Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    IK zou zo ff niet het type nummer weten , ik post hier foto's als alles staat een aangesloten is ;)
     
  2. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Samsung LE32R72B en een philips LX3600 (DVD-speler).

    En ik krijg uit mijn XBOX360 alleen Pro logic II en Stereo geluid(via zo'n rood/wit kabeltje dat van aux in op mijn dvdspeler naar mijn LCD loopt) , iemand die weet hoe ik Dolby Digital geluid eruit haal?



    Specs LX3600:

    Vermogen
    Subwoofer 50 watt
    Center speaker 50 watt
    Aantal satelliet speakers 4
    Satelliet speakers 50 watt

    Functies
    Afspeelmogelijkheden CD, CD-R, CD-RW, DVD, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, JPG, MP3, SVCD, Video-CD
    DVD-recorder x
    Harde schijf x
    VHS-banden afspelen x
    Tuner v
    RDS x
    Voorkeuzezenders 20

    Home cinema functies
    Decoder Dolby Digital, Dolby Pro Logic, Dolby Pro Logic II, DTS
    Aantal surround modes 8

    Aansluitingen
    Optische uitgang x
    Optische ingang x
    Coaxiale uitgang x
    Coaxiale ingang x
    S-Video v
    Componentuitgang x
    HDMI aansluiting x
    Scart aansluiting(en) 1
    Gewicht 2,9 kg

    Introductie model 2005
    Afmetingen (H x B x D) 5,4 x 36 x 31,6 cm
     
  3. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Lees even de startpost ;)

    In de quote heb ik alvast wat hints achter gelaten O-)
     
  4. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Dynamike , wat heb jij nou eigenlijk voor Versterker/receiver en speakers?
     
  5. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat kun je HIER lezen en zien. Zitten wat oude en nieuwe pics bij. Die met het zwarte rack is de nieuwe. Rack heb ik zelf gemaakt ;)

    Nothing too fancy, maar door wat leuke tweakjes ben ik er echt heeel erg blij mee. Behalve dan misschien een HDMI receiver, en Wyrewizard Spellbinder luidsprekerkabels. Maar niet echt een upgradedrang. Ik geniet er gewoon van.

    edit:
    wat picjes linken voor de leukheid. Lang niet gedaan :)

    DIY Rack met gear.
    [​IMG]

    Scherm met speakertjes.
    [​IMG]

    Woofertje, inmiddels op Gramma.
    [​IMG]

    edit2:
    Het hele kastje.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2007
  6. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik zag het al... Keek pas erna bij de startpost:'-(...

    Maarja ben sowieso al bezig met sparen voor losse componenten...Heb dan iig voor de zomervakantie wat moois staan aan apparatuur.
     
  7. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo hoort het ook , ik ben benieuwd hoe het is om dalijk is egt geluid te horen met mijn nieuwe JBL's .
    Ook even lekker een concert kijken is goed instellen en dan kan het echte luisteren/gamen beginnnen :D
    Ben tenslotte nog maar 15 dus ben erg in mijn nopjes met mijn hd tv , JBL E80's en mijn denon versterker.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb gisteren een tweetal 20 jaar oude Philips boxen gekregen. De kasten zijn echt bi-zar groot. De boxen waren toen echt onbetaalbaar. Er zitten 7 componenten in, 6 tweeters en 1 mega woofer. Geluid wat er uit komt is best heel ok. En verder staat het gewoon vet.

    Ga mijn jbl sub nu toch weer aansluiten. Hij heeft als ingang een rode en witte tulp, echter mijn receiver heeft een enkele stekker voor de sub. Moet ik nu een stekker hebben van 1 naar 2? Of kan het ook met een enkele?

    edit: daarnaast heb ik nu dus twee giga boxen voor, 2 grote boxen als rear en een normale sub en center. Hoe kan ik ze het beste afstellen? Alleen achter op small?
     
  9. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Een enkele kabel naar je sub is goed.

    Over het instellen op small, dat zou ik gewoon even proberen. Misschien dat je helemaal geen sub meer nodig hebt met die grote fronts. In dat geval niet op small zetten. Kijk gewoon even wat beter klinkt :)

    Misschien is een piccie wel leuk van die grote kasten. Ik ben iig wel benieuwd nu :D
     
  10. (---Cono---)

    (---Cono---) XBW nOOb

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Mag ik vragen waarom je denkt dat dit meer een reciever is voor boekenplank modellen of sateliet luidsprekers?
    Het is inderdaad geen stereo beest en moet ik eerlijk zeggen dat ik het surround niet meer wil missen echter stel ik de laatste tijd ook wat meer eisen aan het good old stereo geluid.
    Hiervoor wil ik ook tzt mijn front satelietjes vervangen voor wat groters, hierna ook de center. De reden voor zuilen is meer dat ik deze knapper kwijt kan en die northridge E80 ook nog eens betaalbaar is. Boekenplank model moet ik weer iets in elkaar knutselen voordat ik ze op goede hoogte heb staan. En hier is mijn vrouw wat minder happy mee ;) ik kan namelijk niet knutselen...
    Verder zag ik nog dat je de AVR130 in het bezit heb? Hij ziet er gelikt uit:)


    Laat me maar weten hoe die E80`s bevallen!!!
    En de bcc had deze staan?

    Sorry voor de dubbelpost, wist even niet hoe ik dat samen moest krijgen.
     
  11. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Nouja, voor zuilen met meerdere luidsprekerunits kan het geen kwaad om er wat vermogen op te zetten. Bij satelietjes is dat niet echt nodig. Je zou dus wel kunnen zeggen dat de lichtere receivers (HK AVR1xx, AVR2xx en bijvoorbeeld Denon 15xx, 17xx) geschikter zijn voor kleinere speakers. Ze zullen wel gewoon een goed geluid geven met zuilen, alleen haal je dan niet alles uit de speaker misschien.

    SjoerdV heeft dat deze week aan den lijve ondervonden. Hij speelde al een flinke tijd met 4 zuilen en een flinke center op een Denon 1700 serie. Nu heeft hij een 2800 (edit: oeps :)) serie, en merkt hij echt een goed verschil qua controle, terwijl hij met satelietjes niet veel verschil zal hebben gehoord, of juist een overload aan power zou hebben gehad.

    Ik heb idd een AVR130. Superblij mee icm mijn wat groter uitgevallen satelieten. Ik ben nu een beetje aan het kijken naar een AVR247.

    Je kan op de [​IMG] knop drukken als je nog iets wilt veranderen of toevoegen aan je post, nadat je al gepost hebt.
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2007
  12. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    2805 biatch. Dat is aantal stappen hoger. Als ik het doe, doe ik het goed.

    Gisteren trouwens eerste keer echt film gekeken met nieuwe receiver. The kingdom, hd dts. Schitterende controlere met detaillering, vooral in laag gebieden. In de lente ga ik toch weer kijken naar een sub rond de 400 euro tweedehands.

    Btw, hd dvd speler ook binnen, alleen nog geen hd-dvd's :'-(
     
  13. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Heejoh, nog wel een beetje aan de motor blijven denken he :9

    Sorry van de typo. Bijna heel je reputatie weg :+
    Moet je wel je sig veranderen he...
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Heb hem nu op een enkele kabel hangen en had idd zelf ook al de boxen op large gezet (er was helaas geen 'huge' :+). Ik kan mijn speakerset bij de subwoofer/lfe/lage tonen zetten op: main, both en subwoofer. Echter op sub slaat ie totaal niet aan en op both wel. Komt dit omdat ik mijn fronts op large heb staan?

    Piccies komen er aan. Tis wel zonde dat de fronts er niet af kunnen.
     
  15. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0

    Ze bevallen egt super heb ze nog niet uitgebreid getest , heb er even een concert van dido en één van phill collins op gekeken en het geluid was tog egt goed .
    Tot mijn grote verbazing was het geluid hier beter dan bij de correct en bcc.
    Subwoofer heb ik niet egt nodig er zit bas genoeg in , maar misschien tog nog een keer 1
    aanschaffen maar voorlopig nog niet.
    Verder heb ik hem eigenlijk niet egt ver open durven draaien :x was bang dat ik die speakers gelijk kapot zal maken dus moet nog even testen tot hoever ik hem open kan zetten.

    Ik heb nog een vraagje , ik zat de dvd van dido te kijken en toen zat er voldoende bas in ( goed te regelen ) .
    Daarna zette ik die van Phill Collins op en hoorde ik weining tog geen bas? ook al zette ik hem in de versterker zelf harder iemand enig idee hoe dit komt.
    Misschien door het type concert en/of dvd.

    @ cono , de bcc had ze inderdaad staan voor 200,-
    Ik heb ze voor 150 meegekregen omdat ik kon aantonen dat ze op 2 andere adressen goedkoper waren.

    Foto :
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2007
  16. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij vertellen wat ik aan de HDMI Switch aansluiting op mijn reciever heb (Onkyo TX-SR505E)? Aangezien ik niet weet waarvoor ik het kan gebruiken xD
     
  17. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar kun je dus waarschijnlijk een HDM switch op aansluiten :

    [​IMG]
    Omschrijving Met deze schakelaar is het mogelijk om 5 verschillende
    bronnen aan te sluiten op een LCD of PLASMA scherm.

    Een keuze kan gemaakt worden door middel van een
    afstandbediening, of door op de knop te drukken aan de
    voorkant van de schakelaar.

    Een LED geeft aan welke poort is geselecteerd.

    De splitter ondersteunt tevens HDCP geschikte apparaten.

    Dit produkt is goedgekeurd aan de HDMI Standaard

    specification:
    - Connectors 5 x input HDMI female Versie 1.3
    - 1x output HDMI female
    - Video pixel rate 25MHz-165MHz
    - video resolution 480P,720P,1080i,1080p
    - Video output HDMI V1.3 + HDCP1.0/1.1/1.2
    - Audio sampling rate support 14bit/192Kbps
    - HDMI 1.1 support
    - HDCP support
    - LED indicatie Rood / groen
    - Power AC100-240VDC 5Vdc,1A
    - Build in Pre-amplifier and Equalizer
    - Isolation > 30dB

    Package contents:
    - 5 Port HDMI GOLD Connection schakelkasjte
    - Afstandbediening
    - AC Adapter
    - Handleiding

    HQ 5 POORT DVI/HDMI SCHAKELAAR MET AUDIO ( die zit al in de
    HDMI )
     
  18. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar zo bedoelde ik het niet, ik bedoel het zo: Kijk binnenkort heb ik een nieuwe TV met HDMI aansluitingen, wat heb ik eraan als ik die op mijn versterker aansluit op die HDMI Switch? Verder heb ik hier een xbox 360 premium staan helaas zonder HDMI aansluiting, maar ''stel'' dat ik die ene kabel aanschaf wat HDMI mogelijk maakt via de ''oude'' 360 waar moet ik die dan op aan sluiten? De versterker of de TV(aan welke heb ik wat)?

    En trouwens (al moet dit meer in de HDTV thread) geeft HDMI zo een beter beeld dan Component om dat het extra geld om zo een kastje te kopen goed maakt? En weet iemand trouwens uberhaupt waar je dat kastje kan halen (ik bedoel dan zo een kastje van scart>HDMI) En treed er dan geen verlies op in kwaliteit als ik het via zo een kastje allemaal aansluit?
     
  19. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn xbox zit aangesloten op Component en het beeld is prima.
    Omdat Ik nu nog geen surround heb heb ik mijn xbox op de tv gezet en het geluid van mijn tv door de versterker laten lopen.
    Werkt prima.
     
  20. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik weet dat de xbox via component ook al erg goed beeld geeft (zeker vergeleken met composiet wat ik dus nu heb) alleen is HDMI zoveel beter dan component om het die 30 euro waard te zijn?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina