Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi ding Rivanov, heb hier een Mac Mini + Powerbook staan. Geweldig spul.

Design van jou is echt te mooi, strak en simpel.

2. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Inderdaad. Design vind ik ook geweldig. Ook het nieuwe toetsenbord werkt perfect, typt echt heerlijk!!

3. Stripe

Stripe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nenee hij heeft de aller nieuwste begreep ik. Of kan dat niet?

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Die zijn sinds dinsdag te koop, dus ik denk dat hij de oude heeft. Wanneer had hij 'm gekocht?

5. Stripe

Stripe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nouja ik zat op de site en toen liet hij die zien. En zei dat hij hem net gekocht heb. Dat was gister, dus in principe zou het kunnen!

6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Zojuist het 1GB reepje erbij geprikt. Heb nu mooi 2GB! :cool:

7. JoMo0

JoMo0 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me niet . De 'echte' Apple stores hebben hem inderdaad dinsdag. Maar aangezien we deze niet in NL hebben lijkt het me sterk dat hij hem al heeft. De snelste manier is via de online store te bestellen in Nederland. Die heeft voorrang op de Premium Resellers. ;)

8. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Hij heeft de oude, hij had em zelf al had ie em 1 minuut na release gekocht nog niet thuis kunnen hebben.

Is er zowieso al iemand die in NL de nieuwe Mac Pro heeft mogen ontvangen? Zijn nog nergens nederlandse reviews oid. Ik ken iedergeval niemand die em al heeft.

9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Zo, hij staat keurig op zijn plek! :)

10. Stripe

Stripe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lekker contrast met die laptop :)

maar wat ik mij even afvroeg (ik ben nog niet echtt huis in Apple's). Komt er nu er allemaal nieuwe dingen net uit zijn binnenkort ook een nieuwe MacBook uit?
    En om de hoeveel tijd komen er uberhaupt nieuwe versies uit? Eens in het jaar ofzo of hoe zit dat?

11. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Hmm mac pro lijkt me ook wel wat. Op school staan een paar iMac's en dat werkt ook leuk (zit nog wel steeds op het verkeerde knopje te drukken om schermen te sluiten :+)
    Alles wat ik doe op mijn laptop kan ook op de mac pro, en beter. Begin dat 15,4" scherm namelijk behoorlijk zat te worden.

En dan ook diegene met 1 quad core (ipv 2) en 2gb, enkel wil ik er dan ook een 20" scherm bij en dan zit je al op €2700.
    Daarbij nog extra reepjes geheugen + 1tb externe hdd via andere winkels en dan zit je dik in de €3000...

Nog maar eens goed over nadenken dan... Je kan er natuurlijk wel weer een hele poos mee vooruit.

12. JoMo0

JoMo0 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Dinsdag is de grote dag . Dan is het Apple jaar 2008 geopend . Op de Macworld worden de grootste dingen gepresenteerd die dat je jaar gaan gebeuren. Vorig jaar was dat bijvoorbeeld de iPhone . Dus ik zou sowieso even wachten tot dinsdag. En verder is het nooit bekend wanneer er een update zit aan te komen. De Macbook is 1 November geupdate , dus nog niet zolang geleden. Dat duurt nog wel even. Maar zoals ik al zei , sowieso even dinsdag afwachten . :thumbs:

13. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    De snelheid van de mac pro is niet echt te vergelijken met de snelheid van een laptop:+ Zelfs de macbook pro laptop komt er niet bij in de buurt.

Zijn genoeg filmpjes op youtube van mensen met een Mac Pro die een tiental zware aps draaien tegelijk en dan nog gebruiken ze maar een klein deel van de kracht van de processors.

Laatst bewerkt: 11 jan 2008
  14. Stripe

Stripe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En in wat voor situatie kom je dat nu tegen? Ik zou ze wel kunnen bedenken maar niet echt voor iets wat ik zou tegen komen.
    Sowieso 32 gb (oke dat is wel heel extreem, maar voor 12 geld hetzelfde denk ik dan) wat kan je daarmee? Daar kan je makkelijk een studio op laten draaien!

Ik denk dat ik genoeg heb aan 2,2 GHz en dan met 2 gb ram. Gewoon een MacBook.
    Merk je trouwens erg veel verschil tussen 2,2GHz en 2,4 GHz? En wat nu als je in die 2,2 GHz dan 2 gb ram stopt en in die 2,4 nog steeds 1 gb ? Of heeft die mb ram daar niets mee te maken? Sorry ik ben wat processors betreft echt een leek xD

15. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Wat je daar zegt is precies waarvoor deze machines zijn gemaakt en waarvoor ze eigenlijk bedoeld zijn. Niet voor doorsnee consumentengebruik.

16. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Je moet in elke Mac eigenlijk wel 2GB aan ram hebben, vanaf dan begint het leuk te worden. 1Gb is een beetje krapjes...
    Op dit moment zijn voor de meeste gebruikers (behalve pro's op het gebied van rendering van audiovisuele dingen) de processoren sowieso meer dan snel zat, het werkgeheugen is veel belangrijker.
    Op dit moment gebruikt mijn MacBook (2.0 de een-na-laatste Core2Duo, met 4GB ram, waarvan 3 ondersteund) maar 12% processorkracht en 2,32Gb aan ram ;), ik heb dan wel 20 programma's open staan...
    Zoals je kunt zien is het ram veel belangrijker dan het kleine verschil in processorkracht.

17. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je in de MacBook (enerlaatste) dan ook 2 x 2 GB doen?
    Heb er nu 2 x 1 GB inzitten.

18. JoMo0

JoMo0 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Kan ja , maar er wordt maar 3 GB herkend.

19. Stripe

Stripe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aha mooi. Dan is de Mac Book pro bij deze afgevallen. Ik ga over een tijdje voor de MacBook White 2,2 GHz en dan minstens 2 GB ram :)

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Even een crosspost met het Tweakers forum:

Ik heb file sharing tussen Vista Home Premium (laptop) en Leopard (iMac) tot zover aan de praat dat ik zowel op mijn iMac de files van Vista kan zien. En op Vista de files van Leopard kan zien.

Nu kan ik wel in Leopard bestanden van Vista kopieren, maar als ik in Vista bestanden van Leopard wil kopieren, dan zegt ie dat ik niet gemachtigd ben.
    Iemand een idee what to do?

/edit: Het werkt inmiddels al! :)

Laatst bewerkt: 12 jan 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina