http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1266264/2
was dit topic op tweakers.net aan t lezen. Hoe moet je als consument nu nog kiezen!? Zoals ik eerder al vertelde willen wij een grotere tv kopen voor beneden. We wilden gaan voor full-hd, omdat je denkt dan een tv te kopen die beter beeld geeft als een hd-ready. Daarnaast omdat het scherm ook groter is, ben je je er van bewust dat er meer pixels kunnen zijn, en juist daarom denk je dan dat full-hd dus weer beter is als een hd-ready...
Maar nu lees ik in het bovengeplaatste linkje eigenlijk alleen maar hoe slecht full-hd lcd's tv's zijn.. zeker naar mate ze groter worden. En dat je voor dat geld beter een hd-ready plasma kan kopen!
Redenen zijn oa dezelfde grote(in onze wensen 94+ schermen) 720p plasma tov dezelfde grote 1080p lcd de plasma véél scherper is, minder pixels geeft, geen last van ghosting en meer zwart.
Hoe kan dat nou!?
Maar het is toch de toekomst? 1080p spellen voor de 360, bluray/hddvd films, hd-tv? Of mis ik nu iets?
(ter extra nfo we zitten ongveer 2.5 meter van de tv vandaan)
Had eigenlijk al een beetje een keuze gemaakt, en alleen omdat ik wat meer consumenten ervaringen aan t zoeken was kom ik bij bovenstaande link uit... nu bennen we weer terug bij af..
Iemand hier die een beetje licht in de duisternis van lcd vs plasma kan schijnen!?
Klik om te vergroten...