Xbox 360 HD DVD Player [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Kapitein Iglo, 29 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Tell me about it! Deed zaterdag 2,5 uur over een wijk waar ik normaal 1 uur en een kwartier over doe! :eek:

2. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Dan hoop ik dat je ook een fatsoenlijke surroundset hebt ;)
    Vanaf het moment dat ze naar die stad vluchten (qua verhaal is er geen slechtere film te bedenken |:- ) is het echt genieten beblazen :thumbs:

Beeld en geluid zijn echt de beste van al de HD films die ik heb (hoewel King Kong en The Matrix beiden dicht in de buurt komen....).

Transformers is echt de beste film om je HD set te laten zien aan bekenden!

3. ThaBEN

ThaBEN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De special effects zijn super kerel!
    Ik ben speciaal naar Kinepolis Hasselt gereden om daar Transformers in de bios te gaan checken op de premierre avond.

Kinepolis Hasselt (Scherm van zaal 5 = (18,00 x 8,00 m) }:]

Dat is echt een mega grote bioscoop met super grote schermen. Bijna 3 keer zo groot als andere bioscopen die ik ken.
    Tijdens het kijken van de film zag ik volgens mij zo uit --> 8)
    Was echt weggeblazen door de special effects.

Vooral die scene waarin ze achterna gezeten worden door een politieauto die daarna transformeert in een Decepticon.

"ARE YOU LADIESMAN217!?!"

Meesterlijke scene! :lol:

4. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem nog altijd niet kunnen zien :'-(
    De andere mensen wouden een andere film zien...
    Ik heb dan toch even naar wat scenes gekeken en het ziet er echt geweldig uit!!! Nog geen surround set maar wel een 50" pioneer plasma. Ik wacht nog even tot er goede recievers zijn met de nieuwe hd geluidsformaten voor een aanvaardbare prijs.... en nog even sparen natuurlijk :)

5. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Transformers maakt geen gebruik van de nieuwe geluidsformaten maar heeft in iedere review het maximale aantal punten gekregen voor geluid \o/

Bij staat hij sinds deze week echt in de top 2 wat betreft beeld/geluid. (ik heb een Denon reciever HDMI 1.2 en geen klachten, behalve mn buren ;) )

6. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Transformers maakt wel gebruik van een 'nieuw' geluidsformaat. Alhoewel, ik weet niet of het ook echt nieuw is...

Hij heeft een English Dolby Digital-Plus 5.1 Surround (1.5mbps) audiospoor. Een DVD kan, als ik het goed heb, maximaal een DD5.1 van 448kbps (of DTS van 768kbps), het is dus wel degelijk een verbetering.

Alleen kan een DD+ spoor niet verzonden worden over een optische aansluiting, alleen via HDMI... Dus als je een 360 zonder HDMI hebt, is het wel een verbetering maar het kan nog vele malen beter!

Ik kijk stiekem al een beetje naar een HDMI geschikte receiver...
    :x

-edit- @Xwon: Ik ben wel benieuwd welke nog meer in je top 2 staat. ;) Bij mij staat Transformers denk ik op 1, gevolgd door The Matrix en KingKong...

Laatst bewerkt: 18 dec 2007
  7. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, hier wat quotes uit de review van highdefdigest:
    Hier gaat de film morgenavond voor de 2e keer in vol ornaat op :thumbs:

Edit: :) Lol, ik moet mn top 2 ff verhogen naar de top 3 (dezelfde als jij ben ik bang... ;) En met de Matrix bedoel ik dan wel meteen de trilogie, 1 en 3 meest indrukwekkend qua beeld en geluid :D )

Laatst bewerkt: 18 dec 2007
  8. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Transformers is inderdaad een geweldige film om je set-up een keer goed te testen }:] O-)

Ik lees net de review van Blade Runner. Op alle onderdelen de maximale score!!! :eek: 8) Een 'must own' schrijven ze.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Blade Runner helemaal niet ken, maar als ik de review zo lees...

9. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Onze eigen Rutger Hauer speelt er een super rol in! Zijn doorbraak naar Hollywood als ik het goed heb. Een echte klassieker :D ff de review lezen en binnenkort maar eens aanschaffen dan :)

10. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Vet, ik ben wel gek op retro-sci-fi (ofzo :D).

En wil ook graag referentiemateriaal op HD-DVD en Blu-Ray. Heb gisteren The Matrix Trilogy op HD-DVD besteld en kan echt niet wachten om die te gaan kijken.

En dan komen hopelijk mijn HD-DVD's van de add-on aktie met een week of 2 ook een keer binnen.. collectie groeit gestaag!

11. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Vandaag ook even "blood diamond" en "The departed" meegenomen.
    Uiteraard op HD-DVD

:D

edit: Vind het btw wel bullshit dat al die HD-DVD films zwarte balken onder en boven hebben.
    Heb nu 4 films en alle vier bevatten ze die evrvelende balken in m,n beeld.

Laatst bewerkt: 19 dec 2007
  12. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    dat heeft Blood Diamond ook....althans op Blu ray.

Wel een leuke film, zitten heftige scenes tussen!

13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    De HDDVD van The Holiday heeft dat niet. Is gewoon Full Screen! :cool:

14. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Die 'zwarte balken' verschillen per film. Het ligt aan de regisseur of hij al dan niet de 'balken' toevoegt. Ze zorgen voor een 21: 9 (2.35:1) aspect ratio ipv 16: 9 (1.85:1).

Zelf vind ik het wel mooi, je hebt dan echt het gevoel dat je in de film zit doordat het beeld zo breed is.

Gisteren The Bourne Identity gezien; deze heeft ook die balken, maar de film was er niet minder om! _O_

-edit- Over de zwarte balken gesproken, het schijnt dat die door DFW zijn weggelaten... Je hebt dan dus niet de ervaring van de film zoals de regisseur dat wil laten overkomen. DFW past de hele film aan. Feitelijk heb je minder beeld, aangezien er aan de zijkanten beeld moet worden weggelaten om het beeldvullend te krijgen.

Mede daarom worden de DFW releases als 'schandalig' beoordeeld...

15. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Wees blij dat ze de juiste aspect ratio bewaren bij het omzetten naar hd-dvd. Zo heeft de regisseur het inderdaad allemaal bedacht. Daar moeten de uitgevers niet mee gaan klooien!

16. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13

De film is in 2:35:1 (widescreen) opgenomen, een aspect ratio vrij algemeen voor (bioscoop)films. Beeld hoort uiteraard zo, DFW (uitgever van slechte HD-DVD's en Bluray's zoals Lord of War en Underworld) staat er bekend om aan de linker- en rechterzijkant beeld eruit te knippen om blijkbaar consumenten als jou tevreden te houden met vol beeld op een 16: 9 TV.

Hier een uitstekende, informatieve video over beeldformaten van Sydney Pollack zelf, regisseur van films als The Interpreter en The Firm. Zeker kijken om te begrijpen hoe belangrijk een filmformaat is voor zowel de kijker als de maker zelf.

Edit: Kijk hem net zelf even, geniaal hoe hij het verschil laat zien dat de kijker wel eens 50% van het bedoelde beeld en informatie misloopt.

17. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ach zo nu begrijp ik het wat beter.
    Ik had er eigenlijk niet zo aan gedacht dat ze probeerden het bioscoopgevoel over te laten komen.

Zal mischien wel even een kwestie van wennen zijn.

;)

18. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ja en het heeft te maken met de manier waarop de mens kijkt. Je hebt nou eenmaal een wijd rechthoekig zichtveld en geen vierkant frame.

Nog een voorbeeld:

[yt]ETGfeSim1K4[/yt]

19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Op het hoesje van The Holiday staat:

1080p High-Definition Widescreen 1.85:1

Deze is dus wel volledig beeldvullend. Maar níet van DFW. Staat er in ieder geval niet op! :)

20. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Doe 1.85:1 eens keer 9, je krijgt dan 16: 9 en dat is, je raad het al, beeldvullend ;)

Niet elke 1.85 is natuurlijk van DFW. Ze hebben ook wel 2.35:1 films uitgegeven. Het verschilt, zoals al eerder is gezegd, per film. DFW staat er alleen wel om bekend dat ze de film aanpassen om het beeldvullend te krijgen. Hetzelfde geldt voor DVD's van RCV. DFW en RCV knippen stukken van het beeld van de film af om het naar hun 'wensen' uit te geven.

Een goede uitgever zet de film op een schijfje zoals de regisseur bedoelt heeft... Ook wel OAR(Original Aspect Ratio) genoemd. :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina