1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Beamer [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Met alleen component heeft het zeker geen waarde. Echter op een dergelijk groot beeld ga je het verschil van 720p beelden en 1080p beelden wel zien. Het is dus een beetje aan jezelf hoe toekomstbestendig je je beamer wil hebben. Ik hoop zelf in 2009 een full hd beamer te kunnen kopen.
     
  2. spinaze

    spinaze Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar over component kan je toch ook met 1080i spelen? Of levert interlaced op zo'n groot scherm echt geen mooi beeld op?

    Wat ik verder nog zou kunnen doen is ouwe x360 verkopen via marktplaats en voor iets meer een hmdi versie halen. Ook komt er ooit nog een PS3, voornamelijk voor de blu-ray.

    Niemand die met beamer speelt heeft er last van dat ie teveel heen en weer moet kijken, maar de hoeken van het beeld, omdat daar de vaak info staat?
     
  3. DaveM

    DaveM Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of ik daar last van heb maar ik wordt heel erg misselijk van games zoals Bioshock en Half Life 2. En heen weer kijken doe ik dus niet.

    @Def K waarom zie je het verschil bij beamers wel qua full HD en bij een normaal tvtje niet.
    p.s. Burn out is onderweg ;)
     
  4. spinaze

    spinaze Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    omdat, bij 42", je oog gewoon te weinig kegeltjes en staafjes heeft om die precisie te zien, tenzij je echt dichtbij gaat zitten.

    Bekende figuur van de volgende link laat dat zien.

    http://www.carltonbale.com/2006/11/1080p-does-matter/

    Ik wil denk ik rond de 92 a 100" gaan projecteren, met een zitafstand van zo'n 3 meter.
     
  5. DaveM

    DaveM Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een scherm van 1.60x0.90 en zit op 5 meter afstand en dat is voor mij groot genoeg want als ie groter is heb ik het gevoel dat ik op rij 1 zit in de bios.
     
  6. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom heeft het geen waarde met component? Stel dat je gelijk hebt, dan kan je nog steeds prima 1080p kijken via een VGA-kabel. Ben je 20 euro extra kwijt...
    5 meter en dan 1,60 breed? Ik snap dat sommige mensen hun beeld niet al te groot willen hebben, maar dat is toch wel erg klein lijkt me. Ik kijk 2 meter breed op een afstand van zo'n 3,5 meter. Veel kleiner dan dat wil ik het echt niet hebben. Je ziet op zo'n afstand nog steeds alles van het beeld, en je wordt er zo ook mooi ingezogen:).
     
  7. hacktic

    hacktic PSN ID: hacktic

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    De vraag is eerder of jij 1500 euro over hebt voor een beeld wat waarschijnlijk niet te onderscheiden is van 720P. (grafiekjes zijn leuk, maar in een kamer zul je tussen een 720P en 1080P scherm niet extreem veel verschil zien)
    Verder worden de meeste games gemaakt in 720P en over een aantal jaar wanneer er echt 1080P aan bod komt, dan kun je tegen die tijd voor een veel schappelijkere prijs een 1080P beamer kopen ;)

    Ikzelf speel op een Z5 en die is prachtig!
     
  8. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Met die laatste regel ben ik het wel eens maar met de eerste zeker niet. Bij een 37 inch tv zie je het misschien niet maar bij een 100 of 120 misschien wel 150 inch scherm zul je dat echt wel zien. Anders zouden ze geen 1080p beamers verkopen als het toch geen zin heeft.
     
  9. DaveM

    DaveM Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Pcies.....

    Maar waarom maken ze dan full HD op 37" :9
     
  10. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Omdat ze geld willen. En het zal er wel íets mooier uitzien.
     
  11. Amadeuz

    Amadeuz Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Morgenavond kijken voor een Hitachi JW TX100 :)
     
  12. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar staat die JW voor? Ik heb een Hitachi TX100 :9
     
  13. Amadeuz

    Amadeuz Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Jan Willem :p

    Hoe bevalt ie?
     
  14. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk net zo goed als bij de andere 20 forumleden die hem ook hebben (waaronder ik) :D.
     
  15. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij roelde onder de 720p beamers een jaar geleden :)

    Ga je nieuw kopen of tweedehands? Als je nieuw gaat kopen zou ik ook even naar de nieuwe Sony 720p'ers kijken. Ziet er qua specs, prijs en looks erg goed uit vind ik.
     
  16. spinaze

    spinaze Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, gister dan eindelijk de knoop doorgehakt en de Sanyo Z2000 gekocht. Beeld is echt nu al fantastisch (100"), hoewel ik nog slechts op de muur projecteer.

    Hij accepteerd gewoon 1080p over component, maar of de input vanuit de xbox dit nu daadwerkelijk is weet ik niet.

    Foto's zal ik nog eens posten als alles goed geinstaleerd is. T is nu nog echt een puinhoop hier
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  18. Amadeuz

    Amadeuz Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Damn, beste prijs.

    Ik heb hem tweedehands gekocht, 2de lamp met 72uur. Lid van HTforum dus wel relaxed. Uitgebreide demo gehad, en direct verkocht.
    Vanmiddag samen met R2theD van dit forum een scherm bouwen, en ondertussen orienteren voor een topscherm.
     
  19. spinaze

    spinaze Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    dat was em ja. gister bij aankoop was ik wel beetje misselijk van hoge bedrag, zeker omdat ik em nog niet eens werkend had gezien, alleen maar foto's van andere beamers en reviews. Dus was thuis en onderweg nogal onzeker of t wel een goeie beslissing was. (had em zelf opgehaald)
    Maar eenmaal aangesloten ging dat wel vrij snel weer over. Lichtopbrengst is bij 100" nog wel voldoende, zelfs ondanks dat het nog op een muur is geprojecteerd. Kleuren zijn fantastisch, alleen zwart is (nog) niet echt zwart.

    maar vergeleken met mn ouwe crt tv, 50Hz, 67 cm, een hele vooruitgang

    Prijs blijft wel echt hoog, maar even wat uurtjes bijwerken, dan valt de schade weer enigzins mee. Doorsparen voor een redelijk/goed scherm nu :)

    Zal vanavond nog wat pictures plaatsen, nu college's...
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb daar toentertijd een fotosessie van gemaakt en gepost. Het zou leuk zijn als jij dat kon doen. Want er zijn members zat die daar wel interesse in hebben :thumbs:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina