De HDTV thread [Deel 16].

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ook niet:confused:... zojuist ff op een 22" widescreen lcd aangesloten. En het ziet er helemaal niet zo mooi uit. Resolutie @ 1280x1024 of wat was het..

    Wel scherp en alles maar toch weer niet ofzo. Vind op m'n HD Ready echt wel mooier.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Maar wel dvi ;)
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nu weet ik dus het verschil tussen de i en de P, maar hoe kan het dat een 720P TV 1080i kan weergeven? (1080 staat toch voor 1920x1080; wat dus hoger is wat een 720P TV kan hebben: 1368x768 )

    Duss.. Dan de vraag nogmaals: Hoe kan het dat een HDready TV een Full HD resolutie kan weergeven?

    (of begrijp ik hier iets niet helemaal uit het stukje van de startpost? :9)
     
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Mensen, ik ga het toch maar weer eens vragen omdat ik het nog steeds niet heb opgelost:

    Ik heb m'n televisie via VGA aangesloten op m'n PC zodat ik gedownloade films e.d. op m'n tv kan kijken, alleen nu wil ik ook het geluid kunnen 'schuiven' naar m'n tv.

    Heb zo'n kabeltje gekocht waarvan één kant in m'n geluidskaart zit (zo'n enkel zwart stekkertje) en heb een rood en een wit stekkertje die ik dus in m'n tv of stereoinstallatie moet steken. Alleen het werkt niet :eek:

    Wat doe ik verkeerd? Moet ik nog iets veranderen in m'n software?
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Mij lijkt de beeldkwaliteit van veel groter belang!
    Als je ècht belang hecht aan goed geluid, dan moet je echt n surroundset kopen! Pas dan beleef je de films en games. De impact van n film of game is vele malen groter.
    De luidsprekers in n tv gebruik je alleen voor gewone programma's of t nieuws.
     
  6. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ja precies. Ik woon nu tijdelijk op een vrij forse slaapkamer ivm verbouwing. De Sony40V3000 staat daar zolang de woonkamer nog niet klaar is, en heeft fantastisch beeld maar vrij mager geluid. Nu wilde ik toch een keer beter van mijn films genieten, maar de ruimte voor mn surround set is er in die kamer niet echt.

    Oplossing; de 2 actieve 6" KrK studiomonitoren uit mijn geluidsstudiootje aangesloten. Is misschien geen surround, maar wel monsterlijk geluid. Beleving is wéér beter. Matig geluid van een tv kun je dus prima extern oplossen!
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Maar ook surround moet dan toch lukken. Kef-eitjes zijn bijvoorbeeld echt mini!
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Een hd-ready tv kan 1080i ontvangen, maar hij kan dit niet weergegeven. Hij heeft er sowieso de pixels niet voor.
    De electronica pakt de oneven lijnen van frame 1, daarna de even lijnen van frame 2, schuift ze inelkaar (de-interlacing) en daarna scaled die t terug naar t aantal pixels dat die kan weergegeven.

    Mijn hd-ready plasma kan zelfs n 1080p inkomend signaal aan, maar scaled dit dan terug.

    En nog iets: een lcd of plasma kan nooit een interlaced beeld weergeven, alleen ontvangen. Het beeld is altijd progressive. Het interlaced signaal wordt altijd eerst omgerekend en daarna weergegeven)
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2008
  9. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ja natuurlijk, maar ik wil een oplossing voor in de woonkamer kopen, die daar goed tot zijn recht komt. Niet voor in de tijdelijke woon-slaapkamer :)

    Wat is betaalbaar, maar goed? In de woonkamer vind ik surround minder belangrijk, film kijken doen we straks vooral in het HT. Muziek / DVD weergave is heel belangrijk en nieuws, series etc via tv ook. Het geluid moet wel ruimtelijk zijn, maar dat kun je met stereo toch ook prima bereiken?

    Wil liever niet al die kabels naar achter hoeven te trekken in de woonkamer..
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het geluid van een LCD vind ik helemaal niet belangrijk , alles loopt toch via mijn Digitale Yamaha :9

    Zaterdag bij de MM gekeken naar een FullHD , maar ontdekte dat de keuze daar maar heel klein is.
    Goedkoopste was de Samsung LE40M86B en deze kost bijna € 1400
     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
  12. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.272
    Leuk Bevonden:
    2.945
    krijg volgende week de LE32R81 als zoveelste hier op dit forum. Maar na na vraag hier bij een elektronica winkel, kan hij de tv leveren voor 599 euroos. . Echteen koopje
     
  13. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Zeker een mooi prijsje. Ik wil die TV ook halen maar ben pas net over de helft. Gelukkig heb ik net een nieuw baantje dus moet hem wel binnen twee maanden hebben.
     
  14. jap006

    jap006 Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo medegamefans,

    Is er iemand op dit forum die mij iets kan vertellen mbt gebruikerservaring met de sony bravia kdl40w2000 , ik kan dit toestel nu zeer goedkoop kopen en ja ik weet dat er betere zijn maar ik bedoel echt goedkoop ( 1100 euro )

    Alvast bedankt

    Jasper
     
  15. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Kom ik toch nog ff op terug. HD DVD's en Saints Row (als test) zien er subliem uit _O_.
    (alleen Xbox dashboard ziet er kut uit, geen vreemde resolutie ofzo hoor maar nja ik weet niet..:p)
     
  16. Raafie

    Raafie GT: Raafie

    Berichten:
    1.149
    Leuk Bevonden:
    677
    599 is echt mega laag :eek: op internet is de goedkoopste 598 en in de winkel kost deze tv al gauw 700-750 euro!
     
  17. NL_Wouter

    NL_Wouter The_Guardian

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    4
    hey jasper,

    ik heb deze tv ook in de winkel hangen. hier t volgende:

    + Punten van deze televisie
    Mooi design
    Goed beeld Analoog
    Geluid is goed voor een LCD

    - punten..

    Deze tv heeft veel last van "Clouding"
    traag met zender overgang
    van analoog naar dtv gaat ook traag

    Deze tv is niet al te best met de standaardinstellingen van sony zelf.. probeer ff de beste instellingen op internet te vinden, dat zal vast niet moeilijk zijn.
    edit: dit kan ook door middel van een isf calibratie dvd

    ik geef deze tv over t algemeen een.. 8, jammer dat ie zo traag is.
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2008
  18. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.272
    Leuk Bevonden:
    2.945
    ja bij mediamarkt is die iig 699.
    Ik ging erheen voor me camera maar dacht zal het is vragen waarom ook niet.
    Die man na achteren komt die trug heeft die denk ik op internet even lopen zoeken wat de laagste prijs was. Had die het op papiertje geschreven. En ik moest vertellen voor welke prijs ik hem het goedkoopst kan krijgen.

    Dusja ik kwam met 620 aan inclusief verzendkosten. (zoiets was het bij redcoon)

    Komt hij met zijn 599. Had het totaal niet verwacht aangezien wij in een dorp van 8.500 inwoners wonen. Maar denk dat hij nu gewoon heel weinig winst maak. Ben een vaste klant dusja.
     
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Klein vraagje ik zie kevf hier wel eens orakelen over de magische tv genaamd plasma. Alleen vroeg ik me nu dus af zijn die kleuren zwart bv, ook echt zwart?

    Want op mijn monitor bv, heb je bij films de kleur zwart en een wat verlichte vorm van zwart... (is dit trouwens ook bij de LE32R81B zo?)
     
  20. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina