De HDTV thread [Deel 16].

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raafie

    Raafie GT: Raafie

    Berichten:
    1.149
    Leuk Bevonden:
    677
    Hmm, nu ik dit zo allemaal lees over de S81 begin ik toch te twijfelen. Maar ik ga denk ik toch gewoon voor de S81 ipv de R81 omdat de prijs gewoon aantrekkelijker is, en ik lees over de S81 ook goede dingen.
     
  2. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Zit zelf ook nog te twijfelen, maar als het verschil zo groot is. Dan is dat die €60,- extra toch wel waard lijkt me.
     
  3. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Heb zelf de S81 en het is gewoon een goede tv!
     
  4. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat staat er onderaan de startpost ;)
     
  6. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was zo een beetje aan het rondsurfen en toen kwam ik deze TV tegen op BCC: BCC Dit leek me wel een aardige tv, meer dan voldoende aansluitingen, mooie prijs, 32inch. Is dit iets?

    Er staan nog maar twee reviews op kieskeurig van deze tv en die zijn alletwee positief. Volgens mij is de contrastwaarde ook genoeg; 1200:1? Alleen weet ik niet hoe het met de reactietijd zit, die zal toch wel gewoon 8ms zijn?

    En ik vind het er ook wel mooi uitzien, en tevens kan ik hem bij de BCC halen waar ik 10 minuten rijden vandaan woon. Kan handig zijn ivm garantie.
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Volgens mij heeft Hitachi niet echt goede LCD's. Maar daar kan Melbuuln vast meer over vertellen! :+
    Prijs is niet voor niets zo laag.
     
  8. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben sinds een paar weken de gelukkige bezitter van een Xbox360. Nu moet ik nog een goede tv hebben, en ik hoop dat jullie mij een goed advies kunnen geven. Ik heb wel veel gelezen over de LE32S81B van Samsung, maar die is mij gewoon wat te duur en ook te groot. Zelf zit ik meer te denken aan een 26". Meer specifiek: aan de Samsung LE26S81B. Daar heb ik hier ook al het een en ander over gelezen. En niet altijd even positief. Maar ik wil eigenlijk gewoon een vellend oordeel hebben over deze tv: is hij de moeite waard om te halen? Ik kan um voor een lief prijsje scoren en ben geen hardcore-gamer ofzo...maar ik hecht natuurlijk wel enige waarde aan kwaliteit. Is het een leuke tv voor een doorsnee gamer? Of kan mij een ander goed (beter) 26'' model geadviseerd worden?
    Aan diegenen die reageren: ik dank jullie hartelijk. ;)
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Aldus de kenner over de LE26S81B! :)
    Wil je een 26", dan kun je beter voor de LE26R81B gaan. Deze is qua panel veel beter.
     
  10. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik ben dus echt geen kenner en daarom de volgende vraag: waarom is de panel van de LE26R81B beter dan de panel van de LE26S81B? Welke verschillen bestaan er tussen panels?
    Wellicht overbodig om te noemen, maar zaken als kijkhoek maken mij ook niet heel veel uit. Ik game toch vaak alleen op mijn kamer, dus dan kan ik er zo recht voor gaan zitten als ik zelf wil.
    Qua prijsklasse zit ik te denken aan ongeveer €500 en dat sloot mooi aan bij de LE26S81B. Maargoed, omdat het een grote aankoop is, waarvan ik verwacht dat ik er plezier van zal krijgen, kijk ik ook niet op van een euro of 80 meer.
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Melbuuln kan je het beste de verschillen uitleggen over de panels. Maar lees even dit topic door, dan vind je al een heleboel informatie. Want de vragen die jij nu stelt, zijn al heel vaak gesteld..dus het antwoord staat hier echt wel ergens tussen! :)
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik hoor en lees zeer positieve reacties voor Hitachi.
    Koop liever een Hitachi dan bijvoorbeeld een Tatung , SEG , Vestel of 1 van die andere onbekende merken.

    Je zegt zelf al de inkijkhoek.
    Maar andere belangrijke verschillen zijn de Contrast Ratio en Luminantie.
    De contrast Ratio is het werkelijke contrast van de panel , laat je niet gek door de Dynamische Contrast.

    De R81 heeft een betere inkijkhoek , maar de Luminatie (verlichting) van de S81 is weer iets beter.
    Bij de 26" uitvoeringen zijn de verschillen niet zo groot.

    Als de inkijkhoek voor jouw geen probleem is , dan is de LE26S81B een hele goede keus.
     
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ja dat staat buiten kijf! Maar t.o.v. een Sony, Sharp, Samsung etc haalt Hitachi het niet lijkt me.
    Niet dat ik ervaring mee heb though! :)
     
  14. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    De prijs is alleen zo laag dankzij een tijdelijke aanbieding van de BCC aangezien hij normaal rond de 600 euro kost.
    Alleen vroeg ik me af of die 1200:1 contrastwaarde genoeg is? (Ik heb er geen idee van :p) En de response tijd zal toch gewoon 8ms zijn net zoals haast elke LCD van deze prijs?
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2008
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Op de site van Samsung staat alleen de Dynamische Contrast 7000:1
    Maar de werkelijke contrastwaarde van de LE32S81B is nog geen 1000:1 , maar hier hoor je Samsung niet over.

    Persoonlijk vind een Dynamische Contrast van 7000:1 behoorlijk overdreven , mijn R71B heeft maar 5000:1
    Heb in het servicemenu de Dynamische Contrast en Dimming uitgeschakeld en vind de werkelijke contrast ergens tussen de 1000:1 en 1200:1 meer dan voldoende.
     
  16. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Aha oke. Dus de Hitachi doet niet onder voor de S81 qua specs zo op het eerste gezicht? Alleen moet ik nog even achter die reactietijd komen.
    Ik vind hem er trouwens ook mooi uit zien:

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2008
  17. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    @Melbuuln,

    Wat is dat Dynamische Contrast dan precies?
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Volgens een site in Israel heeft de Hitachi een reactietijd van 7ms.
    זמן תגובה: 7 ms


    De Dynamische Contrast is het verkooppraatje van Samsung.
    Maar wat doet de dynamische contrast.

    De verlichting van het panel wordt namelijk gedimd.
    Bij lichte scnes brand de verlichting feller en bij donkere scenes kan die zelfs helemaal uitgeschakeld worden.

    Helaas werkt dit bij Samsung niet altijd goed.
    De Dynamische contrast kan namelijk irritant gaan knipperen tussen lichte en donkere scenes.
     
  19. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke dan zit dat dus ook goed, nou dan ben ik er albijna zeker van dat ik deze tv eind januari ga halen (hoop dat die aanbieding nog zolang geldt).
     
  20. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Dat heeft mijn pc monitor ook zo'n dynamische contrast gebeuren. En hoort het dan zo dat boven en onder een soort van licht boog zit als het helemaal donker is zeg. (dat het niet helemaal donker is maar dat je duidelijk ziet dat er verlicht wordt) (en het overgens vet lelijk lijkt)

    ps, ben slecht in uitleggen xD.
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina