Ik wil dus in surround
gamen (en
muziek via de PC luisteren in surround) en ik heb (is me na de FAQ duidelijk) in elk geval een receiver nodig met optische ingang en een dolby digital decoder + meerdere aansluitingen voor de PC.
Nu heb ik op mn kamer nog een oudere hifi set staan met 5 boxen. (2 voor, 1 midden, 2 surround). Die set (Sharp CD-DP 2500H) heeft Dolby Surround pro logic. Ik las net dat dat iets heel anders is dan en duidelijk inferieur is aan dolby digital.
Mijn
vraag is nu: kan ik die 5 boxen nu gewoon aansluiten op een dolby digital receiver en dus ook digitale kwaliteit ontvangen uit die boxen? Of moet ik, naast die receiver, ook maar een boxset kopen?
(en als dombo vraag: moet ik dan nog letten op specificaties van die boxen, of zijn alle boxen tegenwoordig geschikt voor dolby digital?)
En nog een klein vraagje (was me niet helemaal duidelijk uit de FAQ). Ik heb een premium 360, dus met zo'n kabel met optische uitgang. Vraag: hoe verbind ik de 360 en de receiver dan? (ik heb t vermoeden dat deze vraag een ontzettend obvious antwoord heeft, maar ik weet echt niet hoe dat zit)
Goed ik hoop dat iemand mij even op weg kan helpen. Alvast bedankt.
P.S. laat aub even weten of er nog info ontbreekt die echt nodig is om mn vragen te beantwoorden.
Klik om te vergroten...