Wat een wending! Het is duidelijk voor mij dat er geld mee heeft gespeeld. Het tijdstip van de exclusiviteit maakt het een geniale stunt van WB die de doodsteek zou moeten zijn voor het hd dvd kamp, een doodsteek die niet echt een doel zou hebben voor WB, maar wel voor Sony, een paar dagen voor de grote hd-dvd aankondigingen/ persconferentie.
Ik ben nog steeds benieuwd. Dit is wel een van de agressiefste formats war die ik ken. Geld hier, geld daar, en dan ook nog eens van beide kampen. Ik vind het daarom ook interessant te zien wat het hd-dvd kamp nu gaat doen. In de war is het wel duidelijk dat iedereen een prijs heeft, sommige Blu-Ray fabrikanten zoals Disney etc. hebben zelf gekozen voor hun format, het zal mij niet verbazen dat zei zich nu achtergesteld voelen, t.o.v. uitgevers die geen keuze hadden gedaan en dus nu een bak geld krijgen om die keuze te 'vergemakkelijken', en nu overgekocht worden, en net zo makkelijk naar het andere medium over stappen (voor financiële middelen natuurlijk).
De format war is ten einde als paramount stopt met HD-DVD (na hun contract)en er geen nieuw positief nieuws is voor HD-DVD. Tot die tijd zal toshiba zich echt niet gewonnen geven en ik zie dan ook uit naar de counterstrike die toshiba zal willen geven.
Hoezo vreemd, het is duidelijk dat alle HD-DVD volgers nu toch weer even nadenken waarom ze ook al weer bij dat kamp zitten, zelfs MS doet dat nu ongetwijfeld. Aan Toshiba de zaak ze het vertrouwen terug te geven en ze exclusief te houden en zo snel mogelijk terug te slaan. Een aankondiging als dit komt niet zacht aan in het andere kamp.
Toch nog even dit, GE-NI-AAL van Sony, dit geeft me toch even een psychologische dreun aan het andere kamp.
Laatst bewerkt: 5 jan 2008