De HDTV thread [Deel 16].

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ja en daarom kan je beter n dvi-hdmi kabel nemen.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hoe kom je aan de informatie dat VGA compatible is met HDMI ??

    Als je HDMI optimaal vindt moet je dus een Elite of nieuwe Premium kopen.

    Een reciever kopen heeft weinig zin omdat deze geen analoge-signalen kan omzetten naar Digitaal.
    Mijn Yahama kan ook geen composiet en S-Video omzetten naar Component.
     
  3. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240

    Thanx :thumbs:
    Duidelijke uitleg.
    De optische kabel gaat inderdaad gewoon in het blok aan de component kabel en in de schakelaar die in de receiver gaat.
     
  4. DeKwakzalver

    DeKwakzalver Guest

    Het is niet compatible, maar het signaal van VGA kan wel doorgegeven worden via een DVI en of HDMI kabel. Jouw videokaart opd e PC heeft een DVI uit, maar met ene plug kan je er zo een VGA kabel opzetten. Een analoog VGA signaal kan door een DVI en HMDI kabel. Enige punt is, dat je bron het dan moet uitzenden, en je monitor of TV het via DVI/HDMI moet kunnen ontvangen.
     
  5. shellshock

    shellshock Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de handleiding, er staat:
    DVI (Analoog en digitaal)
    dit staat in de aansluitschema. dus hij is analoog en digitaal. Is het dus mogelijk om op HD te spelen? (met VGA kabel en converter?)

    overigens kun je hier informatie zien over de tv die we hebben:
    http://www.vergelijk.nl/lcd_plasma_televisie/philips/37_pf_9830/specs.rhtml
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2008
  6. DeKwakzalver

    DeKwakzalver Guest

    Kans bestaat dat het werkt. Ik zou dus gewoon kalels halen en het proberen. En voporaf afspreken dat als het niet werkt dat je ze kunt inruilen om je geld terug te krijgen. Werkt altijd!
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik begrijp nog steeds niks van je vraag.

    Je wilt weten of je hd kunt afspelen via je dvi? Je hdmi is al bezet. En je hebt een hd-ready toestel, omdat die geen full hd input kan hebben inderdaad, maar max 1080i



    http://www.kieskeurig.nl/product/62B159E530070694C1257060003527EA.htm

    Waar wil je die hd vanaf spelen en wat voor hd wil je afspelen?

    Ik denk dat je een pc hebt met alleen vga en van daaruit hd films wilt gaan kijken en nou wil je met een xbox360 hd-vga kabel een verloop naar dvi doen? (wat natuurlijk niet kan, al is het alleen al omdat de andere kant alleen in een xbox past).

    Als je pc wel dvi-d hebt, dan kan je toch gewoon de dvi-ingang van je tv gebruiken?
    Mocht die ingang een probleem geven, dan zou ik zo'n hdmi splitterkastje nemen.

    http://store.apple.com/Apple/WebObj...ccessories/networking&nplm=TM083&mco=992816BB
     
  8. shellshock

    shellshock Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou nog een keer. Ik speel nu op de 360 met een scart kabel. Omdat ik een HD-ready tv heb, wil ik hem op HD aansluiten maar de HDMI aansluitingspoort is bezet door de recorder. Als ik achter het beeldscherm kijk zie ik nog een DVI aansluitingspoort. Mijn vraag was dus alleen. Is het mogelijk om op HD te spelen via die DVI poort. dus dat ik bijvoorbeeld een VGA Kabel koop en een verloper naar dvi op aansluit op me TV. Is dit wat duidelijker? na mijn mening kan het niet duidelijker
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2008
  9. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke van deze 3 tv's zouden jullie kopen?

    JVC 26"

    Philips 26"

    Sharp 26"

    Ik sluit er zelf geen boxen op aan dus het geluid moet goed zijn!

    De tv komt in de kast te staan van 77 cm dus groter dan 26" kan ik echt niet gaan :thumbs:

    Of als iemand anders een andere tip heeft, graag!
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Yep wil prima.

    http://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=dvi&x=&gclid=CLueiOSd9ZACFQuuQwodkm7G1w

    Ik ga er echter wel van uit dat je tv niet één of andere vreemde beperking heeft voor zijn output via dvi (lijkt me stug, maar toch). DVI = hdmi alleen dan zonder geluid.
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ah duidelijk! Volgens mij kan het niet, maar veel makkelijker is t om n hd componenten habel voor de xbox360 te kopen. Als ik de tv goed heb bekeken dan zit er n componentenaansluiting op (rood groen blauw plugjes).
    Heb je prachtig hd beeld mee!

    Zou ook n mooie boel zijn. Er moest n hele nieuwe xbox360 met digitale scaler (hana) ontworpen worden om er eentje met hdmi uit te kunnen brengen en dan zou t ook met n vga-dvi-hdmi verloop kunnen?
    Boj n pc kan t wel, xbox360 heeft andere data.
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2008
  12. Appelkruimel

    Appelkruimel Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou de JVC doen, die leidt op het gebied van geluid in LCD TV's. Mijn vader heeft een JVC met Maxx Audio en dat is werkelijk een genot om naar te luisteren, zowel laag (er klinkt zowaar echte bass) als hoog helemaal prima. Die JVC die jij aanwijst heeft geen Maxx Audio, maar op basis van de TV van mijn vader zeg ik JVC. Heb zelf een Samsung M-serie en tis een dag en nacht verschil met de JVC kwa geluidskwaliteit.
     
  13. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Misschien een gekke opmerking, maar zou je bij een tv niet vooral naar beeldkwaliteit kijken?

    Audio kun je extern oplossen, maar een tv met perfecte audio aansluiten op een andere tv voor het betere beeld is misschien wat vreemd :+
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik vind vga persoonlijk veel mooier. :)
     
  15. Appelkruimel

    Appelkruimel Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Alsof er in de midrange modellen op 26" heel veel verschil zal zitten in beeldkwaliteit. De beelden moeten je echter wel liggen dus gaan kijken is altijd wel even goed natuurlijk.
     
  16. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker waar natuurlijk, maar ik ben niet van plan om dat op korte termijn te doen en aangezien ik best wel veel films kijk en games speel wil ik wel een goede audiobeleving!

    Ik ga proberen om bij de plaatselijke tv zaak de verschillend tv's te bekijken, hopelijk staan ze daar in de winkel, hoewel ik het betwijfel dat ze alle drie uitgestald zullen staan!

    Anders probeer ik het binnenkort wel een keer bij BCC of Mediamarkt ofzo, hoewel ik de mediamarkt altijd zo'n te drukke winkel vind waar je echt niet op je gemak even wat tv's kan uitproberen :emo:
     
  17. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ook! Een vriend van me heeft onlangs component gekocht en we hebben gisteravond even beeldkwaliteit vergeleken met elkaar. Ik had met component het idee dat er veel meer contrast in het spel zat (wat je dus evt. ook gewoon met je afstandsbediening op je tv in kan stellen).
    Een verschil: het geluid, wat met component aanzienelijk beter is dan VGA. Of kan dat helemaal niet? Ik had het idee dat het geluid met een componentkabel ruimtelijker was dan VGA. Als we bijv. het begin van Bioshock speelden, waar in het begin in het water het vliegtuig zinkt, dan hoorde je met component echt dat geluid om je heen gaan als je zelf een andere kant op ging kijken in het spel. Als ik met VGA het zinkende vliegtuig mijn rug toekeerde, hoorde je het geluid van het zinken niet meer. Het zinkende geluid hoorde ik alleen maar als ik echt naar vliegtuig keek. Possible?
    Nog een vraag: is het ook mogelijk om met het geluid van de VGA kabel op een andere manier aan te sluiten dan met de jackplug? De afstand tussen de pc audio in en de vga kabel is op mijn tv te klein, waardoor die jackplug niet helemaal soepel in de pc audio in gedrukt kan worden. Hij hangt er wat half uit. Is er een waardig plaatsvervanger voor de jackplug, die minder ruimte in neemt? De jackplug kan niet op een andere ingang aangesloten worden (nee, me dunkt)? Zal ik eeuwig slachtoffer blijven van het gebrekkige design van mijn tv?
     
  18. Appelkruimel

    Appelkruimel Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0

    Leuk dat je hierover begint want ik ben er net mee aan het vergelijken geslagen. Ik vind zelf dat component veel rijker is aan kleuren en contrast, ook is component scherper (zie je meteen al bij het dashboard in de letters) op mijn TV (Samsung 32" m86). Wel vind ik VGA met bewegingen een stuk beter dan component. Vind het dus een moeilijke afweging. Vooral het afstaan van een stuk scherpte vind ik maar niks. Wat is trouwens de ideale resolutie vind jij? Kan weinig verschil waarnemen tussen 1280*768 en 1360*768.
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb een plasma en dus een res van 1024*768 die kan ik met vga instellen. Heb eigenlijk nooit echt geknoeid met andere resoluties. Een plasma heeft van zichzelf al een heel 'vol' kleurenpallet icm component werd dit echt veel te 'vol'. Daarnaast was vga een aardig stuk scherper, wat zich vooral liet zien icm bewegende beelden.

    @ Julien: vga en component zegt alleen iets over beeld ;)
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik niet ;) en bovendien heeft zijn tv geen vga ingang
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina