Topic gesloten

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Joene90, 12 jan 2008.

1. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het gaan om dit topic, waarin opgeroepen wordt een petitie te tekenen om GoldenEye voor XBL Arcade te krijgen. Het topic werd gesloten met de volgende reden:
    Dat is echt de slechtste reden die ik ooit heb gehoord. Hoe weet je nou weer dat een petitie niet werkt? Sterker nog, de topicstarter geeft aan dat deze petitie wel zou werken:
    Een petitie is er om je stem te kunnen laten horen. Als veel mensen hun stem laten horen, reken dan maar dat Microsoft zal gaan denken hoeveel geld hun dit gaat opbrengen, en dan zullen ze zeker wat soepeler zijn in hun onderhandelingen.

De reden dat een petitie vaak niet werkt, is omdat men er niet in gelooft, en men denkt dat het toch niet werkt.

Bij dezen dan ook een verzoek om het eerdergenoemde topic weer open te maken, zodat we blijven proberen.

2. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Ja ik vind het ook een beetje raar. Anders gooit een mod hem gewoon in de ASEL. Geef het in ieder geval even een kans. Zo denk ik erover althans.

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Slechte titel, zeer vage bronvermelding, hoog kettingmailgehalte, theoretisch gezien een spam-thread. Dat is is mijn mening. :+ In mijn ogen is dit echt iets voor in je signature of in de Arcade Games thread zelf. Maar een besluit van een moderator mag natuurlijk altijd aangevochten worden! :)

4. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Nou, dan veranderen we de titel, verbeteren we de bronvermelding én maken we er een stickey van waarin niet gepost kan worden, ben je overal van af.

5. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Vind de rede ook niet echt correct. Het sluiten wel. Die site ziet er heel slecht uit, 0.0 bronnen, puur speculatie. Ben het met Fardo eens alleen de rede is een beetje lame.

6. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Het topic is alleen op slot.. Men kan nog steeds tekenen als ze dat graag willen. Om die thread sticky te maken vind ik persoonlijk wat overdreven. Zeker na een bezoekje op de site en een kijkje in de thread. Inderdaad een hoog spam gehalte en een beetje vaag gedoe.

Maar goed, de startpost staat er nog wel gewoon, dus als mensen alsnog willen tekenen kunnen ze dat doen.

7. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Goiz....

als dat topic gesloten is en niemand post... Dan zakt dat topic naar beneden totdat er zoveel gepost is dat het op een andere pagina verdwijnt. Als je kijkt naar de drukte (vooral in't Xbox360 gedeelte) dan kan dat best op 2 dagen. Sowieso word een topic dat niet direct in beeld staat snel over het hoofd gezien.
    Een stickey vind ik overdreven, een slotje echter ook.

8. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Dus dan maar een spamtopic?

//edit; Fardo had hem inderdaad wel wat beter mogen sluiten, maar met het slotje op zich ben ik het wel eens.

9. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Slotje is niet overdreven, het is een petitie. Het neigt zelfs naar een beetje spam. En zoals Goiz zegt, het is niet verwijdert, mensen kunnen nog altijd tekenen.

10. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Als je graag wilt dat het onder de aandacht blijft, maak dan een post in de arcade thread zoals The Matrix zei. Maar als er dan de hele tijd posts komen als 'done', 'klaar', 'ook gedaan', dan wordt het weer verwijderd.

Goeie oplossing?

11. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Dat is waar, dat is waar.
    Het is echter wel dat dit niet simpele spam is. Het gaat wel degelijk over Xbox360 en, als het werkt, doet het nog iets goeds voor de gamende community ook!
    Anyways, ik geef niet om die game, maar vond het plotselinge sluiten een beetje vreemd!

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Tja ik vind het zoals de andere hebben gezegd beter in de arcade thread plaatsen. Het topic zakt ook als er gewoon gepost mag worden naar beneden, want je krijgt geen nuttige reacties. Je krijgt alleen iets als .. ik heb getekend .. ik niet etc. Ik kan nog wel een aantal andere petities om daar nu een topic voor te openen?

13. lupaie

lupaie youtube.com/lupaie

Leuk Bevonden:
    0
  14. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Nee, met een lekkere flame in je openingspost richting Fardo kweek je natuurlijk enorm veel goodwill :x

Man, je ziet 4 moderators die argumenten tegen het open blijven van dat topic opnoemen, en toch blijf jij stug volhouden dat jij gelijk hebt? Sorry, maar dan heb je echt een bord voor je kop.
    Je kansarme petitie is geen topic waard. Deal with it.

15. lupaie

lupaie youtube.com/lupaie

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe...Oke wat jullie willen. Ik heb het wel netjes gehouden toch? Ik gaf 'm 'n flame maar niet onder de gordel en daarbij had hij zich ook iets meer van zijn goede kant kunnen laten zien in zijn reacties....of gebrek daaraan.

Trouwens kansarm? De communitymanager van Rare, George Kelian, heeft zelf tegen ons gezegd dat we onze stem als gamer moesten laten horen. En toen we vroegen hoe, gaf hij zelf aan dat we het via een petitie konden doen omdat je dat centraal kunt beheren, en losse emails en klaagtopics op losse fora niet. Als je me niet gelooft, ik ben de designer van xboxforum.nl en de nieuwe versie(niet niet uit hoor) van Rare-Elite, je mag die gasten best benaderen voor een check hoor. Rare-elite is het officiele Amerikaanse Rarefanforum en we hebben regelmatig contact met medewerkers van Rare, Nintendo en Microsoft.
    Maar goed, het blijkt dat jullie het geen kans willen geven, natuurlijk wel spelen als ie wel uitkomt, maar nu alleen maar klagen. Ach ja, ik geef het op, ik ben in ieder geval niet de enige met een plank voor mijn kop.

Jammer dat sites als 1up, Major Nelson, IGN en N4G er wel aandacht aan willen besteden, ook op hun reactie-sites, maar de echt grote sites als XBW.nl niet, en zoals blijkt al helemaal niet op hun forums.

Laatst bewerkt: 16 jan 2008
  16. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Er waren gewoon wat dingen die niet echt netjes waren in dat topic, de titel, spam gehalte, opsomtopic. En om dan nog een deel 2 te openen nadat je eerste topic is dichtgegooit is al helemaal uit den boze hier.

En mijn advies als je goldeneye wilt spelen: pak je N64 uit de kast.

17. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Inderdaad en dit is ookal eerder aangegeven door moderators. Nog lijkt het erop dat meneer het niet begrijpen wil.

Een topic met enkel reacties als done, gedaan, ja tof, etc gaat helemaal nergens over. Daarnaast zijn eerdere topics met hetzelfde doel ook dichtgegooid. Vooral de opmaak in het origineel dat geopend was, was verschrikkelijk en dan is het gewoon een simpele optelsom.

En tja, ik ben zelf nogal gecharmeerd van de oude goldeneye en zou persoonlijk niet willen dat dit Rare hetgeen verprutst wat het oude Rare heeft gedaan. (Perfect Dark is een perfect voorbeeld.)

Hierdoor heeft een mod besloten het topic te sluiten.

18. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ondertussen heb je de link van die petitie nog steeds niet in je signature staan... natuurlijk een uitgelezen kans om het ding aan de man te brengen zonder het forum te vervuilen met opsomtopics.

Moet je natuurlijk wel iets vaker -inhoudelijk- posten om het te laten zien.
    Hell, zo'n 15% van de bezoekers van mijn website is van xbw afkomstig. Het werkt dus wel :)

19. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Als je gewoon actief post en je handtekening aan hebt werkt het altijd wel ja :).

Deel Deze Pagina