Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Biba, 9 nov 2007.

?

De best console van 2007 is (en waarom):

1. Xbox 360

164 stem(men)
    78,1%
  2. Playstation 3

30 stem(men)
    14,3%
  3. Wii

16 stem(men)
    7,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0

Beetje voorbarig vind je niet? Je vergeet voor het gemak even dat juist sony het afgelopen jaar een beetje achter is gebleven betreft games. Ik snap wel dat je blij bent, dat is terecht :+

2. Appelkruimel

Appelkruimel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb geneens een PS3 kerel :p

Het simpel observeren leidt er steeds verder toe dat mijn vertrouwen (en dat van veeeeele anderen) in de 360 daalt. Microsoft doet ook helemaal nog niets eraan: in interviews blaten ze over hoe geweldig de 360 op multiplatform gebied wel niet is: dat verschil wordt steeds kleiner en eind 2008 zit er totaal geen verschil meer in multi games op de 360 of PS3. Wat blijft er dan over? Grote exclusives: Sonyland heeft een heleboel, met een heleboel die 2008 zijn en eigenlijk 2009 worden, maar dannog blijft er een boel over.

Het "lijkt" (nadruk, want de kern van het verhaal is vetrouwen in een leuk 2008) alsof MS al het mooie in 2007 al heeft gedaan. De verhalen van een Bizarre en een BioWare wil ik niet nogmaals naar boven halen, maar het staat er gewoon niet goed voor wat betreft het vertrouwen in het toekomstplaatje van de 360. Kan er nog wel een pagina volschrijven waardoor dat komt, maar dat bespaar ik jullie.

3. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Probeer het maar zou ik zeggen.
    Omdat MS op dit moment niets laat weten denk je dus dat in 2008 niets staat te gebeuren??
    Wat wil je? Dat ze net als Sony je de wereld beloven en je op het einde van het liedje blij moet zijn dat de games er eind 2008 HETZELFDE uitzien op beiden consoles....??
    Dit is wat MS vanaf het begin al zei en juist Sony beloofde dat Next gen pas zou beginnen als zei dat zouden zeggen en de 360 een Xbox 1.5 was (want wij hebben de cellchip). Ik weet dat het oude koeien zijn maar het blijft goed om te zien hoe Sony iedereen toen (en nu) je gouden bergen belooft.
    Dus als je een bron kunt laten zien dat MS zo zit te blaten dan ben ik benieuwd, bovendien, ze hebben gelijk dat ze daar trots op zijn want een jaar geleden had NIEMAND verwacht dat de multigames op beiden consoles net zo mooi zouden zijn. (door moddergooien van Sony ;) )

Al met al haalt MS al zn doelstellingen (en qua attach rates gaan ze daar zelfs dik overheen, software sales zijn makkelijk op te zoeken).

Sony blijft praten en beloven. Puntje bij paaltje, ze staan nog steeds op een verre, verre derde plek toe te kijken hoe MS en Nintendo hun zakken aan het vullen zijn met of veel consoles én games te verkopen of alleen veel consoles (Wii verkoopt ook stukken minder games dan de 360).
    Er komen super leuke games op de PS 3 uit maar ik ben benieuwd of die de aantallen gaan verkopen die men hoopt. De laatste paar AAA titels op de PS 3 sloegen qua verkopen nog geen deuk in een pakje boter. (terwijl het toch duper goede games waren met positieve reviews).

Succes met je pagina vol te schrijven want het lijkt erop dat JIJ geen vertrouwen in de 360 hebt terwijl de wereldwijde sales toch een iets ander plaatje laten zien ;)

Laatst bewerkt: 12 jan 2008
  4. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0
    Of je nu een ps3 hebt of niet, ik vind het voorbarig. En dat het vertrouwen van veeeeleeeee anderen daalt in de 360 blijkt totaal niet uit de software verkopen. Integendeel. Misschien dat je conclusies meer gerechtvaardigd zijn na de GDC in februari, wie zal het zeggen. Ik heb er nog wel vertrouwen in en hoop dat het goed blijft gaan. Gezonde competitie is goed voor de consument.

5. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje vreemd dat er nu al gesproken wordt over het jaar van de PS3, ik vind het aankomende aanbod nogal meevallen eigenlijk. De eerste delen van Killzone en Resistance waren beide niet baanbrekend, en toch lijkt iedereen nu al te weten dat de volgende delen briljant worden. Ik ga er van uit dat Haze ooit nog wel op de 360 verschijnt, net zoals bijv. Lost Planet nu pas op de PS3 wordt uitgebracht.

Qua games met hoge verwachtingen zit je op de PS3 èn de 360 goed het komende jaar: Battlefield: BC, Army of 2, Mercenaries 2, Resident Evil 5, Devil May Cry 4, Fracture, RB6 Vegas 2, eigenlijk teveel om op te noemen. Als exclusives heeft de PS3 Resistance, Killzone en GT, maar met een 360 kan je wachten op Fable 2 en Ninja Gaiden 2. Wordt weer een prima jaar voor alle PS3/360 bezitters. Over de wii houd ik m'n mond maar...

6. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Sluit ik me helemaal bij aan.
    Dus eigenlijk heeft MS hier wederom de beter kaarten in handen...
    Ze zullen als eerste bij de mainstream prijs komen. (ik vermoed ergens in de lente wel een prijsverlaging voor de 360).
    Als je dan dezelfde GAME ervaring kunt hebben op een console van €200,- of eentje van €400,- dan is de keuze denk ik snel gemaakt.

Maar goed, het belooft voor alle console bezitters weer een leuk jaar te worden. Ik moet eerst nog maar eens Bioshock en Mass Effect uitspelen voordat er een andere game in mn collectie komt :x

7. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    GT is nog niet voor dit jaar (tenzij je de prologue mee telt) en je vergeet dé PS3 exclusive... Metal Gear Solid 4.

De Wii gaat ook wel een mooi jaar tegen moet met games zoals No More Heroes en Smash Bros. Natuurlijk niet zo'n gevuld jaar als bij de PS3/360, maar het zal zeker niet moeten onderdoen aan 2007.

8. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gaat MGS4 wel dit jaar al uit komen dan? Ik vergeet trouwens bij multiplatform toppers ook de belangrijkste: GTAIV:+ Daar zit ik misschien nog wel het meest op te wachten van alle 2008 games.

Op de wii is voor mij eigenlijk alleen Supersmash nog interessant, voor de rest trekt me eigenlijk helemaal niets aan het aanbod. Sowieso is dat eigenlijk sinds de launch de enige reden dat ik er misschien een ga kopen.

9. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    9/10 wel. Kojima Productions werkt toch op volle toeren om de game in Q2 te kunnen releasen, dus dat de game ergens in 2008 uitkomt lijkt mee wel zeer waarschijnlijk.

10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ook Europa? Omdat wij altijd als laatste aan de beurt zijn...

11. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Volgens het laatste persbericht dat ze 'm in Q2 2008 uit willen brengen, gaat het om een wereldwijde release.

12. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja wereldwijde release.

13. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Ik denk er hetzelfde over als jouw. Op elke Console komen er een heleboel vette games. :thumbs:

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    en op de ps3 kan je wachten op mgs4, FF, en white knight story om eens een paar te noemen. Je hebt groot gelijk, zelfs voor de diehard gamer is er op één console eigenlijk al te veel aanbod. Dus geen enkele consolebezitter heeft ook maar iets te klagen in 2008.

15. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    En dan vergeten we nog eens de Free Roaming games. Ik noem een GTA IV, Saints Row 2 en een Maffia 2. 2008 word weer een topjaar!

16. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Golden Sun 3??? :)

17. Appelkruimel

Appelkruimel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    GT5 en FFXIII kun je echt vergeten in 2008, zeker als Europeaan. Wat third parties betreft is 2008 al geniaal, maar daar wordt een console niet speciaal van, tenzij (zoals in 2007) multiplatform games op een console (de 360 in dit geval) bijna allemaal (stukken) beter zijn.

Om nog even op mijn "weinig vertrouwen in de 360" verhaal terug te komen: het gaat om timing. Wanneer besluit je de consument vertrouwen te geven in de toekomst van het systeem? Niet als de toekomst naar het heden is verschoven. In het geval van Microsoft is dit gebeurd: X07 vond niet plaats, E3 ging helemaal over 2007 (best een mooie keus opzich, als X07 door was gegaan) en daarmee concretiseer je je korte termijn plannen niet.

Nu moet ik zeggen dat ik het met je eens ben dat de 360 verkoopcijfers in 2007 ook niet matig waren om mijn uitspraak dat er minder vertrouwen is in de 360 te rechtvaardigen, maar dat is logisch. De consument koopt een console op het moment dat er voldoende reden is (dus niet "zal komen") om die te kopen: in 2007 was er genoeg reden. Microsoft zal blij zijn met die aankoop, want het is weer een stap richting een groter marktaandeel, in 2008 moet het aantal mensen die een 360 haalt op het voor hen juiste moment groter zijn dan de PS3. Ik denk dat deze kleiner zal zijn. Waarom? Minder games die de juiste snaar raken. Games als: Resistance, Gears of War, Halo (even voor Amerikaans publiek gekeken). Sony is verrekte slim om op tijd met een Resistance2 te komen en om Killzone2 zo hard te hypen: je pakt de geïnteresseerden die nog niet tot aankoop over zijn gegaan. Er lijkt een duidelijk plan van aanpak voor elke groep consumenten met verschillende smaken bij de PS3. Mooier is ook nog: ze pakken het aan met écht ambitieuze projecten, ze zijn niet bang om te investeren. Sony heeft geïnvesteerd in de lange termijn (de techniek, aankoop ontwikkelaars etc) én maakt op de korte termijn de juiste aanpassingen (niet bang om prijs keihard omlaag te gooien, grote projecten als Home en LBP aan te pakken, exclusives als Haze binnen te halen) om succes te boeken.

Dan komt Microsoft: het kostte een teringhoeveelheid geld, die Xbox. Investeringen in de Xbox 360 waren ook nog eens enorm. Oh jee, 3 jaar extra garantie; wat een kappen geld kostte dat. Wat gebeurde daarna? E3 was cheap (geen aankondigingen, ze dachten dat RE5 nog niet op de 360 kwam, was wel zo: geen huiswerk gedaan), X07 ging niet door (met die garantieverlenging was de 360 al duur genoeg in 2007): de durf om te investeren was weg. Investeren in de korte termijn, want Microsoft had, zoals ik het zie, in hun ogen wel het "perfecte plannetje" voor het hele leven van de 360 al voor launch klaar. Check bijvoorbeeld het vastleggen van twee complete trilogies (Too Human en Mass Effect): een lange termijn investering. Beide investeringen kennen problemen (Silicon Knights-Epic gezeur+uitstel, uitstel, uitstel en de overname van BioWare naar EA), maar van een korte termijn aanpassing horen we nog niks. Horen we een aanpassing van Microsoft op het Sony geweld in 2008? Nee, en toch weten ze al lang dat Sony heel wat games voor 2008 op de planning heeft. Ook het niet tijdig reageren op Xbox Live problemen toont wat onverschilligheid: "kut, een korte termijn investering, en we hebben al zoveel betaald.", dat geeft Microsoft mij een beetje als gevoel. Tijd om de aanvankelijke investeringen als vervlogen te zien en elk jaar als een nieuwe consolelaunch te zien: investeren, investeren, investeren. Dat dat winstgevend kan zijn toont Sony wel, die doen dat op het moment als iedereen verzadigd kan worden door aanschaf van een console.

Then again: als Microsoft op GDC heel 2008 met nieuwe 1st party én 3rd party exclusives op tafel legt verliest bovenstaand verhaaltje behoorlijk aan kracht, dan blijft alleen overstaan dat ik persoonlijk vind (en dat ik in de algemene stemming opmaak dat "de gamer" veel positiever is over de PS3 in 2008 dan over de Xbox 360) dat Microsoft dit niet optimaal getimed heeft. Of men moet al een briljante tactiek hebben dat men écht jaar voor jaar gaat denken (en dus ook aan t begin van het jaar de plannen voor elk jaar gaat uitstippelen).

18. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Dat Live de laatste tijd niet goed werkt is inderdaad jammer maar heeft niets met niet inversteren te maken.... Mis management eerder.

Verder kom je inderdaad met mooie voorbeelden over wat Sony voor plannen heeft. Tot op heden zijn de verkopen van alle AAA titels op de PS 3 gigantisch tegen gevallen en vind je op de 360 de games die het meeste verkopen (en niet een beetje meer maar gigantische aantallen, lees de cijfers van EA er maar eens op na ;) ).
    Sony doet wat ze goed kunnen, hypen en beloven.
    Daarom zeg ik: "eerst zien, dan geloven". Is niet lullig bedoelt maar wel kritisch.

Waarom verkoopt Epic's paradepaardje zo slecht op de PS 3? Was toch een grote titel...
    Ik vermoed dat deze game zodadelijk op de 360 een stuk beter gaat verkopen.
    GTA4, een echte systemseller, welk systeem zal hierdoor een grote piek in de verkopen krijgen denk je? De goedkoopste of die dure met een BR drive??

MS is slim en houd zich op de vlakte. Sony heeft wederom de headlines te pakken door hard van daken te schreeuwen over wat er gaat komen.

Die prijzen omlaag gooien is meer paniekvoetbal dan een gedegen beleid.
    Van de marktleider had ik toch iets meer verwacht dan dat ze nu laten zien. De 360 én Wii dansen rondjes om de PS3 qua verkopen, hardware én software.

2008 zal een jaar worden dat de PS3 misschien iets dichterbij komt omdat er meer games op uit gaan komen en de prijs toegankelijker is. Maar dit geld ook voor de 360 dus tja, die haal je niet zomaar in door mensen te laten zien wat ze in de toekomst kunnen gaan doen.

19. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Blij dat veel mensen het er gewoon mee eens zijn dat er gewoon veel topgames uit gaan komen in 2008. Als ik zelfs GTA vergéét te noemen betekent het gewoon dat het voor wie dan ook een topjaar wordt. Alleen van de wii hoor ik zo ontettent weinig, dat ik gewoon echt niet weet waarom het nu aantrekkelijk zou zijn er een te kopen. Waar ik zelf eigenlijk het meest voor warmloop zijn de vervolgend op fable, ninja gaiden, maar ook zeker Sudeki. Volgens mij ben ik echt een van de enige echte liefhebbers van Sudeki 1. Ik heb het spel echt zo veel gespeeld, ik hoop echt dat een deel 2 gewoon met bijzondere nieuwe features weet te komen.

Verder vind ik Killzone 2 zéker interessant, al is het maar om de Neerlandsche trots!

20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Als het Golden Sun 3 zou zijn, dan zou het echt heel tof zijn. De games waren op de GBA al super, kun je nagaan op de Wii. :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina