP 11/ USB / HDD [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fardo, 5 mei 2007.

  1. rockbats

    rockbats Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Hulp gevraagd

    Hulp gevraagd! Ik heb veel gespeurd op dit forum, maar mijn antwoord (voor mijn specifieke situatie) nog niet (geheel) gevonden.

    Mijn huidige systeem bestaat uit een:

    - Sony Vaio VGN-FS215 notebook, XP SP2, WMP 11 geinstalleerd
    - Versatel wireless Multimedia Modem DV-201AMR (Davolink), 2x ethernet
    - Surround-systeem met optische digitale ingang
    - HD-plasma TV met HDMI- en VGA-aansluiting

    Ik gebruik mijn notebook veel voor het branden van DVD-bestanden (VIDEO_TS-mappen met .vob, .bup en .ifo bestanden) op DVD-RW (om de films vervolgens mbv mijn DVD-speler op TV te bekijken). Ik zoek naar een configuratie om deze tijdrovende stap (op DVD branden) over te kunnen slaan en vanaf de notebook, eventueel via een Media Center of iets dergelijks, de films te bekijken op mijn TV, maar met behoud van 5.1-geluid. Nu had ik gehoopt om daar mbv een XBOX 360 invulling aan te gaan geven.

    Ik heb inmiddels gelezen dat ik de XBOX kan koppelen aan mijn surround-systeem mbv de optische ingang (dus 5.1 geluid is “geregeld“). Ik heb ook gelezen dat de 360 kan dienen als Media Center Extender en mbv WMP 11 zou het Media Center-gedeelte geregeld moeten zijn (als ik het goed gelezen en begrepen heb in dit forum). De vraag blijft, gaat het werken met het bekijken van die DVD-bestanden (dus vanaf de notebook via de XBOX op TV met behoud van 5.1-geluid)? Zo ja, worden deze vanaf de notebook “gestreamed” of moeten de bestanden op de HD van de XBOX geplaatst worden? Zo nee, wat zijn alternatieven voor mijn “wens” (niet meer branden alvorens te kunnen kijken) zonder de 360 in de configuratie te betrekken (die 360 komt er sowieso toch wel)?

    Alvast heel erg bedankt voor de expertise.
     
  2. Suppie

    Suppie Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    xbox ziet pc niet

    Hallo mensen,

    Ik zit met het volgende probleem:

    Ik probeer mijn Xbox360 zodanig aan te sluiten via de orange livebox, zodat ik vanuit mijn luie bank :p lekker kan streamen vanaf mijn pc!

    Mijn pc gebruikt Windows XP SP2. I.v.m. de nieuwe update met support voor divx/xvid dacht ik whoopie tijd om het eens te testen etc.

    Afijn ik heb dus windows media player 11 geinstalleerd en media library geshared, dit werkt allemaal prima tot dusver!

    Ik kan zelfs de xbox360 zien en kan hem toestaan zeg maar, groen vinkje.. hoppa kat in een bakkie dacht ik :p

    Maar nee dus :mad: helaas werkt het nog steeds niet naar een aantal malen elke post die ik zo'n beetje zie met een soortgelijke oplossing zeg maar te lezen/uitproberen.

    Het grootste probleem: Ik kan de Xbox360 wel zien en toestaan via WMP11, maar de PC kan ik niet selecteren via de test (komt hij niet doorheen) van de Xbox360. Dus de xbox360 ziet mijn pc gewoon niet! :mad:

    Template:

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Xbox360 ziet PC niet, andersom wel.
    Welke provider?: Orange
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 20mbit down, 1mbit up

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Orange livebox
    Modem type?:Orange livebox
    USB/ Ethernet?:Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Nee, uitgeschakeld in services.
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Geen eigenlijk, werk alleen met Avast (network shield uitgeschakeld).

    Router

    Welk merk router heb je?:Orange Livebox
    Welk router type?:Orange Livebox
    Welke firmware?: 3202WNLB_22204E
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: (2 poorten op livebox, ethernet. 1x pc andere xbox360)

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: PC selectie failed.
    Wat heb je geprobeerd?:- Poorten geopend in router (livebox). Die vermeld stonden op één van de xbox sites zowel UDP als TCP.

    - Netwerk opnieuw ingesteld (om ook thuisnetwerk te selecteren zeg maar, zodat hij het delen kan verwerken, gelezen ergens).

    - Xbox360 statisch ingesteld
    Waar stopt de test?:PC Selectie
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):Zoals gewoonlijk niet veel nuttigs :mad:

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:-

    Ik heb op dit moment even geen ideën meer, wat ik nog zou kunnen doen. Echter uit ervaring weet ik dat wanneer ik éénmaal druk bezig ben geweest. Ik even wat rust nodig heb, en er vanzelf weer een oplossing in me op komt waar ik niet aan denk op dit moment :p Hopelijk komt iemand van jullie op die oplossing en anders zal hopelijk de tijd het voor me doen ;-)

    Elk antwoord wordt uiteraard gewaardeerd.

    Mvg,

    D.Lammers aka Suppie
     
  3. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Download Windows Media Connect (hij is van microsoft.com afgehaald maar staat nog op filefront als ik het goed heb) Dit werkt hetzelfde.. hij vind de 360 maar deze x kan dit programma wel alles streamen.. (heb hetzelfde probleem met wmp11)
     
  4. matthias0071

    matthias0071 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    heb alles gedaan, maar het wilt maar niet lukken om media te streamen van mijn pc naar de xbox 360, het probleem is dat mijn pc de xbox 360 niet ziet en de xbox 360 ziet de pc ook niet. ik gebruik wmp11, windows xp sp2. Ik gebruik wel geen windows firewall, maar heb alle poorten opengezet. Heb jij misschien een oplossing voor mijn probleem?
     
  5. sledgehammer

    sledgehammer Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit ff met het volgende:

    X-doos is aangesloten op PC (Vista Home Premium 64bits). Via X-doos werkt Media-Center goed...kan alles bekijken, opnemen, muziek en foto's bekijken en luisteren...behalve AVI...Hij heeft de laatste december-update binnen. Als ik via mediacenter een film op wil halen doet hij niets...x-doos loopt vast...resteert alleen uitzetten. Ik krijg verder geen foutmeldingen. Mijn PC is sterk genoeg (E6600@ 3Ghz, 2 GB intern, 8800GTS/640MB)...ffdsow staat ook op mijn PC...netwerktest geeft aan dat alles 100% is..


    Iemand een idee?
     
  6. Towel

    Towel Guest

    Heej hoe komt het inderdaad dat mijn externe 500gb schijf niet herkend wordt door mn xbox?
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    geen fat format
     
  8. f4TaLNL

    f4TaLNL Marcus

    Berichten:
    1.160
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het mogelijk om een ondertiteling .srt bestand af te spelen?
     
  9. sledgehammer

    sledgehammer Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Schopje...


     
  10. Mystic2010

    Mystic2010 Active Member

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    Nope

    Heb je ook de optionele media update (Voorheen enkel voor ipod vereist) opnieuw geinstalleerd?
     
  11. Amblydoras

    Amblydoras Active Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kun je nou van je pc met windows xp, draadloos bestanden delen met je xbox360?

    Alles met router enzo klopt, alleen is de vraag of ik hier een programma voor nodig heb (had vroeger windows media connect), of dat ik ergenst bij mijn internetverbinding delen aan kan zetten.

    edit: is gelukt, heb mn 360 uit en weer aan gezet en toen zag mn computer hem :)
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2007
  12. 07fl0

    07fl0 Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi mensen,

    Mijn probleem is als volgt. In windows kan ik mij xbox zien. Ook onder het tabje media kan ik mijn pc zien. Echter onder het tabje computers staat hij er niet.

    Ik heb windows xp en wmp 11. Als jullie zouden kunnen helpen zou dat erg op prijs worden gesteld. Ik heb zon beetje alles al geprobeerd en kom er niet uit....
     
  13. sledgehammer

    sledgehammer Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Nope...kzal het ff proberen...keep you posted...thanx
     
  14. sledgehammer

    sledgehammer Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0

    nooby question:...waar vind ik die optionele media update?
     
  15. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Gewoon een Divx file opstarten (externe HD, Tversity, Media connect,...) en je zou een update venster moeten krijgen. Ook al staat de media update misschien aangevinkt als 'gedownload', doe gewoon 'download again'.
     
  16. sledgehammer

    sledgehammer Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Die melding krijg ik niet...x-doos slaat compleet vast als ik een AVI via Media Center wil openen. WMV-files doen het wel...gaat alleen om de avi's.
     
  17. Wooldoor

    Wooldoor Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag geprobeerd om een HDWMV af te spelen met simpleCenter maar hij werkte niet en een andere ook niet die gister wel werkte.

    Heeft iemand mischien een guide om via media player 11 in windows xp het aan de praat te krijgen?
    Ik heb al naar de sticky thread gekeken voor vista maar die is niet echt relevant voor xp.

    Ik ben maar overgestapt op TVersity en mijn xbox ziet het ook maar de media die ik toevoeg (HDWMV) laat hij niet zien op de xbox en ook niet in de Tversity library, wat doe ik fout?
     
  18. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Als ik een externe harde schijf koop, kan ik films daarop via mijn pc dan nog naar de Xbox streamen? Of beter nog, kan ik dan de schijf aan m'n xbox koppelen?
     
  19. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    jongens of meisjes ;) neem eens de moeite om een thread door te nemen als je info wil, doen wij ook daarom weten we antwoord op bovenstaande (simplele)vragen.

    maar goed het antwoord is ja dat kan maar er zijn wel een aantal voorwaarden aan verbonden.

    om te streamen heb je progjes nodig als wmp11,tversity,winampremote, (connect360 voor de mac).

    voor de HDD geconnect aan je xbox moet dit HFS+ geformatteerd zijn(ivm met bestands limit van 4gig van fat32) dmv macdrive. en de bestanden moeten oa. wmv(hd), divx, avi, mp4 zijn.

    je kan ook bestanden streamen die niet door de xbox zelf worden ondersteund. je moet dan realtime "transcoden" met bv tversity. (je heb hier wel een dual core pc voor nodig).

    Dan heb je nog het ondertiteling verhaal. dit moet of "ingebakken" zijn of je moet transcoden met tversity of winamp remote zonder deze voorwaarden heb je geen ondertitels.

    Verder heb je nog "encode360" om video om te zetten naar wmv of "gotsent" om .mkv om te zetten naar MP4.

    succes !!!!!!!!!

    ps: als iemand transcode360 mist in bovenstaand verhaal: i think it's dead / Mediacenter is niet echt een optie voor streamen, hooguit alleen vob files.
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2008
  20. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja meneer, sorry meneer, ik zal volgende keer beter kijken O-)

    Maar als het op m'n pc al werkt hoef ik dus niet iets bijzonders te doen zodat m'n externe schijf het ook doet?

    Bedankt voor je antwoord ;)
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2008

Deel Deze Pagina