Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Geluidskaarten waar je enorm veel goeds over leest zijn geluidskaarten van M-Audio. Ik heb me nooit echt verdiept in de prijzen, dus die moet je dan zelf even opzoeken.

    Wat heb je voor receiver in gedachten? Nu we hier toch zo lekker aan het dealen zijn, zeg ik ook maar dat mijn zwarte Harman Kardon AVR130 binnenkort ook beschikbaar komt. Laten we zeggen dat je dan wat meer overhoud voor je geluidskaartje ;). Voor info, details, pics, en deals...de PM knop :)

    Ik heb hem gehoord bij Sjoerd, dat is een prima receiver hoor! :D
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2007
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dutchdemons, die trust audiokaart lekker laten liggen!
     
  3. ViPeR!

    ViPeR! A Turk With 2 Guns

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen.
    Ik ben zelf ook van plan een Home Theater System te kopen.
    Alleen wilt mijn moeder een Samsung Systeem en geen van andere merken, omdat onze TV ook een Samsung is. Dus was beetje aan het kijken bij de Samsung site. En kwam de HT-TX35 tegen. Systeem ziet er niet verkeerd uit en het vermogen valt ook nog wel mee. En het past in onze budget. Alleen wat ik hier al eerder had gelezen, moet de systeem optische aansluiting ondersteunen. Bij sommige sites staat het "JA" het word ondersteund en bij sommige "NEE". Wat zijn jullie gedachtes over dit systeem?

    [​IMG]
     
  4. emusa

    emusa 2 B or not 2 B

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    Op SAMSUNG SITE staat inderdaad niets over een eventuele optical in; die je absoluut nodig hebt. Er staat echter ook niets dat tie er niet op zit :) Op een andere site staat expliciet vermeld dat er WEL een optische digitale uitgang op zit:
    http://www.2compute.net/SAMS119003.htm

    Toch, om t zeker weten zou ik t nagaan bij een winkel.
    suc6! :)
     
  5. emusa

    emusa 2 B or not 2 B

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een erg goed aanbod gehad de volgende speakerset over te kopen voor 225 euro: de Pioneer S-SP410. Er is online niet erg veel over te vinden, maar de set is nieuw rond de 500-600 euro en ziet er verdomd goed uit :)

    FOTO
    SPECS

    Wat vinden jullie ervan; is dit een betere keus dan de JBL 200.5 set die ik eigenlijk wilde gaan kopen? Of betaal ik alleen maar meer voor design.. ipv kwaliteit?
     
  6. Shizzel

    Shizzel Guest

    Ik heb zelf de HT-X30, volgensmij gewoon dezelfde alleen dan met normale speakers en geen staande, en daar zit 1 optische aansluiting op ja. Ook nog wat andere, maar dat is niet zo erg belangrijk.
    Voor zover ik kan zien is de versterker gewoon hetzelfde, en zou ik ja zeggen, maar ik weet niet zeker of de X30 en de X35 dezelfde versterker hebben, zou wat verschil in kunnen zitten.

    Weet je wat, ik kijk ff in mijn handleiding na of er verschil tussen zit!
     
  7. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    heb sinds gisteren (mijn kerstcadeau) de Logitech z-5500, hiervoor had ik de z-5450 maar deze had ik verkocht om bepaalde redenen.
    nu zat ik weer te twijfelen tussen de z-5450 en 5500 maar omdat de 5450 bijna nergens te vinden was, heb ik maar de 5500 genomen, en ik weet niet wat ik moet denken, vind het namelijk een zeer zware bass hebben... vooral bij muziek, nu zal ik de set strx eens testen met games... wel geven ze een betere kwaliteit van geluid, maar de bass is naar mijn mening wat te zwaar
     
  8. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit ook stiekem te kijken naar een nieuwe receiver met HDMI poorten. Alleen vraag ik me af of de 360 ook True-HD e.d. over de HDMI poort verstuurt. Dus als ik zeg maar een HDDVD afspeel via de add-on, kan ik dan instellen dat hij het geluid niet moet omzetten naar DTS, DD of WMApro maar rechtstreeks doorsluist naar de receiver? Ik kan zo snel nergens vinden of dit zo is...

    De PS3 doet dit allemaal wel, als ik het goed heb. Deze kan gewoon alle geluidssporen via de HDMI poort versturen zodra de nieuwste firmware is geïnstalleerd.

    Mocht de 360 het ook kunnen, dan denk ik er ook over om mijn receiver op korte termijn te gaan vervangen door eentje met HDMI...

    Transformers met DD+ geluid :9}:]

    -edit- Heb wel iets gevonden, maar het is wel redelijk gedateerd. Is er ondertussen nog iets verandert?
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2007
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Nope, er is wat dat betreft nog niets gewijzigd. Bitstreams van DD+, TrueHD en/of DTS HD kunnen niet worden doorgegeven via HDMI.
     
  10. DutchDemons

    DutchDemons Total Domination XBW.nl VIP

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    53
    Ik heb de Onkyo TX-SR505E in gedachten, iemand hier raadde die aan en de user reviews zijn lovend. 300 euro, dus das prima.

    @LangeJan...wat is de reden dan dat je die kaart afraadt? Ik zou graag wat alternatieven hebben dan. Ik weet nl. niet zoveel van dat soort dingen af. Hopelijk kun je wat tips geven?

    [edit] ik lees nu op wat sites dat creative ook niet aangeraden wordt. Dat was voor mij juist een van die namen waar ik van dacht 'ja, die is wel goed'. Ik keek net ook ff naar de echt cheape cards van sweex bijv. Ik neem aan dat die crap zijn (want....sja, geen ide) maar kan iemand dan uitleggen waarom....en waar je op moet letten?
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2007
  11. Shizzel

    Shizzel Guest

    Moet je ff naar de instellingen gaan, en kan je de bass instellen van 0% tot 100% oid. Zag ik namelijk bij de Mediamarkt.
     
  12. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    heb ondertussen gdn, is al een stuk beter maar tog nog steeds zwaarder dan de z5450 ma zal wel gwn worden
     
  13. ViPeR!

    ViPeR! A Turk With 2 Guns

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal ik doen, maar toch bedankt \o/.

    Ok, dankjewel :D.
     
  14. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Ook een optie om nederlands typen in te stellen ergens?

    @Dutchdemons: Denk omdat het Trust is...
     
  15. ViPeR!

    ViPeR! A Turk With 2 Guns

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de meeste sites zien de specs er zo uit:

    Vermogen
    Subwoofer 133 watt
    Center speaker 133 watt
    Aantal satelliet speakers 5
    Satelliet speakers 133 watt

    Functies
    Afspeelmogelijkheden CD, CD-R, CD-RW, DivX, DVD, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, JPG, MP3, WMA
    DVD-recorder NEE
    Harde schijf NEE
    VHS-banden afspelen NEE
    Tuner JA
    RDS JA
    Voorkeuzezenders 15

    Home cinema functies
    Decoder Dolby Digital, Dolby Pro Logic II, DTS

    Aansluitingen
    Optische uitgang NEE <--- :'-(
    Optische ingang NEE <--- :'-(
    Coaxiale uitgang NEE
    Coaxiale ingang NEE
    S-Video NEE
    Componentuitgang JA
    HDMI aansluiting JA
    Scart aansluiting(en) 1


    Introductie model 2007
     
  16. Shizzel

    Shizzel Guest

    Heb gekeken, er wordt niks over vermeld dat er een verschil in de versterker zit, en ook niet dat er iets mist bij de X35. Op zich zou ik zeggen dat er een optische aansluiting op zit, maar het beste kan je gewoon naar de winkel gaan.
     
  17. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag laatst hier een topic over van die statieven voor ik meende de Z5500. Weet iemand ergens toevallig een 4 mooie statieven voor de Z5450 voor een degelijk prijsje? Ben niet van plan om er een dikke 100 euro aan uit te geven of zo.
     
  18. Shizzel

    Shizzel Guest

    Ik heb met wat hulp van mijn vader zelf statieven gemaakt, het is erg makkelijk te maken van spul wat je bij de Gamma kan halen.
    Zelf heb ik een vierkant metalen plaat gebruikt, met daarin een metalen staaf/stok die je erin kan draaien zoals een schroef, en daaraan een plaatje waar ik een gaatje in heb geboord.
    Daarna kan je gewoon de speaker ophangen aan de spijker die in het statief zit.
     
  19. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus een Q-Ware 5.1 setje, de SP-006 serie. Nu moet ik een optische kabel hebben, maar is een optische kabel aan een kant zo'n "TOS-link" aansluiting of aan 2 kanten? Want op dit setje zit dus geen optische in-/uitgang.

    Weet iemand of dit setje er goed voor is?

    (Meer informatie nodig vertel het even, ben geen geniek op het gebied van Audio, dus daarom zoek ik hier m'n hulp. :))

    Edit: Lees net dat het dus niet werkt, sorry niet goed gelezen, dom van mezelf.. (Raar dat je geen posts kan verwijderen van jezelf..)
    Edit 2: Ik kan hier geen Surround mee, maar dan wel gewoon Digital als ik de geluidskabels van m'n Xbox 360 in m'n setje doe?

    _0/
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2007
  20. DjiEnn

    DjiEnn Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Kheb de z5450 al een geruime tijd in mijn bezit:
    [​IMG]

    Kwilde eigenlijk voor de z5500 gaan, maar eenmaal in de Mediamarkt zag ik dat de 5450 120 euro goedkooper was (z5500 320 euro vs z5450 200 euro... groot verschil :) ).
    Dus toch maar de z5450genomen, het extra vermogen die je meekrijgt met de z5500 zal ik toch niet veel aan hebben (woon op kamers, heb buren aan alle kanten) en de draadloze speakers leken me wel handig.

    edit: ben er trouwens zeer tevreden mee, Bioshock kreeg de eer om deze speakers als eerst uit te testen op mijn 360... Damn, voor mij was dit spel meteen GoTY. Heb hiervoor nog nooit ervaring gehad met 5.1 gaming, was echt een onvergetelijke ervaring.
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina