Geen geluid bij HD film

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door dave123, 3 jan 2008.

1. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

Ik heb zojuist PoTc binnengekregen in HD 720P. En na 10 kg codecs gedownload te hebben, heb ik eindelijk beeld alleen geen geluid. Weet iemand misschien of ik een codec heb gemist dat nodig is bij een .MKV bestand? Of weet iemand een goede player omdat in af te spelen? Of zit het geluid gewoon ergens in de bestanden verstopt?

Zo ziet het er hier uit:

Ik heb de volgende players al geprobeerd: Zoomplayer, WMP, PowerDVD, WMP Classic.

/Mod Geen gedownloade films/muziek/films of wat dan ook op dit forum svp :)

2. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Heb je Lazy Man's MKV al geprobeerd? Volgens mij een vrij complete codec pack om MKV bestanden mee af te kunnen spelen. Moet je wel CoreVorbis mee installeren, dat is de audio codec.

3. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik heb hem geinstalleerd alleen welke player moet ik er nu bij gebruiken?

/Edit vreemd, ik kan nou wel geluid krijgen over mijn headset maar niet over mijn spdif/optisch.
    /Edit2 Nou is mijn geluid over mijn headset ook weer weg xD
    /Edit3 Geluid over mijn headset is gemaakt :p Maar helaas nog geen optisch geluid. Ik zie als mijn headset geluid levert onderin bij pictogrammen ook het FFDShow Audio Decoder tevoorschijn komen als ik WMP classic instel dat ik het via optisch wil hebben komt die FFDshow Audio Decoder niet tevoorschijn.

Bahbah wordt er strontziek van, ligt het misschien aan dat ik vista 64-bit draai? Of mn geluidskaart? Club3d DD

Nou krijg ik zelf bij normale filmpjes (.AVI) geen geluid meer alleen nog maar bij liedjes.

Laatst bewerkt: 3 jan 2008
  4. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lelijk blijkt dus mijn geluidskaart (combo met Vista) te zijn (tenminste dat denk ik).

Dolby Digital LIVE & DTS Connect in Windows VISTA

As Microsoft have removed DirectSound and EAX from Windows VISTA, Dolby Digital LIVE and DTS Connect is no longer working. To overcome this issue, a new driver for Windows VISTA is under construction. This new driver will include D3DDGX, an emulation program that enables the use of DirextSound and EAX under Windows VISTA.

An updated driver for Theatron DTS is available for download.

Theatron DD is scheduled for Q1 2008

Theatron Agrippa is scheduled for Q1 2008

Kan in principe een slotje op, ik laat het in die tijd wel weten of ie het dan al weer doet xD

/EDIT Geen slotje ! blijkt toch iets met codecs te zijn.

Omg echt mega vaag, nou kan ik via Gspot geluid krijgen alleen moet ik na render 3 voor geluid gaan bij de eerste 2 geeft hij een error aan. En ook geeft hij officieel via windows geen geluid. Terwijl ik op deze screenshot wel geluid heb. Let niet op het Roze das ook weer zo een vista bug xD

/EDit Ik heb nou via een speciale player (VLC Media Player) wel weer geluid voor m'n AVI en MPEG. Alleen het geluid van de HD film wil nog niet iemand tipS?

Laatst bewerkt: 4 jan 2008
  5. [PayBack]

[PayBack] Viva la Vida

Leuk Bevonden:
    0
    Om iets te verduidelijken:
    Welke codec(s) pack(s) heb je gedownload, want CCCP(combined community codec pack: http://www.cccp-project.net/) zou je nog uit kunnen helpen, dat is een erg goed en compleet pack waarmee je eigenlijk alles zou moeten kunnen afspelen.

6. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik weet van het bestaan van deze codecs af: DivX Codec, k-lite code pack, Lazy's man MK.

Deel Deze Pagina