De HDTV thread [Deel 16].

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ze heeft de kassabon erbij, alleen is die LE32S71B beter dan een LE32S81B? De specs van de LE32S71B zijn wel minder alleen is hij wel eventjes 100 euro duurder. Maar geeft de S71 beter beeld dan de S81? Wat zou anders het prijssverschil verklaren?
     
  2. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Dan eindelijk wat goede kwaliteit pictures van mijn aankoop

    [​IMG]

    [​IMG]

    Digitenne

    [​IMG]
     
  3. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er erg mooi uit Hordo, welke TV is het precies?
     
  4. Remcooo

    Remcooo Active Member

    Berichten:
    179
    Leuk Bevonden:
    1
    Geen vraag over de LCD zelf, maar over een evt. muurbeugel:

    Ik heb dus een Samsung 27S71B, en ben van plan een muurbeugel te halen. Echter staat hij voor een soort houten wand, en daar wil ik hem dan ook ophangen. De TV is 10 kg. Is het slim om hem hier op te hangen of niet?
     
  5. Vincent R

    Vincent R Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat kan!
     
  6. Remcooo

    Remcooo Active Member

    Berichten:
    179
    Leuk Bevonden:
    1
    Mooizo :)

    Aangezien ik het een beetje zonde zou vinden als de TV een keertje in vele stukken op de grond zou liggen ;)
     
  7. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb afgelopen week mijn Sony 40V3000 lcd tv laten ISF calibreren. En ondanks dat de calibrateur (Frank van ITC) aangaf dat het paneel al onverwacht goede kleurinstellingen had 'uit de doos', hebben we vooral in totale dynamiek en detaillering in zwartwaardes héél erg veel winst geboekt. Daarnaast zijn de kleuren natuurlijker en heeft het beeld heerlijk veel diepte. The Matrix op HD-DVD vond ik al bijzonder mooi, maar nu echt meesterlijk. PGR4 lijkt opeens ook een heel ander spel, heel bijzonder dat zo'n calibratie zo'n groot verschil kan maken.

    Daarnaast heb ik sinds maandag ook Casema digitale kabel tv ontvangst via de ingebouwde DVB-C tuner en eerlijk waar, Film 1, de diverse RTL kanalen en diverse andere zenders zijn van DVD kwaliteit, of komen er zeer dicht bij in de buurt. Ben daarom bijzonder blij met zowel de tv, als de calibratie, als ontvangst van digitale kabel tv. Alleen nog even uitzoeken of, en zoja hoe ik digitale uitzendingen op kan nemen. Lijkt me vrij lastig ivm ingebouwde tuner.

    Als laatste wil ik even aangeven dat men wat mij betreft mag blijven roepen dat lcd techniek inferieur is aan plasma. Ik zie met mijn eigen ogen wat mijn scherm nu kan.. en heb ook meer dan genoeg plasma schermen gezien de laatste tijd. Een ieder die voor onder de 1400,- (mijn aankoopprijs minus kosten voor PS3 pakket) een scherm van zelfde grootte met dezelfde of betere beeldkwaliteit kan vinden voor all-round gebruik mag net zo blij zijn als ik :)

    En als dat niet zo is, mag je er net zo goed blij mee zijn als je dat al bent hehe :+

    Moraal van het verhaal; iedereen met een plat scherm die enigszins regelmatig tv / film kijkt of erop gamed doet er heel goed aan om het scherm te laten ISF calibreren. Kan dat nu volmondig beamen. Zal eens kijken of ik before en after foto's kan schieten.
     
  8. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    De Samsung LE32R82 is bij de 'Office Centre' voor €653 (€549 excl. btw). Voor de liefhebber.

    Weet iemand trouwens ook een goede site waar je goede instellingen kunt vinden voor de Panasonic TX-32LX70. Bij de TV-instelthread is mijn tv nog niet voorbij gekomen volgens mij...
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2008
  9. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar kan je dat ISF Calibreren laten doen dan? (ik ga binnen kort ook weer opzoek naar nieuwe TV, rond de 800eutjes)
     
  10. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik blijf toch tevreden van mijn pioneer :) zeker voor film

    Maar dan had ik nog een vraagje over die ISF callibratie;
    Hoeveel heb je daar zoal voor betaald en voor hoeveel ingangen, want ik heb gehoord dat je voor elke ingang apart moet laten doen, en dat kost dan ineens weer heel wat meer. Ik dacht nog even te wachten tot ik een reciever heb en en dan alles daarmee te verbinden en die via hdmi aantesluiten op mijn scherm en dan nog eens appart de ingang voor pc laten doen.
     
  11. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik kan die S71 (waarschijnlijk) voor 420 euro aankomen, wel tweedehands dan, maar met nog 1 jaar garantie. Of ik kan tot eind Januari wachten en dan de S81 halen voor 570 euro en dan wel ''nieuw''.

    Als ik die S71 nou haal heb ik de kans op slechter beeld als de S81 wat dan betreft het contrast alleen is het allebei het dynamische contrast dus zoveel zou het toch niet schelen? Maar dan heb ik wel een TV voor 150 euro goedkoper die ik dan weer kan uitgeven aan vette games :p

    Aan de andere kant, als ik de S81 dan eind januari haal dan ben ik ''verzekerd'' van een even goed of zelfs beter beeld. En dan kan ik die vette games weer eind februari halen :p

    Moeilijk, moeilijk.....:+
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Wacht gewoon even en haal de S81.
     
  13. jeffreybr

    jeffreybr Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Mensen,

    Ik heb een XBOX360 en als TV een Philips 37pfl9732d.
    Na het lezen van dit Topic heb ik de Advanced Scart Kabel gekocht en aangesloten.

    Nu heb ik de afbeelding eens bekeken:
    [​IMG]

    Ik zie hier echter nergens een HDMI kabel, hoe zit dit precies? heb ik nog meer nodig dan alleen de advanced scart kabel?

    Alvast bedankt voor de reacties.
     
  14. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Als ik jouw was zou ik even wachten en gewoon voor de nieuwe tv gaan, ik bedoel je wil toch goeie garantie hebben of niet? Zelf ga ik eind deze maand (hopelijk xD) ook de S81 halen.

    @jeffreybr,

    Ligt er aan welke xbox je hebt. In de nieuwere zit een HDMI poort. En nou'ja dat plaatje is volgens mij ook best wel oud. Als je via HDMI wil aansluiten is gewoon achterin de xbox pluggen en in de TV en je bent klaar.
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2008
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Uhm, je gaat toch niet met een Advanced Scart Cable werken op een HDTV! 8)
    Als je de Xbox360 Premium hebt, dan zit hier een HD Cable bij. Dus naast de Rood/Wit/Geel zitten er nog 3 extra plugjes. Die moet je achterin de TV stoppen, plus de Rood en Wit van de overige 3. Dus je hebt dan 5 plugjes in je TV zit, behalve de Gele.

    Heb je een Xbox360 Elite of Arcade met HDMI, dan moet je gewoon de HDMI kabel achterin de TV pluggen.
     
  16. jeffreybr

    jeffreybr Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het type dat hier word afgebeeld.
    Alleen bij mijn advanced scart kabel zit aan het einde nog een scart aansluiting, die kan ik in de tv doen.

    Echter zie ik dat op de afbeelding niet, worden daar de kabels rechtstreeks naar de tv gedaan en de scart er tussenuit gehaald?
     
  17. jeffreybr

    jeffreybr Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik heb dus een van de eerste XBOX360 types die gewoon standaard met Scart kabel en zonder Harddisk werd geleverd.

    Wat is de beste manier om dit gebeuren aan te sluiten zodat ik met HDTV kan spelen?
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Een Advanced HD Cable kopen. Géén Scart dus. Want met Scart heb je nog geen HD beeld. Ik zou dus proberen om je Scart Cable te ruilen tegen een HD Cable. Zo'n kabel die dus wordt afgebeeld op het plaatje.
     
  19. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, ik ben overtuigd ik ga voor de S81. Alleen zat ik nou net denk ik iets slims te bedenken :p. Jullie kennen toch wel die BCC reclame van dat ze de laagste prijs garanderen en blabla. Ik was dus op die site van BCC aan het zoeken naar die voorwaarden en ik heb ze gevonden:
    BCC

    Er staat zoals jullie zien:
    -BCC checkt de prijs; Dagelijks checkt BCC voor u honderden prijzen bij de concurrentie. En verlaagt indien nodig de prijs.
    -BCC Garandeert de laagste prijs; Vindt u na uw aankoop bij BCC elders toch een lagere prijs? U krijgt het verschil plus 25% van het verschil terug

    Betekent dit, dat als ik de Samsung LE32S81 bij hun haal (hij kost bij de BCC 649,-) hun op de vingers kan tikken van dat hij bij bijvoorbeeld Redcoon maar 539 euro kost? Kan ik dan dus die Samsung LE32S81 daar bij dezelfde prijs halen maar wel met de service van BCC :D ?

    Of zie ik hier iets over het hoofd? Lijkt me niet, als ze bijvoorbeeld zeggen dat het een fysieke winkel moet zijn en geen internetwinkel dan heb ik er ook al een xD: Elektrogigant;
    Type winkel:
    internetwinkel, traditionele winkel
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2008
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Internetshops tellen niet mee.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina