Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD's en Kassa [deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 25 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mdb_sinner

    Mdb_sinner Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een tijdje geleden gepost dat ook mijn 360 overleden is door de RoD. Heb hem toen terug gestuurd naar M$, en kreeg hem afgelopen vrijdag (7 dagen later)

    Dus, ik het ding opengeschroefd om m'n chameleon case erop te zetten(garantie my ass. Mocht ie weer kapot gaan, dan koop ik een Playstation, of misschien wel niets meer). En toen zag ik dat ze er een extra koelblok bij hebben geplaatst. Naast het grote blok zit nu een extra blok! Zal M$ nu eindelijk iets ondernemen om het probleem op te lossen?

    Foto
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2008
  2. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Dat was al sinds de zomer bekend, maar ik weet niet zeker of het 100% beter werkt. In iedergeval is de kans op een RRoD kleiner.
     
  3. sirjax

    sirjax Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Weer kapot.........

    ZO, ik heb afgelopen Vrijdag mijn 360 WEER een ter reparatie gestuurd (dit is nu de VIJFDE keer!!)

    Ik heb na Lang wikken en wegen nu toch echt de knoop doorgehakt, heb afgel. Zaterdag een 40 GB PS3 gekocht.
    Zodra m'n 360 terug is gaat ie netjes in z'n doos in de kast. en als ie er niet vaak meer uitkomt, gaat ie op t net!
    Voor mij is nu de enige reden om de 360 aan te houden: Mass effect( die ik al heb) en de eventuele vervolgen. Maar die zie ik gerust na de overname door EA ook op de ps3 verschijnen.

    Ik ben het hardstikke beu, en heb de PS3 nu aangeschaft omdat ik nu wel eens een stukje betrouwbare hardware in huis wil hebben, wat MS blijkbaar niet kan realiseren, jammer.....

    En dan nog maar te zwijgen over het verschil in herrie die de consoles maken. (iets waar ik me trouwens sinds m'n eerste 360 aan stoorde)Ik heb menigmaal vol bewondering zitten luisteren naar Sony's apparaat, wat is dat ding stil zeg!!

    Ik hoor de fanboys nu al weer moord en brand schreeuwen: OVERLOPER!!!!
    maarrrrr, Ikzelf vind het ook jammer dat dit moest gebeuren, op zich is de 360 een prachtig platform, met mooie graphics, fantastishe online mogelijkheden, vette gamens enz. Maar helaas is MS niet in staat om een stabiel werkende console op de markt te brengen, wat ik hel raar vindt want de vorige XBOX was een heel goede betrouwbare machine!!

    als ik dan lees dat de PS3 een failurerate heefd van minder dan 1 % dan denk ik: waarom krijgt MS dan (met de financiele middelen die ze toch echt wel hebben) niet voor elkaar?

    En het Argument dat er voor de PS3 geen goede games beschikbaar zijn, is ook onzin. Als je de releaselijsten voor het komende jaar naast elkaar legt, zie ik heel veel dezelfde games. En ik kan me herrinneren dat er buiten GOW en OBLIVION het eerste jaar voor de 360 ook niet echt veel goede games verkrijgbaar waren.......

    Als MS straks weer met de volgende generatie consoles op de markt komt, geef ik ze wel weer een kans, ik hoop dan wel dat ze wat langer de tijd nemen om een degelijk stukje hardware op de markt te zetten.
    Voor mij heeft MS het deze ronde (bij mij) zelf verpest............
     
  4. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Het klinkt alsof je ons verantwoording moet afleggen dat je een PS3 hebt gekocht. ;) Ben het met je eens dat vijf keer een defecte 360 belachelijk is. Microsoft zou je in dat geval een nieuwe moeten geven! Mijn Xbox heeft het afgelopen week na ruim een jaar trouwe dienst voor het eerst begeven (RoD). Dat is wat mij betreft al een keer te veel. Ik las dat de PS3 een failure rate van ongeveer 10% heeft ipv de door jouw genoemde 1%.

    De Mass Effect licentie ligt trouwens in handen van Microsoft, dus die zal nooit op de PS3 verschijnen ook al is Bioware nu in handen van EA. Ennuh... die PS3 heb je iets te vroeg gekocht, want rond 18 januari verschijnt er een pakket met 2 games (oa Ratchet en Uncharted), controller en PS3 voor 450 euro.
     
  5. Bleet

    Bleet MIA

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach, natuurlijk vind ik het heel klote dat mijn console kapot is. Er wordt tenminste wel wat aan gedaan. Nu is 5 keer een kapotte console ook wel veel teveel van het goede. Maar ik zal voorlopig geen andere console kopen omdat mijn xbox kapot is. Ik hoop alleen wel dat UPS vandaag langskomt, afgelopen vrijdag gebeld en ze zouden er binnen 3 werkdagen zijn.
     
  6. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn xbox 360 is ook kapot gegaan op de 11e, ik heb hem net een half jaar:mad:

    ik microsoft gebeld op dezelfde dag, ze zeiden dat ie naar het reparatiecentrum moest, en de volgende dag ups gebeld en die kwamen hem meteen ff ophalen...

    als ik hem terug heb kijken of ik er geen problemen meer mee heb, anders gaat ie in de verkoop, of ga ik gwn keihard een nieuwe vragen...
     
  7. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb verschillende vragen waar mensen op dit forum me misschien antwoord op kunnen geven.

    Ik heb een xbox 360 al sinds de launchdatum (2 december 2005 was dat geloof ik). Vanaf toen is mijn 360 drie keer kapot gegaan (rode knipperende lampjes in ring of light). Deze drie keer is mijn 360 gerepareerd/vervangen door microsoft.

    Nu heb ik sinds Augustus 2007 mijn vierde 360 ontvangen van Microsoft. In de loop der tijd ben ik erachter gekomen dat deze 360 krassen maakt op mijn spellen. Dit was helaas pas merkbaar toen mijn disc van Assassin's Creed niet meer wilde opstarten. Toen ik gekeken heb naar de spellen die ik nog gespeeld heb bleken dat deze (Halo 3 en Guitar Hero 2) ook bekrast zijn.

    Nu heb ik gisteren weer gebeld met MS en hier wist deze dame mij te vertellen dat dit niet vergoed kan worden door MS omdat niet is bewezen dat de krassen door de 360 wordt veroorzaakt. Tevens viel mijn 360 buiten de garantie omdat mijn garantie van 2 jaar een maand verlopen is. Mijn enigste optie is dat ik mijn 360 opstuur ter reparatie tegen een betaling van 90 euro. Hiermee ben ik niet akkoord gegaan omdat ik het een belachelijke situatie vind.

    Nu is mijn vraag wat ik hiertegen kan doen. Het eerste probleem is: hoe zit het met een 360 die krassen veroorzaakt. Is het waar dat dit niet vergoed hoeft te worden door MS? (Hierbij hoort een beetje de vraag: hoe is het afgelopen met het kassa-verhaal). Het tweede probleem is dat ik een nieuwe 360 ontvangen heb vanaf augustus 2007 die dus niet naar behoren werkt. Kan MS beweren dat dit buiten de garantie valt?
     
  8. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    De xbox 360 zelf die krassen maakt is de schuld van MS. Zij hebben de console gebouwd, hun zijn er verantwoordelijk voor. Check anders ook de Kassa aflevering over de Xbox 360 die krassen maakt. Die is vast te vinden op internet. Er is al een hele discussie over geweest. Je console hoort als het goed is nog een jaar garantie extra te hebben. Ik dacht gelezen te hebben dat het verhoogd is naar drie jaar.
     
  9. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    De vrouw waarmee ik gebeld heb vertelde mij dat er ook krassen kunnen ontstaan door trillingen van buitenaf, zoals bijvoorbeeld trillingen die ontstaan als iemand langsloopt. Nu weet ik uit mijn eigen vakgebied dat dit onzin is maar het moeilijke hieraan is om aan te tonen dat dit niet waar is.

    Ik ga eens opzoek naar die aflevering van kasse en zal eens kijken naar de mogelijke 3 jaar garantie, bedankt voor je hulp ;)
     
  10. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Inderdaad, dat is inderdaad gewoon bullshit. De krassen op je CD's ontstaan omdat rond de lens er minuscule stootkussentjes ontbreken. Dit geeft als effect een ronde grote kras op je CD.
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik was er al bang voor en nu gebeurt het dus echt, iedereen met een andere error dan de rod en buiten de 2 jaar garantie kan in de stront zakken en betalen. Echt schandalig :eek:
     
  12. Heartbeat

    Heartbeat Active Member

    Berichten:
    523
    Leuk Bevonden:
    0
    M'n xbox is kapot, dus ik belde microsoft en na al m'n gegevens door te hebben gegeven zei dat m'n xbox binnen 3 dagen zou worden opgehaalt, nou niet dus. Volgens mij zei ze dat als m'n xbox niet binnen 3 dagen werd opgehaald dat ik dan eventjes terug moest bellen naar MS, moet ik dit nou doen of kan ik nu een afspraak maken met dat ophaal bedrijf.
     
  13. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Oke.. Dat geld dus alleen voor de RroD's.. Raar.

    @ Heartbeat; Neem zelf eventjes contact op met UPS. Het nummer is 0800-099-1300. Dan kunnen ze nog vandaag of morgen bij jou op de stoep staan. :) Ik had dat namelijk zelf ook, moest gewoon eventjes bellen en een afspraak maken. (de tijd wanneer hij kan worden opgehaalt etc)
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2008
  14. Roberto Coppi

    Roberto Coppi Active Member

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0
    Er wordt drie jaar garantie gegeven op de RROD, niet op andere defecten.... Helaas
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Alleen op de rrod idd, echter ik kon niet geloven dat met de tal van andere klachten er nu echt betaald moest gaan worden. Wel dus :{
     
  16. Bleet

    Bleet MIA

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, xbox is net opgehaald door UPS. Hopen dat het niet te lang duurt. Weet iemand waar ik kan zien waar mijn pakketje is?
     
  17. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
  18. Heartbeat

    Heartbeat Active Member

    Berichten:
    523
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus ik hoef Microsoft niet terug te bellen dat m'n xbox niet is opgehaald. Nou oke dan, bedankt.
     
  19. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Dat kun je natuurlijk wel doen, maar je kunt ook gewoon even die UPS bellen zoals ik al zei. Dan komen ze hem alsnog vandaag of morgen ophalen en gaat hij naar het reparatiecentrum toe.
     
  20. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb inderdaad even gezocht op de garantie en het extra jaar garantie is inderdaad alleen van toepassing op de "ring of light".
    Bron: http://games.fok.nl/news.php?newsid=18866
    Betekent dat dat als ik mijn 360 expres sloop zodat de ring tevoorschijn komt dat hij wel wordt gerepareerd?

    De aflevering van kassa heb ik nu nog even niet op gezocht omdat ik op dit moment op mijn werk zit. Vanavond laat ik wel meer weten over wat ik ontdekt heb.

    Ik laat het er in ieder geval niet bij zitten. Ik heb nu het idee dat MS me steeds heeft opgescheept met een console die niet volledig functioneert totdat mijn garantie verloopt zodat ze geld kunnen vragen voor de defecte consoles. Schandalig dat een apparaat van 400 euro een levensverwachting heeft van een half jaar (in mijn geval, 4 defecten in 2 jaar) en dat er dan een support wordt gegeven zodat ik nog eens 90 euro kan betalen voor reparatie (dan heb ik het nog niet over mijn bekraste games). Mocht MS hier niets aan willen doen dan is één ding zeker, dan komt er een goed werkende PS3 op mijn kamer te staan!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina