Datum: 31-12-07
Member: By Kimi NL
Game: Need For Speed Pro Street
Review: [7.3/10]
Need For Speed is natuurlijk allang bekend bij de menigte en spreekt vaak veel mensen aan maar EA verlaat de Underground Scene en stapt over naar legaal racen. Ja klinkt leuk in het licht racen met getunde bakken. Drag-Racen met Dodge Chargers met 800+ Pk’s en driften met de Nissan 350Z. maar is dit spel net zo goed als zijn voorgangers en is EA wel de goede weg ingeslaan met NFS: Pro Street.
Begin:
Zodra je het spel opstart zie je gelijk dat dit spel er beter uit ziet dan de gemiddelde racegames. De reflexies zijn schitterend en als je met je BMW met 300+ in het zand komt vliegen de brokstukken er van af. Allemaal veelbelovend en ik begon al snel met spelen. Aan het begin verschijn jij met een oude Nissan 240sx aan de start van een Circuit race. De zogenoemde Grip Races. Deze race win je al heel snel. en ik had hem nog wel op het moeilijkste Niveau. Je word voorgesteld. Jij bent Ryan Cooper, een racer die veel capaciteiten heeft op het gebied van racen. Je doel: De Nummer 1 worden.
Verloop van het spel:
Tijdens de hoeveelheid Racedays(Toernooien met meerdere verschillende races) verdien je geld waarmee je auto’s en upgrades kunt kopen. Je kunt een Raceday winnen of Domineren. Als je wilt domineren met je een grotere hoeveelheid punten halen dan als je hem wilt winnen. Als je hebt gedomineerd mag je weer de bekende kaart kiezen. Je hebt 5 kaarten liggen waar je er 1 van mag kiezen. Je hebt de volgende kaarten.
- Upgrades. Deze upgrades zijn vaak speciaal
- Geld. Dit varieert tussen de 2.500 en de 20.000 naarmate je hoger komt
- Reparatie kaarten. Hiermee kun je je auto gratis repareren
- Total-Loss kaarten. Hiermee kun je je Total Loss verklaarde auto weer repareren
- Overige. Hierbij zitten soms dat je gratis een auto kunt uitzoeken of een upgrade
Nadat je een aantal racedays hebt unlocked krijg je een filmpje te zien dat je volgende Showdown unlocked is. Deze Showdown zijn evenementen waar iedereen met de zelfde auto raced, drift, draged. Als je deze gedomineerd hebt krijg je een auto en een uitnodiging om de King van een bepaald gebied uit te dagen. Hierbij kom gelijk het slechtste punt van het spel. Op het punt waarbij je de Grip King moet uitdagen moet je 5 toernooien met elk ongeveer 6 races GRIP racen. Dus reken uit dat zijn 30 Races voordat je de KING kunt uitdagen. Het word hierdoor erg saai. Als je uiteindelijk de KING verslagen hebt win jij zijn auto en de naam Grip King.
Schade:
De schade in de game is fantastisch. Je ziet echt letterlijk delen van je auto afvliegen en de hoeveelheid flips is vaak fantastisch om te zien. Natuurlijk niet leuk in de portemonnee maar een lust voor het oog. Auto’s reageren erg op de schade. De AI remt en wijkt ook echt uit als jij in de grindbak komt en zal zich daarna vaak verremmen door het vuil. De kosten van het schade herstel ligt maar net aan wat voor een auto je hebt en wat voor schade. Mijn Pagani Zonda kost bij een paar krasjes al snel 24.000 terwijl ik mijn 350Z de hele achterkant kwijt kan raken en dat minde kost. Dat is dus een groot + punt. Dit is het eerste spel van NFS sinds ze de Underground Scene zijn ingegaan dat het realisme van racen goed is.
Realisme:
De schade is goed maar hoe zit het met de auto’s. bij de gripraces merk je gelijk dat vierwiel aangedreven auto’s harder accelereren maar minder mooi door de bocht gaan. Het minpunt bij grip is alleen dat je als je in de bocht vol gas geeft en Nitro gebruikt je auto niet zal spinnen. Ze liggen te vast op de weg. Bij driften is dit nog erger. Je stuurt en je auto glijdt direct in de goede richting. Ook kun je tijdens je drift gewoon nitro gebruiken wat resulteert in harder driften en niet in spinnen of crashen. Het driften was DE reden waarom ik dit spel kocht maar naar mijn zeggen valt het mij vies tegen. Driften is heel makkelijk. De tegenstanders rijden constant tussen de 1500 en de 2200 punten terwijl ik makkelijk 7000 reed. Bij dragracen is dit totaal anders. Je krijgt voordat je mag starten een Minigame waar je je banden moet opwarmen. Hoe meer warmte je in je banden krijgt hoe sneller je op kunt trekken. Dit is dus van cruciaal belang.
Wheelies:
Het leukste in het spel vind ik de Wheelies. Dit zijn Dragraces waarbij je met je achterwiel aangedreven auto de langste wheelie moet maken. Dit is moeilijker dan het lijkt. Ten eerste goede banden temperatuur en veel PK’s. goede banden om alles op de weg te brengen en dan ga je. Je zult zeggen VOL GAS maar dat valt tegen je moet echt gedoseerd gas geven om het lang vol te houden.
Auto’s Upgrades en Painten:
Ik moet zeggen de hoeveelheid auto’s is goed. De nieuwe Nissan GT-R maakt het nog beter en de nieuwe EVO X nog beter. Natuurlijk leuk maar NFS is natuurlijk Tunen en Painten. Ditmaal is dit nog verder uitgewerkt dan in de vorige series. Je kunt nu allerlei stickers over elkaar plakken en spiegelen en draaien. Ook kun je stickers op de ramen plakken wat ook erg leuk is.
De upgrades zijn ook goed. De auto’s werken met bepaalde Levels. Hoe hoger de level hoe beter je onderdeel van de auto. Je hebt levels voor onder andere Tractie, Vermogen en Aerodynamica. Zo helpen Spoilers aan je Tractie maar je verliest er top snelheid door. Je moet kiezen wat je wilt en wat niet. Ook kun je de spoilers, bodykits, Mesh Grilles in grootte aanpassen zoals dat ook kon in Carbon.
Beoordeling:
Pluspunten:
Grafisch Uitmuntend
Schade is Goed
Nieuwe betere Tuning mogelijkheden.
Verhaal
AI
Minpunten:
Erg saai op het laatst. De hoeveelheid races bij een King uitdagen is TE veel.
Racedays selecteren soms erg lastig te zien
Garage werkt niet zoals het zou moeten
Realisme van sommige Gametypes
Driften het minst Realistisch
Cijfer: [7.3/10]
Laatst bewerkt: 31 dec 2007