Wii Sports
Een beetje tennissen, golfen en meer van dat soort ongein... Niet echt mijn smaak, maar leuk voor een half uurtje en nog een extra half uur voor multiplayer.
Wii Play
Met je aanwijzertje moet je mii's vinden die hetzelfde zijn, het hardst lopen of targets kapot schieten. Het klinkt allemaal erg leuk, maar als je het aan het doen bent heb je minder dan 10 minuten per minigame nodig om te bedenken dat dit echt nergens over gaat.
Mario Strikers Charged Football
Bij dit spel moet je voetballen maar dan met allemaal speciale trucs en aanvallen om zo te kunnen scoren. Als je met een cup bezig bent kan je niet even met een ander(e) speler/team een cup spelen, want dan wordt je andere savefile gedelet. Dat wil zeggen: je kan alleen maar een cup doen als je het met dezelfde speler blijft doen en daardoor heb je weinig variatie (alleen de moeilijkheid die ik trouwens bij de derde cup onwaarschijnlijk moeilijk vind, maar dat ligt vast weer aan mij
)
Medal of Honor: Vanguard
Dit vind ik een goede game, alleen om alle medalies te halen op Elite mag je geen een keer dood gaan
. Bij 2 schoten ben je al dood... Voor de rest, is het wel een goede game, alleen de graphix zijn ook niet echt bijster interessant.
MySims
Hier zul je huisjes ontwerpen en meubels maken om verder in het spel te komen. Dit is leuk... voor 3 minuten. Je moet namelijk iedere keer weer terug naar je werkplaats en daar dan met blokjes allemaal meubels maken, niet echt mijn ding.
Super Paper Mario
Deze game vind ik ook wel leuk, maar het is iedere keer hetzelfde. Flippen naar 2D-werelden en een geheime doorgamg vinden of een bepaald object vinden. Daar blijft het bij, alleen steeds in een ander jasje.
Red Steel
Het gaat erom dat je al je vijanden dood schiet en dan verder in het level komt, alleen is het probleem dat als je wilt inzoomen met je pistool, dat je je Wii-mote een stuk naa voren moet schuiven, nogal vermoeiend. Dan meestal nog mis schieten ook (kon een geen lock vinden op de gun.)
FIFA 08
Weer een mooie game, maar (komt ie weer hoor) je moet zo achtelijk moet de wii-mote zwiepen om een goal te maken. Het is niet meer da 'B' schieten is, maar je moet omhoog of omlaag zwaaien om te schieten. Je kan ook een lobje over de Keeper heen maken, maar soms reageert dat ding niet goed, is het opeens een schijnschot (met 'C' ingedrukt omhoog zwaaien is lobje en naar beneden is schijnschot) dus dan schiet je niet eens...
Het publiek is er ook niet beter uit gaan zien.
Wario Ware: Smooth Moves
Dan hebben we dit. Een leuke game, maar die single player is zóóó saai... en het vervelende is dat je op een bepaald punt moet zijn in de singleplayer om multyplayer vrij te spelen. Niet echtgeweldig.
Guitar Hero III
Het is gewoon precies hetelfde als GH III op de Xbox 360 (nog niet op de PS3 gezien), maar dan heb je een ander laadschermpje, je kunt geen songs downloaden en je hebt een gitaar waar iedere keer dat je een fout maakt een herrie van jewelste uitkomt (opzich is het wel grappig, maar je voelt je diep vernederd als je eens TTFAF op expert gaat spelen). De graphix zijn ook iets minder, maar ja, het is de eerste keer GH op de wii.