[Algemeen] Alles over Blu-ray & HD DVD [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Alle ogen zijn nu gericht op de statement van Tochiba.

    Als Universal, The Weinstein Company, Paramount en Dreamworks besluiten om haar films op HD-DVD en Blu-ray uit te brengen , dan betekend dit ook een vroege dood voor de HD-DVD.
     
  2. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Nu is het toch handig om goede contacten te hebben met financiële overweldigende bedrijven als Intel en Microsoft lijkt me zo 8)

    Toshiba moet iets terugdoen, dat weten ze, maar volgens mij zijn ze helemaal in de war als ik de afgelasting van de CES verklaring erbij pak, geen goed vooruitzicht voor HD-DVD. Maar zoals je al zegt, de format war is nog niet over als Paramount en Dreamworks nog exclusief blijven voor HD-DVD, en al heb je 70 of 30% van de markt in handen, je hebt maar 1 of 2 system sellers nodig om te winnen.
     
  3. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Neenee,

    Ze moeten nu rond te tafel gaan zitten en bespreken hoe ze samen de schade kunnne minimaliseren en de positieve zaken van toshiba en hd dvd gebruiken om blu-ray nog beter te maken. Geen profile 1.0 , 1.1, 2.0, 2.1,... gewoon profile hd, en als er iets nieuws komt, mogelijkheid tot updaten... waar hd dvd wel gedurende een jaar sterk in was.

    Ze hebben al rond de tafel gezeten voor andere zaken:
    Dit nieuws was juist voor het warner voorval vrijgegeven. Dus samenwerken kan. En dat toshiba dan voorlopig dual-format players maakt ofzo. Dat die mensen die al een boel hd dv's hebben toch nog rustig kunnen overshakelen, zonder hun hele collectie weg te smijten, en de stock van hd dvd uitverkocht geraakt.
     
  4. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Achja, heb tenminste wel de King Kong 2005 HD DVD voor 4,99 kunnen scoren bij Free Record Shop.

    Het grote minpunt voor mij is dat ik mijn HD DVD speler afgelopen donderdag heb aangeschaft, en 1 dagje erna Warner alles in duigen gooit voor het hele HD DVD gebeuren. Vooral 2 dagen voor de CES; het belangrijkste event voor zaken als deze. Dit was gewoon de nekslag die 1 van de 2 formats nodig had, en Warner heeft 'm koelbloedig uitgedeeld.

    Ik kan nu wel profiteren van Warner's beslissing tho, gezien het mij zeer onwaarschijnlijk lijkt dat HD DVD hier nog boven op komt; en dus de prijzen logischerwijs zullen dalen.
     
  5. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is waar, ik heb al iemand gevonden waarvan ik het één ander kan overkopen voor een schappelijk prijsje.

    Voor hd dvd was het erop of eronder zoals Arjan een aantal berichten terug heeft gepost. Erop: met warner exlusief +fox neutraal, Eronder: warner exlusief blu ray.
     
  6. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    De strijd is nu zo goed als gestreden. Enkel nog wat strubbelingen omtrent Universal Pictures & Paramount. Gaan deze studio's ook voor BR dan kan iedereen weer verder.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Warner heeft wel een goed moment gekozen voor hun Statement.

    Toshiba Corporation headquarters will be closed for the New Year from December 28 to January 6.
    Please note that we cannot respond to correspondence during the vacation. We will be with you again on January 7. Thank you.

    De telefoons zullen daar Maandag roodgloeiend zijn.
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Amerikaanse winkels stunten met de prijzen van HD-spelers: de goedkoopste HD-DVD speler van Toshiba kost 100 dollar, de voordeligste Blu-Ray speler kost zo’n 300 dollar.

    De aankondiging van Warner komt op een ongelegen moment voor het HD-DVD kamp: net voor de Consumer Electronics Show in Las Vegas, een grote vakbeurs voor consumentenelektronica. De HD-DVD Promotion Group heeft een geplande persconferentie gisteren schielijk uitgesteld. Ook Microsoft, een van de drijvende krachten achter HD-DVD, liet in de toespraak van Bill Gates de formatenstrijd geheel ongenoemd.
     
  9. Dead Rising

    Dead Rising viel tegen

    Berichten:
    690
    Leuk Bevonden:
    0
  10. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    HD-DVD is wat mij betreft nog niet afgeschreven, die studios zijn echt niet gek. Ze zeggen exclusief dit en dat maar uiteindelijk gaan ze waar het geld gaat. Het ontgaat me waarom blu-ray als superieur wordt gezien, vooral omdat iedereen nu juist geen DRM etc meer wilt hebben maar die wel verplicht in elke blu-ray disc zit verwerkt :+. HD-DVD is af, blu-ray werken ze nog een de specs.. ik las in de krant vanmorgen dat Blu-Ray meer mogelijkheden had tot interactiviteit, ik dacht echt WTF? als je een oude blu-ray speler hebt kan je straks niet eens de logge java crap gebruiken, terwijl alle hd-dvd spelers al vanaf dag één alle interactieve functies zoals overlays ondersteunen.
     
  11. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    CES 2008.

    Zoals u zich kunt voorstellen, is dit een zware dag voor me , zei vicepresident marketing bij Toshiba Jodi Salley zondag. Ik was helemaal in de veronderstelling dat ik hier vanmorgen het succes dat HD DVD het afgelopen jaar heeft gehad met jullie ging delen.

    Toshiba moet de feiten hard onder ogen zien, maar zijn medestanders zijn in geen velden of wegen te bekennen.
     
  13. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat is niet geheel waar :)

    Mooie lijst gevonden waarin staat welke US Blu-ray op een EU speler het gaat doen.

    Amerika is regio A
    Europa regio B
    Alles wat groen is kan dus ook hier gespeeld worden,je zit alleen met je ondertiteling.

    http://bluray.liesinc.net/
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Inderdaad, of wie een interessant aanbod kan doen. In dit geval een combinatie van beiden. Er valt voor de filmstudio's al een tijdje meer geld te verdienen aan Blu-ray qua softwaresales.

    DRM in de vorm van AACS (Advanced Access Content System), ontwikkelt door een partnership bestaande uit o.a. de volgende leden: Microsoft, Intel, Toshiba, Disney, Warner Brothers, IBM en Sony. DRM dat op zowel HD DVD als Blu-ray verplicht aanwezig dient te zijn. BD+ en ROM-mark zijn extra beveiligingen tegen: 1. het knoeien met de hardware om illegale encryptie sleutels in te voeren om zo kopietjes te kunnen afspelen. 2. 1:1 kopietjes te maken van de content op het schijfje. Zaken waar de filmstudio's veel waarde aan hechten om zo hun materiaal beter te kunnen beschermen tegen piraterij, en waar de consument bij normaal legaal gebruik geen last van heeft. DRM kom je tegenwoordig overal tegen, op DVD's wordt het al jaren gebruikt, de voorganger van AACS; CSS. Xbox Live (video) marketplace idem.

    Ongeacht of de speler nu profiel 1.0, 1.1 of 2.0 is, ze zijn volgens de standaard allemaal verplicht om met het interactieve BD-J om te kunnen gaan. In grote lijnen biedt profiel 1.1 t.o.v. 1.0: PiP, en een secundaire audio decoder. 2.0 biedt netwerkmogelijkheden. Wat dat betreft is de PS3 de meest futureproof Blu-ray speler. Ondanks wat een aantal blogs en zogenaamde insiders een tijdje terug beweerden, is de PS3 vorig jaar december bijgewerkt tot een profiel 1.1 speler, en eind januari zou de PS3 worden bijgewerkt tot een volwaardige profiel 2.0 speler. Wat dus niet mogelijk was omdat de PS3 slechts over 512 MB geheugen beschikte, aldus dergelijke ‘nieuwsberichten’... Niet wetende dat flashgeheugen, interne/externe HDD's e.d. ook allemaal volstaan als opslaggeheugen. Laat elke PS3 nu standaard over een HDD beschikken.
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Fijn toch, dat blu-ray?|:-


    En Aleko: bedankt voor die tip en link naar die hdmoviesource!
    Ik had gisteren net top gun besteld op hd-dvd voor €37,50 (slik) maar nu heb ik voor €35,-. top gun + blood diamond! Thanks!
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2008
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Fijn toch, dat HD-DVD?
     
  17. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Loze opmerking. Het probleem bij BR is idd dat het formaat nog lang niet af is en natuurlijk die regiocodering. Voor de liefhebbers van het eerste uur is HD-DVD dan ook een beter formaat gebleken dan BR, tot nu toe dan. Voor mensen die Spiderman en Harry Potter als het hoogtepunt van de filmgeschiedenis zien, is BR een prima optie. Ik vraag me alleen of wie ze gaat uitleggen dat hun BR speler uit 2007 de extra's van een in 2008 gereleasde film op BR formaat niet kan afspelen?
     
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    In hoeverre is dat dan geen loze opmerking? :{

    Zowel op HD DVD als op Blu-ray heb je inmiddels een ruime keuze wat films betreft. Voor iedereen zit er wel iets tussen. Afhankelijk van iemand z'n smaak zou het kunnen dat door de huidige verdeling van de filmstudio's HD DVD of Blu-ray een 'betere' keuze is.

    Dat HD DVD regiovrij is, is inderdaad fijn als je films uit het buitenland wil halen. Heb ik in het begin ook gedaan, maar dat was meer omdat het hier zo beroerd verkrijgbaar was. Prijstechnisch gezien kan het ook wel eens interessant zijn. Echter, tegenwoordig zie je dat films over het algemeen steeds sneller worden uitgebracht in de diverse regio's, en de prijzen gaan ook langzaam naar beneden.

    Het grote voordeel van HD DVD t.o.v. Blu-ray is imo inderdaad dat de specificaties al af zijn. Af in het opzicht dat er duidelijk een aantal verplichte eigenschappen worden gevraagd van de hardware. Dan hebben we het over PiP en internetmogelijkheden t.b.v. de extra's.
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Zo snel gaan die prijzen niet naar beneden hier zeg. Ik wilde Top Gun hebben en die kon ik niet vinden onder de €37. Dankzij een handige link van iemand hier heb ik m voor de helft van deze prijs.

    Microsoft had natuurlijk al veel eerder de hd-dvd speler in zn xbox360 moeten inbouwen. Ik ken niemand die een blu-ray speler als stand-alone heeft gekocht. Mensen die nu een ps3 hebben denken: laat ik s een blu-ray filmpje kopen.
     
  20. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Als MS een HD DVD speler had ingebouwd dan hadden we én veel meer voor de 360 moeten betalen én hadden we langer moeten wachten voordat ie uit zou komen (niet zeker trouwens).

    MS heeft heel duidelijk aangegeven dat ze in een game "oorlog" zitten met Sony en niet voor de films etc.

    De verkopen hadden nooit zogoed geweest als dat ze de laatste 2 jaar waren (kijk maar naar Sony).
    In mijn ogen hebben ze er gewoon goed aan gedaan. Sony heeft een grote gok genomen en het lijkt erop dat ze de juiste gok hebben gedaan..... Maar alleen voor de films.........
    Qua games slaan ze nog steeds geen deuk in een pakje boter. Als dadelijk de stand alone Blu Ray spelers goedkoper worden word het leuk om bij te houden hoeveel PS 3's er verkocht blijven worden.

    Je zal zien dat de komende maanden de PS 3 weer meer verkocht gaat worden door mensen die hem als BR speler gaan gebruiken. Hopelijk voor Sony gaan ze in 2008 eens wat games verkopen want in wezen blijft het een "Play-Station" :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina