[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 5]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Michael_T, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik voel me niet zo snel aangevallen door de mening van iemand anders. Je bent vrij om de film niet leuk te vinden natuurlijk. Alleen begrijp ik niet hoe je er bij komt dat ze vaak als vrouw verkleed zijn en daaruit concludeert dat ze zich meer vrouw dan man voelen. Het komt een enkele keer voor dat ze verkleed zijn als vrouw maar in het gros van de film spelen ze gewoon mannelijke karakters...

    Ik vind het een te zwak argument om de film niet leuk te vinden zegmaar ;) Als je gewoon zegt dat de humor je niet aanstaat kan ik dat begrijpen, maar dit klinkt nogal vaag :cool:

    Anyway, ook nog besteld:

    [​IMG]

    Moest er natuurlijk een keer van komen als Lynchfan \o/
     
  2. Michael_T

    Michael_T XLink KaI: Michael_T

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    0
    Net AVP 2 gekeeken .
    Hij is wel een stukje slechter als de vorige AVP .
    AVP staat voor Alien vs Predator .

    Wat wel leuk is , is dat er nu een soort Alienpredator Alien is .
    Dus het lichaam van een alien , en de hoofd van een predator . Hij heeft dan wel nog de snap tong van een alien .
    [​IMG]

    Hier nog de Trailer van Alien vs Predator 2 :

    [yt]uvVwRKHIkeA[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2008
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik wist geeneens dat die van Lynch was?! :eek:

    AVP laat ik denk ik nog even liggen voor een keer op een avondje alleen thuis en ik verveel me en heb zin in hersenloos vermaak.

    Net de eerste 'Ghostbusters' gekeken met mijn zoon. Kon me er niks meer van herinneren en heb me prima vermaakt ondanks dat de film uit 1986 komt. Bill Murray was ook toen al geniaal :)
     
  4. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Sunshine.

    Zeer mooie special effects en erg goed acteerwerk. Ook het verhaal was vet, maar naar mijn mening niet echt goed uitgewerkt. Vooral het einde viel me een beetje tegen en dat is natuurlijk erg jammer, aangezien de rest wel erg tof was. Met name de zon-scènes waren prachtig om te zien.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jan 2008
  5. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ivan's Childhood (Andrei Tarkovsky, 1962)

    [​IMG]

    Zo, dat was een zware zit zeg. Hoewel de lengte van de film verre van extreem is (slechts 95 minuten) had ik enorme moeite om m'n aandacht er bij te houden. Ik heb dan ook best wel moeite om de film op waarde te schatten. Waar Stalker en Solyaris in absolute minuten veel langer duurde en in mijn opinie ook minder toegankelijk en trager waren leken die vergeleken met Ivan's Childhood in een zucht en een scheet voorbij. Misschien is 't het tijdstip of 't gegeven dat ik de laatste tijd weinig films van dit kaliber heb gezien, maar het voelt allemaal iets te afstandelijk om een conclusie te trekken. Over een tijdje nog maar eens 'n kans geven en morgen even de extra's bekijken en het bijgeleverde boekje lezen. Misschien dat dat helpt de film te doorgronden. Ik maak me zorgen als de stijl van Tarkovsky me niet meteen bij de strot grijpt namelijk. Dat moet haast wel aan mij liggen :+
     
  6. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    Gister ff saw4 in mn dvdspeler gestopt
    3 vond ik belachelijk slecht, maar dit deel vond ik toch wel aardig
    de magie van deel1 is natuurlijk allang verdwenen
    maar ik heb me die 90min wel vermaakt, pittige stukjes af en toe :9
     
  7. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of dit in dit topic hoort, maar weet iemand een site waarop ik de die Southpark DVD box met seizoen 1 tm 10 kan bestellen ?
     
  8. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
  9. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Shoot 'em up.

    Wel lache aktie-film. :) Verhaal van niks, maar wel leuk om te kijken. Echt grappig, die hoofdrolspeler met z'n wortels :D.

    8
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2008
  10. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Opzich niet zo heeeeel veel Gore. Geen openklappende borstkassen ofzo. Niet dat ik dat erg vind ;). Lijkschouwing was wel ranzig :9

    Heb me er ook wel mee vermaakt (unrated versie). Het is wel een heel ander sfeertje dan in deel 1 inderdaad, meer een soort SE7EN achtig ofzo. Waar het natuurlijk bij lange na niet aan kan tippen.
     
  11. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    I, Robot.

    Vond de film erg vermakelijk. Dit kwam met name door de erg vette special effects en de manier waarop de gevechten in beeld werden gebracht. Het verhaal was ietwat simpel, maar daar moet je bij een film als deze niet aan denken. Gewoon je verstand op nul zetten en genieten van de film.
     
  12. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0
    The Kingdom

    leuke film niks bijzonders
    wel zielige einde
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ware het niet dat Asimov de schrijver van de boeken daar hele andere (wel diepgaande) gedachten bij had. Wat dat betreft is de film een keiharde verkrachting van het gedachtengoed van Asimov. Bicintennial Man doet meer eer aan zijn filosofische vragen.
     
  14. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Juno gister gezien, meer indie dan dit word het niet. Heerlijke soundtrack, goede rollen van Page (geen Golden Globe helaas) en Bateman en de meeste spitsvondige dialogen sinds Brick.
     
  15. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Niks bijzonders? :{
    1 van de heftigste films die ik de afgelopen tijd heb gezien! Echt een hele goeie film!
     
  16. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Film is idd wel heftig maar verder niet echt bijzonder. Niet goed, niet slecht maar wel leuk om een keer te zien
     
  17. Gryphon

    Gryphon FritsmaN

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    1
    Mee eens, al zou ik The Kingdom wel een goede film noemen. De film was wel op een heel erg slechte manier typisch amerikaans/hollywood.
     
  18. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ikiru (Akira Kurosawa, 1952)

    [​IMG]

    Wat een schitterende film... We volgen een oude man die al dertig jaar een oersaaie baan heeft en eigenlijk vergeet te leven. Totdat hij van de dokter hoort (op nogal omslachtige wijze) dat maag****** binnen zes maanden tot een jaar een einde aan z'n leven zal maken. Vanaf dat punt besluit Watanabe-san in te halen wat hij in die dertig jaar heeft weggegooid.

    Een zeer emotionele ervaring, zowel in positieve als negatieve zin, die me soms erg deed denken aan Umberto D. De insteek is heel anders maar de hoofdpersonen kennen grote gelijkenissen. Heel anders dan wat ik tot nu toe van Kurosawa had gezien (louter Samuraifilms) maar minstens even goed! Een hele dikke aanrader.
     
  19. Towel

    Towel Guest


    Jah ik wilde um ook gister misschien kijken maar ging toch voor sopranos. Was wel benieuw of het een chick was en of je nog iets van de sex scene te zien kreeg... Dat viel dus wel mee:)
     
  20. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Atonement (Joe Wright, 2007)

    [​IMG]

    !!SPOILERS!!

    Dan eindelijk gezien. M'n verwachtingen waren behoorlijk en die zijn helaas slechts deels ingelijfd. Het begint allemaal enorm boeiend, maar vanaf het moment dat de film een tijdssprong maakt van vier jaar verwatert de film mijns inziens nogal en begint het allemaal wat onnodig langdradig te worden. Voor m'n gevoel had Wright best wat kernachtiger te werk kunnen gaan en er 20 minuten uit kunnen laten, waardoor de film in z'n geheel wat krachtiger aan zou voelen. Het kabbelt maar een beetje voort, min of meer tot het moment dat Lola weer in beeld komt en het daadwerkelijke verhaal weer opgepakt wordt. Helaas wordt het niveau van het begin nooit meer bereikt, maar de afsluiting komt in ieder geval weer meer in de buurt van het opgebouwde imago die de film geniet. Ik wil het geen gemiste kans noemen, maar er had (nog) meer ingezeten in mijn ogen.

    Wel vond ik de acteurs prima, net als het camerawerk. Gewoon zeer degelijk allemaal.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina