Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn ouders hebben het ook maar ik vindt tog echt mijn eigenspeakers veel beter klinken terwijl dat 3.2.1 nog aardig wat kost ook voor 2 speaks en een tuner/dvd speler.
     
  2. Sake1989

    Sake1989 Relax

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    33
    hoor je bij dat systeem ook echt het geluid van achteren komen? want mijn moeder wil het ook hebben, maar volgens mij kun je beter een 5.1 setje + receiver kopen. ben je ook nog goedkoper uit.
     
  3. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hoort het geluid niet egt zoals een systeem met 2 rears en een center , het is egter wel een heel compact systeem en het geluid is niet slecht te noemen maar voor een egt surround beleveis moet je gewoon voor een 5.1 gaan.
    Er zit wel wat surround in maar het is net niet wat je wilt hebben.
     
  4. Sake1989

    Sake1989 Relax

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    33
    dat dacht ik al, maar mijn moeder was bij zo'n test opstelling geweest bij de expert en zij vonden het wel mooi klinken. ik zei dat het echt niet zo mooi klinkt als goed 5.1 setje. alleen is ze nogal wat koppig :+
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De opstelling bij Expert is optimaal en daarom klinkt het ook altijd beter.
     
  6. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja , het is hun eigen keus ze moeten het wel zelf weten natuurlijk .
    Voor in de huiskamer staat het wel mooier dan 5 speakers natuurlijk want het is nameljik een mooi design en makkelijk neer te zetten 3 kabels.
     
  7. Sake1989

    Sake1989 Relax

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    33
    dat zei mijn moeder ook, maar ik zei het klinkt een woonkamer toch anders. alleen is ze noal wat koppig =(
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Gelukkig heeft Expert , Koop op proef
    Bevalt het niet dan kan je het product binnen een aantal dagen/weken terug brengen.
     
  9. Sjoerd89

    Sjoerd89 Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds een paar dagen ben ik de trotse eigenaar van twee Kef Q5's :D. Bij correct voor 200 euri per stuk, voor 100 euro meer heb je de Q7, maar dat is net wat teveel van het goede voor mijn slaapkamer. Ik kon mijn twee Q4's nog inruilen voor 80 per stuk ook (100 voor betaald) dus dat was een goede deal. En ze klinken geweldig! Die subwoofer hoeft gelukkig niet meer aan (bij muziek dan).

    Foto's komen eraan ;)
     
  10. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Netjes , altijd leuk als je het eenmaal hebt .
    Bij mij zit er ook genoeg bass in die speaks , maar is het nou een dat je er egt 1 bij moet hebben als b.v actieve subwoofer.
     
  11. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Een vraagje, heb nu de Samsung HT-X30. Ik kan wel gewoon op mn 360 spelen, maar hoe kan ik het geluid op mijn TV afspelen. Ik heb een BenQ DV3251 met een digitaal kastje van @home. Iemand enig idee?
     
  12. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Iets meer info please.

    Hoe heb je alles aangesloten nu?
    Welke uit/ingangen heb je?
     
  13. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Bij mijn HT-X30 kreeg ik een gele audio kabel. Achter in mijn TV zit Audio Out L en R en een HDMI aansluiting. En achter mijn HT-X30 zit een componenten aansluiting, Scart, HDMI Out, Video Out en Aux In 2. Ik heb er verder geen verstand van.
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2008
  14. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, en je wil de audio van de tv op de audio setje, en het geluid van je xbox op je audio setje? Right?

    Ik denk dat de gele kabel een composite video kabel is, maar dat maakt niet uit. Hoe heb je nu je xbox aangesloten qua geluid? Niet via optisch? Die heb je niet op je audio setje?
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2008
  15. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Op mn setje zit wel een optische ingang, deze heb ik dan ook gebruikt voor mn 360. Maar ik weet niet of ik iets met mijn digitaal kastje moet doen. Xbox 360 zit wel surround op. Alleen ik krijg geen geluid als ik gewoon TV kijk.
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik snap je vraagstelling niet goed. Als ik het goed begrijp heb je wel surround met de 360, maar totaal geen geluid van de tv? Als ik het goed heb, heb je voor je tv genoeg aan een dubbel tulp naar enkele tulp (dubbel in je tv, enkel in aux2). Normale televisie-uitzendingen zijn nl stereo.
     
  17. mathijsalbrecht

    mathijsalbrecht Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan de Z5500 te kopen maar ik vraag mij af of deze tegelijkertijd op de pc, xbox en tv aangesloten kan worden.. dus als ik switch ik gewoon altijd het geluid via het setje heb. Zo ja via welke aansluiting doe ik dit dan?

    * Xbox via optische kabel lijkt mij
    * pc via de groen/oranje/zwart stekker?
    * en dan de tv..?welke aansluiting gebruik ik daarvoor?
     
  18. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb wel gewoon geluid door de tv, maar ik weet niet hoe ik dat geluid door de dolby surround krijg.
     
  19. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan het nooit in echt surround geluid krijgen aangezien de TV alleen maar een 2.0 (stereo) signaal uitstuurd. Wel kan je dan bij je Z-5500 instellen op All channel Stereo of Dolby Pro Logic (wannabe surround).
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2008
  20. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Om even wijsneus te spelen: een stereo bron is 2.0, er wordt enkel informatie aan de linker en rechter speaker gegeven. Er is geen apart subwoofer kanaal.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina