Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, neejoh :)

    Je kan de receiver gebruiken als HDMI Switch. Er zit dus zoiets als jij laat zien in de receiver, alleen dan met 2 ingangen, en 1 uitgang.

    Stel dat je 2 video apparaten met HDMI hebt, dan kun je die allebei aansluiten op de receiver, en dan gewoon 1 HDMI kabel naar de TV. Het leuke is dat je dan ook gelijk het geluid kan meeschakelen; je hoeft dus niet meer het kanaal van de tv te veranderen én de ingang op je receiver. Dat gaat dan met 1 klik op de afstandbediening op de receiver. Dat is ook de reden dat het een 'receiver' (ontvanger) heet; hij ontvangt alle verschillende signalen van de hele set, en kan schakelen en outputten wat de gebruiker wil. Daarom hebben ze zoveel aansluitingen, je kan er talloze dingen op aansluiten, en ertussen schakelen. En nu dus ook met HDMI apparaten :)

    Je kan ook gewoon dus ook gewoon de xbox360 via component en optical op de receiver aansluiten, en dadelijk 1 HDMI kabel naar de TV. Als je alleen de 360 aan hebt gesloten, maakt het eigenlijk niet zo veel uit. Maar als je ook een losse cd, dvd, HDTV speler hebt, dan wordt een receiver opeens heel erg handig ;)

    EDIT: Aleko kan het ook heel erg goed uitleggen :D
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2007
  2. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Met een receiver kan je video en audio sturen. Een receiver is zeg maar het hart van je Home Cinema. Het regelt alles wat met audio te maken heeft en het kan ook veel regelen met betrekking tot video. Een receiver heeft bijvoorbeeld ingangen voor DVD/DVR/CD/TAPE/TV/ etc. Je kan instellen welke audioingangen (digitaal(coaxiaal/optisch)/analoog) en videoingangen (composiet/S-video/Component/HDMI) hij moet gebruiken als je DVD zit te kijken. Als je dus een DVD-speler hebt met optisch geluid en component, dan stel je in de receiver in dat hij deze ingangen moet gebruiken. Een 360 heeft ook optisch en component uit. Dus de receiver stel je ook zo in dat hij de goede poort gebruikt. Je drukt op het knopje 'DVD' en de receiver stelt zichzelf in naar de goede poorten. Als je weer wat anders gaat doen, stelt hij zich daar ook weer voor in. Handig!:)

    Jouw receiver heeft 2 HDMI-in en 1 HDMI-out. Dat betekent dat je dus 2 HDMI apparaten (bv. Blu-ray speler en een 360 Elite) kan aansluiten op de receiver. Je hoeft dan dus nog maar 1 kabel van je receiver (HDMI-out) naar je TV te leggen. De receiver haalt eventueel het geluid uit het HDMI signaal en stuurt de video-data door naar je TV. Hetzelfde geld voor component (met uitzondering van het geluid); de SR505E heeft 3 component ingangen en 1 uitgang. Je kan dus 3 apparaten met component aansluiten en hoeft slechts 1 kabel naar je TV te leggen.

    Duurdere receivers kunnen ook nog switchen tussen de kanalen. Doorgaans kan een HDMI-in alleen naar HDMI-out gestuurd worden, maar duurdere receivers kunnen bijvoorbeeld ook component digitaal maken waardoor het via de HMDI-out naar je TV verzonden kan worden.

    -edit- wat dynamike zegt :+
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2007
  3. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik snap het nu, allebei erg bedankt voor jullie uitleg :)
     
  4. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    @dave123: Ik heb even opgezocht voor specifiek jouw type receiver: je kunt switchen via HDMI vronnen zoals hierboven beschreven, maar: Jouw receiver zou geen geluid ondersteunen via HDMI, een optische aansluiting (voor je xbox) blijft dus nodig. Ook kan jouw receiver niet schalen naar verschillende uitgangen. Mocht je dus iets aansluiten met component aan de receiver heb je ook een component naar je tv nodig. Via HDMI geld hetzelfde. Wat wel handig is dat je waarschijnlijk je geluid en beeld perfect kunt synchroniseren.

    http://www.kieskeurig.nl/review/4EA235F74259BE60C12571D300328136.htm
     
  5. ViPeR!

    ViPeR! A Turk With 2 Guns

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook gewoon even Samsung gemaild over de optische ingang. Kreeg vandaag een mail terug van: De HT-TX35R heeft een externe digitale optische ingang. Wat bedoelt die met extern?
     
  6. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat hij dus gewoon een optische ingang heeft, met extern willen ze gewoon in ''dure'' taal zeggen aan de buitenkant :+
     
  7. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Whaha geen idee :lol:

    Lekker duidelijk altijd die helpdesk ... =(

    Zou wat zijn als ie aan de binnenkant zat :9
     
  8. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee ze zijn idd niet echt duidelijk maar dat had je zelf toch ook nog wel kunnen bedenken :p
     
  9. ViPeR!

    ViPeR! A Turk With 2 Guns

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    hahaha :D, dan weten we dat ook voor de volgende keer. Thnx ;).
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Had een tijd terug 2 vragen over mijn Samsung LCD , dus ik mailde ze netjes naar de helpdesk.
    Kreeg de volgende dag een mail terug , ik moest maar bellen :mad:

    Ga met een GSM niet naar een 0900 bellen =(

    Heb alleen maar problemen gehad met dat ding van HQ.

    Wilde hem gebruiken voor mijn PS3 en Samsung HD-decoder.
    De PS3 werkte perfect maar kreeg met de HD-decoder op 720p en 1080i geen beeld.
    De HD-decoder werkte wel normaal op 576p :confused:
     
  11. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Zo, de 1705 is voor de laatste maal aangesloten. Goed dat ik niet iedere dag een receiver verkoop...
     
  12. colinxbox

    colinxbox Active Member

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    0
    Surround-Set

    Hi denk dat ik nu eindelijk eens een 5.1 set wil kopen alleen mijn vraag is welke raden jullie mij aan? :thumbs:

    mijn budget is max 200 euro.
    Ik gebruik hem het meest natuurlijk op xbox360 maar zou hem ook wel op de WII willen gebruiken.
    het word in een slaapkamer gezet ;)

    alvast bedankt _O_
     
  13. bartvdhulst

    bartvdhulst Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    logitech Z5400, Z5450 of Z5500 als je nog een beetje door spaart...

    super leuke toevoeging aan de game beleving

    het is echt zonde om een goedkoper home cinema setje te kopen dan kan je echt beter even doorsparen!
     
  14. colinxbox

    colinxbox Active Member

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik heb al veel goede dingen over die setjes gehoort 8)

    alleen kan je een van deze setjes ook op de wii aansluiten,,

    en wat is de goedkoopste prijs van het goedkoopste setje?

    en wat zou je dit setje kunnen kopen?

    alvast bedankt \o/
     
  15. double u 2

    double u 2 Active Member

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je zo gaat denken ben je niet goed bezig. vraag jezelf af wat je eventueel meer kan besteden dan die 200 euro.

    als je 75 tot 100 meer kan en wil uitgeven zou ik voor de logitech Z5500 gaan. Maar als je echt niet meer kan uitgeven zou ik het zo laten als het nu is.

    tot slot. als je even de specs van de 5500 bekijkt zie je dat hij meederde (digitale) ingangen heeft dus kan je altijd meerdere apparaten aansluiten.

    200% mee eens


    Nog maar weer een EDIT.

    Je hebt neem ik aan wel de startpost gelezen. Als je wel voor zo'n ''goedkoop'' setje gaat let dan wel op: copy/past ----> Let erop dat niet alle setje een optische ingang hebben, ook al staat er wel Dolby Digital op de voorkant. In dit geval kunnen ze alleen Dolby Digital decoderen van de ingebouwde dvd speler, en niet van een aparte ingang, zoals een optische ingang voor je 360.

    en dus ook niet voor meerdere apparaten!!

    groeten willem
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2008
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik raad je aan om 100 euro meer bij elkaar te sparen en een losse 5.1 set bij elkaar te sprokkelen. Voor 150 tot 180 heb je tweedehands wel een receiver die 5.1 (dts) prima aankan en voor 120,- kan je met gemak een 5.1 setje kopen. Daarna kan je nog altijd uit gaan breiden.
     
  17. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat heb lekker beginnen met een Z-5400. Dit wekt weer heel veel vragen van hem op Kevf :p
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat is toch juist leuk? Met een standaard Z-5400 ed hoef je hem alleen maar in te prikken en ben je klaar. Dat is zo saai :+
     
  19. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is waar idd :+
     
  20. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Nu is de vraag of je in de slaapkamer wel een dikke 5.1 set wil hebben staan.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina