Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Waarom doe je niet 3x1GB? Dan kan je er later makkelijker nog 1GB bij stoppen.

2. Shizzel

Shizzel Guest

Woeps, je hebt gelijk, is inderdaad wat makkelijker. Las namelijk dat iemand anders het zo had gedaan, en had niet over iets makkelijkers nagedacht.

3. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Dan werkt het niet in dual channel.

4. Shizzel

Shizzel Guest

Wat bedoel je daar precies mee? Dat zou namelijk de reden kunnen zijn dat die andere persoon het met 2x512MB had gedaan. Is het dus niet mogelijk om 3x1GB te kopen?

5. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Jawel, maar dit werkt minder snel dan als je het in dual channel zou zetten met 2 x 1 en 2 x 512

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    het heeft weinig met dit thread te maken, maar ik kan geen andere thread vinden waar ik het zou kunnen vragen, en hier word veel gekeken dus doe ik het maar hier:

Ik wil een bestand uitpakken met Winrar, ik doe dit naar een nieuwe map. (het bestand is 4,7GB groot)
    hij doet het gewoon totdat hij op 99% is, dan krijg ik een foutmelding met: onvoldoende schijf ruimte. en dan krijg ik nog een melding met Write error: only NTFS file system supports files larger than 4 GB.
    wie o wie heeft hier een oplossing op?
    ps. het heeft niets met schijf ruimte te maken want er is nog 274 GB over(dus ik snap die foutmelding zoiezo al niet:confused:)

in het bestandsnaam staat FLT, weet niet of dat er iets mee te maken heeft(weet uberhoudt niet wat het inhoudt)

Laatst bewerkt: 9 jan 2008
  7. Shizzel

Shizzel Guest

Zo ziet mijn bestelling er tot nu toe uit, heb nog veel best goede spullen in deze PC die ik kan gebruiken, en TV-kaart heb ik ook nog, maar niet eens nodig.
    Uitleg:
    Ik heb een Quad-Core gekozen omdat deze PC al weer zo'n 3 jaar oud is, en als ik om de 3 jaar blijf upgraden kan ik het beste meteen future-proof doen, en als met de koeler kan ik hem overclocken naar 3,2GHz.
    3GB Ram omdat ik nu Vista gebruik met 512MB, en ik merk dat dat gewoon echt te weinig is. Ik kan voor 2GB gaan, maar voor die 20 euro is het maximum wat een 32-bitssysteem aankan bereikt, en is dus mooier.
    Het enige minpunt is de videokaart, een Sparkle 6200GS, maar dat komt omdat laatst de videokaart kapot was, en ik snel een goedkoop alternatief heb geregeld. Na een paar maanden kan ik deze wel upgraden met een 8800GT oid.

Kan je met deze computer goed video's bewerken in Pinnacle, en Photoshop gebruiken, of moet ik daarvoor iets aanpassen?
    Als iemand nog tips heeft, deel ze graag, ze zijn van harte welkom.

Edit: Heb inmiddels de kast en voeding al aangepast, is nu de Antec Sonata III geworden, die heeft al een voeding, en daar bespaar ik dus 60 euro op :D. Ik moet alleen kijken of alles wel past, doe ik zo, maar ik ga ervan uit dat alles gewoon past.

Laatst bewerkt door een moderator: 9 jan 2008
  8. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er goed uit, misschien zou je nog op het moederbord kunnen besparen(alleen als je niet wil overclocken). Maar die van gigabyte is ook uitstekend.

@NFL Dolphins. je geeft zelf het antwoord al: only NTFS file system supports files larger than 4 GB. Je wilt het bestand uitpakken op een fat32 harde schijf, hierdoor mislukt het. Je kan dit gewoon aanpassen.

9. Shizzel

Shizzel Guest

Tjah, dat is het hem. Ik wil de Q6600 namelijk overclocken naar 3,2GHz, want als ik hem op stock-settings laat, kan ik eigenlijk beter een Dual-core E6850 kan halen. Ik koop ook niet voor niets een goede koeler ;). Ken namelijk iemand die ook een Q6600 heeft, en hem op 3,5GHz goed heeft lopen, dus dan zou 3,2GHz makkelijk moeten kunnen.

10. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Die snelheidswinst is te verwaarlozen.

11. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0

In dat geval, bestellen die hap!:9

12. Shizzel

Shizzel Guest

Zeker weten? Heb op internet gekeken, en zag bij bepaalde programma's single-channel 2100 punten gaf, en dual-channel 3400 punten. Vind ik toch een aardig verschil eigenlijk.
    Ik denk eigenlijk dat ik toch maar voor dual-channel ga, 3GB is meer dan genoeg, en voor meer dan dat moet ik een 64-bit OS gebruiken.
    Denk dat ik het maar bestel, alleen nog even wat overleggen dat mijn zusje deze PC krijgt voor een vergoeding *).

13. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Moet je geen dedicated videokaart?

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    kan ik wat doen aan het bereik van mijn modem/router van tele2? Kan ik zo'n ding op één of andere manier tweaken? Want ik kom nu maar net tot zolder en eigenlijk wil ik er geen router bij kopen.

15. Shizzel

Shizzel Guest

Eigenlijk wel, heb al een Sparkle GeForce 6200 hier, en die heb ik toevallig laatst gekocht omdat de oude kapot was, en ik kan daar nog een tijdje mee door. Vind het zonde om die 35 euro weer weg te gooien als het ware. Zo gauw er mooie PC-games uitkomen haal ik wel een 8600GT o.i.d.

Edit: Zit er op dat moederbord trouwens ook al een geluidskaart? Dus die zwart-oranje-groen aansluiting voor PC-luidsprekers? Hoef namelijk geen dure geluidskaart, en die 40 euro kan weer naar een goede videokaart gaan ;).

Laatst bewerkt door een moderator: 10 jan 2008
  16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    ff een vraagje, wou net ff kijken of mijn hdd sata aansluiting had, omdat het moederbord deze wel heeft, mijn hdd had het niet, dus weer alles aangesloten, maar nu krijg ik geen beeld meer, en doet de muis het niet meer. Weet iemand hoe dit kan??

17. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Dan heb je niet alles aangesloten :).

18. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    jawel
    en een ander beeldscherm pakt ie ook niet

19. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Wat gebeurt er als je hem aanzet? Welk geluid?

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    normaal geluid, zoals je hem altijd aan zet

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina