Het is vreemd dat je het beeld niet goed krijgt icm de xbox360. Dit moet je toch met de beeldinstellingen kunnen oplossen.
Ik neem aan dat je ook bij dit toestel, de beeldinstellingen per input kan regelen?
Het is zo dat vga scherper is, maar ook minder mooie kleuren heeft dan component. Je moet dus natuurlijk bij aansluiting met vga, andere beeldinstellingen gebruiken (met veel meer kleur) dan met componenten.
Je kan dus niet de settings instellen voor vga en dan verwachten dat je met dezelfde settings op componenten kan gaan kijken, want dat is echt niet mooi.
Je hebt tegenwoordig overigens bij de xbox, speciaal voor aansluiting met vga, extra beeldsettings voor de kleuren. Kijk maar s bij het settingsmenu van de xbox bij reference settings. Je kan kiezen tussen standaard, intermediate en expanded geloof ik.
Het helpt niet bij iedereen, maar wie weet.
Ik heb nu n xbox met hdmi, maar ook mn andere met componenten gaf een verschrikkelijk mooi beeld.
Hoe staat je output trouwens, 720p of 1080i? Misschien s ff vergelijken. Contrast niet te hoog zetten, helderheid ook niet en vooral de digitale beeldverbeteraars uitzetten (sharpness, movie plus als dat erop zit). Sharpness ook niet op max, krijg je minder mooi beeld mee (maar dat is persoonlijk).
En met film kijken: ik hoor dat de ps3 erg goed is in het weergeven van gewone dvd's.
Ikzelf heb een xbox360 met hd-dvd. Als ik hd dvd kijk, dan is dit ook adembenemend, maar als ik een dvd kijk via mn xbox dan is het absoluut niet mooi! Een hoop ruis enzo, kijken met de zwarte balken geeft dan nog het beste resultaat inderdaad, maar mooi is het niet.
(ik zou nog maar s goed nadenken overe een Wii, de resolutie daarvan is lager dan de resolutie van je scherm. Dit is dus geen hd-gaming en dus een behoorlijk andere doelgroep)
Laatst bewerkt: 11 jan 2008